اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
گزارش شوشان از همایش بزرگداشت روز ملی صادرات در خوزستان / رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان: لزوم تخصیص اعتبارات ملی برای حل مشکلات صادراتی خوزستان / در حوزه سيمان و پتروشيمي، مواد خام صادر میشود
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت : آمارها نشان مي دهد استان خوزستان با سابقه اي كه از آن برخوردار است،


شوشان: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان  در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات که امروز سه شنبه 23 آبان ماه در اهواز برگزار شد، با انتقاد از صادرات ناچیز استان خوزستان اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری در حوزه صنعت با قیمت های امروزی بیش از صد هزار میلیارد تومان است که نشان می دهد میزان صادرات با توجه به این سرمایه گذاری، رقم بسیار پایینی است.

 نور الله حسن زاده  ادامه داد: اگر این میزان صادرات در همین فضای موجود در کشور بازسازی و به روز نشود، در سال های آینده دچار مشکل خواهیم شد چون ورود و رقابت در بازارهای جهانی نیازمند تلاش بسیار و تکنولوژی های نوین است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به لزوم دستیابی به تکنولوژی های به روز به منظور حفظ جایگاه صادراتی استان، بیان کرد: شرایطی که برخی مجدانه در حال تحمیل آن به کشور هستند، شرایط آسانی نیست. در حال حاضر در حوزه های مختلف از جمله سیمان و پتروشیمی مواد خام صادر می شود بنابراین باید تلاش کنیم منابع مالی برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی تزریق شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته تسهیلاتی در قالب رونق تولید، برای بازسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شد ولی به دلایلی از جمله بالا بودن نرخ سود آن ها، واحدها نتوانستند از اعتبارات در نظر گرفته شده استفاده کنند و به بازسازی و نوسازی در واحدهای صنعتی خود اقدام کنند.

حسن زاده به اثرات مثبت سرمایه گذاری مشترک اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری مشترک سیاستی است که از گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شد و در همین راستا کارهای بزرگی در حوزه پایین دستی و میان دستی پتروشیمی ها آغاز شده است و قرارداد مطالعات آن به زودی منعقد می شود.

وی یادآور شد: امید است با سرمایه گذاری های مشترک به ویژه با کشورهای دارای تکنولوژی، بتوانیم دانش فنی، تکنولوژی و مدیریت را وارده کرده و در بازارهای جهانی را حضور پررنگ تری پیدا کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به برخی مشکلات درخصوص صادرات به عراق، عنوان کرد: صادرات به کشور عراق 2 میلیون و 842 تن به ارزش یک میلیارد و 12 میلیون دلار است که با وجود تلاش های زیاد صورت گرفته با مشکلاتی در زمینه جاده ها و مرزها روبرو هستیم و امید داریم اعتبارات ملی برای حل این مشکلات تخصیص داده شود.

وی صادرات استان خوزستان در هفت ماه امسال را ده میلیون و 751 هزار و 396 تن خواند و گفت: ارزش این میزان صادرات، چهار میلیارد و 132میلیون و 514 هزار دلار بوده که از نظر وزنی 6 درصد و از لحاظ ارزشی 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

حسن زاده بیش ترین صادرات را در بخش پتروشیمی و کم ترین آن را در حوزه صنایع دستی اعلام کرد و اذعان داشت: صادرات استان در پتروشیمی دو میلیون و  800هزار تن به ارزش یک میلیارد و 30 میلیون دلار، در بخش معدنی 4 میلیون 820 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 21 میلیون دلار و در حوزه کشاورزی یک میلیون و 38 هزار تن به ارزش 672 میلیون دلار بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: فلزات با یک میلیون و 576 هزار تن به ارزش 491 میلیون دلار، صنعت با 238 هزار تن به ارزش 102 میلیون دلار و صنایع دستی یک هزار و 413 تن به ارزش 6 میلیون دلار از دیگر حوزه های صادرات استان خوزستان هستند.





















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار