اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
دانشجویان دانشکده‌های نفت اهواز و آبادان در کلاس‌های خود حاضر نشدند
دانشجویان دانشکده‌های نفت اهواز و آبادان در اعتراض نسبت به عدم تحقق وعده‌های استخدامی وزارت نفت، دست به اعتصاب زدند
دانشجویان دانشکده‌های نفت اهواز و آبادان در اعتراض نسبت به عدم تحقق وعده‌های استخدامی وزارت نفت، دست به اعتصاب زدند و در کلاس‌های درس حاضر نشدند.

شامگاه پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه دانشجویان دانشکده نفت آبادان در مقابل این دانشکده تجمع کردند و خواستار عملی ‌شدن امتیازات این دانشگاه و عمل به وعده استعفای جمعی اعضای هیات رییسه دانشگاه شدند. در ادامه این اعتراضات شامگاه جمعه 26 آبان دانشجویان دانشکده نفت اهواز نیز در مسجد این دانشکده تجمع و اعتراض کردند. دانشجویان دانشگاه صنعت نفت امروز در اولین روز از تحصن خود در کلاس‌های درس حاضر نشدند و هیچ کلاسی در این دو دانشکده تشکیل نشد.

سعید مقدم، یکی از دانشجویان معترض در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مطالبه اصلی این دانشجویان قول وزارت نفت است که در پرتال این وزارت‌خانه تا سال گذشته درج شده بود و دانشجویان ورودی سال‌های 93 و 94 با استناد به همین وعده وارد این دانشگاه شدند.

وی افزود: در پرتال وزارت نفت نوشته شده بود "به محض اعلام نیاز از سوی شرکت‌های اصلی و تابعه، فهرست مشخصات فردی و تحصیلی افرادی که به این اداره مراجعه کرده‌اند، بر اساس نوع اعلام نیاز از حیث مقطع، رشته، گرایش تحصیلی و همچنین جنسیت به شرکت متقاضی نیرو ارسال می‌شود." در اینجا هیچ تفکیکی از نظر معدل و... قایل نشده و اساس قانونی ندارد.

این دانشجوی معترض ادامه داد: قولی که به ما داده شده بود اولویت استخدام در صورت نیاز بود، در سال‌های گذشته که استخدامی انجام نگرفت، گفته می‌شد که نیازی به استخدام وجود ندارد، اما اکنون که این نیاز وجود دارد اولویت ما به سهمیه‌بندی تبدیل شده است و گفته شده از این دانشگاه تنها 200 نفر استخدام می‌شوند. این خلاف گفته مهندس دهقانی رییس آموزش کل وزارت نفت است که در جلسات با نمایندگان دانشجویان نیز اظهار کرد که اگر نیاز به استخدام باشد اولویت مجوز استخدامی با فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت است.

مقدم گفت: دو سال پیش مسوولان دانشگاه گفتند که روال کنونی را به شکل سابق برمی‌گردانیم و اگر این اتفاق نیفتد استعفا خواهیم داد. اما از آن زمان مسوولان دانشگاه هیچ پاسخی نداده‌اند و حتی دوسال است که ما رییس دانشگاه را ندیده‌ایم! هیچ‌کس پاسخگو نیست که چرا وضعیت هیات علمی و ارتباط این دانشگاه با صنعت اینگونه شده است؟ دانشگاه صنعت نفت در تمام زمینه‌ها از جمله آموزشی و حتی رفاهی به مشکل برخورده است.

وی تصریح کرد: مطالبه ما این است که چرا این دانشگاه که زیرنظر وزارت نفت و پرورش‌یافته همین وزارت‌خانه است باید به این روز بیفتد که به ما بگویند که شما حداقل هوش و استعداد تحصیلی را ندارید؟ این حرف‌ها غیرمنطقی است.

این دانشجوی معترض با بیان اینکه ورودی‌های 93 و 94 شامل اولویت استخدام می‌شوند اما اکنون این اولویت به سهمیه‌بندی تبدیل شده است که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، گفت: دانشجویان ورودی 95 و 96 نیز در اعتراض به مسایل آموزشی و وضعیت دانشگاه و... در این اعتراضات با ما همراهی کرده‌اند.

مقدم با اشاره به تجمعات دانشجویان دانشکده‌های آبادان و اهواز، عنوان کرد: ما نامه‌ای به نماینده نهاد رهبری زدیم و از وی و هیات رییسه خواستیم که پاسخگو باشند اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم. به همین دلیل مجبور شدیم با این اعتصابات و تعطیلی کلاس‌ها مسیر خود را ادامه دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار