اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان : به آمادگی سپاه ولی عصر (عج) در خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه / کمک های زیادی از سوی مردم خوزستان برای مردم کرمانشاه فرستاده شده است / برند خوزستان، دفاع مقدس است
قرارداد خدمت رسانی و سازندگی در ۲۵ روستای استان کرمانشاه با سپاه خوزستان منعقد شده است.


معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان در نشست خبری خود با اهالی رسانه استان که به مناسبت آغاز هفته بسیج در اهواز برگزار شد، با اشاره به آمادگی سپاه ولی عصر استان در خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه اظهار کرد: قرارداد خدمت رسانی و سازندگی در ۲۵ روستای استان کرمانشاه با سپاه خوزستان منعقد شده است.

 سرهنگ عبدالرضا حاجتی با ابراز خشنودی از مهربانی و نوع دوستی مردم در کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: کمک های زیادی از سوی مردم خوزستان برای مردم کرمانشاه فرستاده شده و امروز هم 50 تریلر حامل کمک های مردمی شامل انواع احتیاجات از شیر خشک تا پتو از سوی خوزستان به کرمانشاه ارسال شده است.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان بیان کرد: امروز قلم رسانه از موشک‌های موشک های نقطه زن و فیلم های هالیودی و نیز از دلارهایی که جابه جا می شوند تا حق را ناحق کنند، قدرتمندتر است.

وی شعار امسال هفته بسیج را "بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی" عنوان کرد و گفت: دلیل این انتخاب این است که رویکرد بسیج مردمی است. امروزه می‌بینیم که بسیج در تمام عرصه‌ها حضور دارد و با عنایت به راهنمایی ‌های مقام معظم رهبری به خار چشم دشمنان تبدیل شده است.   
برند خوزستان، دفاع مقدس است

برند خوزستان، دفاع مقدس است

حاجتی با بیان این که انقلابی که بر مردم تکیه دارد یک انقلاب پیروز است، خاطرنشان کرد: برند خوزستان دفاع مقدسی است که در طول ۸ سال آن، دشمن نتوانست وجبی را از این خاک به تاراج ببرد چون مردمی که بزرگترین رتبه دموکراسی را در دنیا کسب کرده‌اند، با تهدید و بمب اتم عقب‌نشینی نمی‌کنند. 

معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان با اشاره به برنامه های هفته بسیج در خوزستان اذعان داشت: در هفته بسیج یک هزار و ۳۱۹ برنامه را در سطح استان برنامه ریزی کرده ایم که یک هزار و 42 برنامه آن در سطح نواحی شهرستان ها و ۲۷۷ برنامه هم در سطح اقشار مختلف بسیج برنامه ریزی شده است.

وی از نواخته شدن زنگ مقاومت در نخستین روز هفته بسیج در 39 مدرسه در سطح استان خبر داد و گفت: به مناسبت 39همین سالگرد تشکیل بسیج در کشور، زنگ مقاومت در مدارس سراسر استان نواخته شد و در ادامه، برنامه بسیج اقتصاد مقاومتی و سازندگی برگزار می شود.

حاجتی به برگزاری همایش مجتمع عالی بسیج استان در روز دوم هفته بسیج و با شرکت بیش از 700 نفر از متخصصان اشاره کرد و اذعان داشت: در این روز بیش از 39 گروه جهادی به سرپرستی بسیج سازندگی مناطق محروم اعزام شده و 39 پروژه محرومیت ‌زدایی در مناطق هدف افتتاح خواهد شد. در کنار آن، ویزیت رایگان و اعزام مشاوران عمرانی نیز صورت می گیرد. 

وی با اعلام دیگر برنامه های هفته بسیج در استان، گفت: همایش خواهران زینبی، تجلیل از زنان برجسته دفاع مقدس، افتتاح دوره‌های طلبه‌های انقلابی، افتتاح حوزه علمیه ملاثانی، همایش بزرگ جهادگران علم و فناوری، برپایی نمایشگاه خلاقیت‌ ها و نشست روشنگری حوزه‌ای در 211 حوزه سپاه، از جمله برنامه‌های امسال هفته بسیج هستند. 

معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان از برگزاری همایش هم‌ اندیشی بسیج، حوزه و دانشگاه در دانشگاه شهید چمران اهواز و هم چنین عطر  افشانی گلزار شهدا در شهرهای سراسر استان خبر داد و بادآور شد: در بحث دیدار با خانواده‌های شهدا که از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است، از 211 خانه در 211 حوزه سپاه بازدید می‌شود. اعزام یک گروه جهادی پزشکی به سوسنگرد و بستان در سوم آذر و برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در گفتمان انقلابی‌گری و نیز همایش عشایر بختیاری و عرب وفادار به انقلاب اسلامی در شنبه چهارم آذر ماه برگزار خواهد شد.  

امسال شعار "هر مسجد یک سنگر است" عملی می شود

حاجتی با اشاره به توجه ویژه‌ بسیج به اعتلا در عرصه‌های دفاع، علم، فرهنگ و خدمات اجتماعی، عنوان کرد: مسجد محوری، نمایش اقتدار و آمادگی همه‌ جانبه، مردمی کردن گفتمان هفته بسیج، ترویج گفتمان انقلابی‌گری، تنوع، ابداع و جذابیت از جمله برنامه ‌هایی است که تلاش کرده ایم در هفته بسیج به آن توجه کنیم.

وی افزود: هدف ما این است که در هر مسجد یک حقوقدان، یک پزشک و یک مهندس عمران فعالیت کنند؛ به همین دلیل و در راستای عملی شدن شعار امام یعنی "هر مسجد یک سنگر است" از حقوق دانان، مهندسان عمران دعوت کردیم تا در مساجد محلات به مردم مشاوره دهند و پزشکان عمومی هفته ای یک روز مطب خود را در مساجد برگزار کنند.  

معاون اجرایی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان درخصوص اقدامات بسیج در سال گذشته تصریح کرد: در حوزه دفاعی در سال گذشته سه رزمایش اقتدار با حضور 36 هزار نیرو از گردان ‌های الزهرا، بیت ‌المقدس و امام حسین برگزار شد. علاوه بر آن، برقراری امنیت عشایر کوچ رو در 15 منطقه ییلاقی و قشلاقی توسط نیروهای عشایر به منظور جلوگیری از سرقت در این مناطق صورت گرفت.

وی افزود: در حوزه ورزش 199 سوله 350 متری در قالب سوله‌ های ورزشی صالحین و 28 سوله یک هزار و 200 متری در قالب سوله‌ های 9 دی، در دستور کار قرار گرفت و در کنار ساخت دو درمانگاه در ملاشیه و قلعه چنان، 27 میلیارد تومان وام برای صنایع تبدیلی و کسب و کارهای زود بازده اختصاص یافت. 

حاجتی با اشاره به ساخت 321 خانه عالم توسط سپاه و قرار دادن آن ها در اختیار خانواده‌های محروم بیان کرد: در حوزه بسیج سازندگی، مردم‌ یاری و اقتصاد مقاومتی، از سال گذشته تاکنون تعمیر و احداث بیش از 900 پروژه با شعار مناطق محروم و مسجد محوری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امسال هشت هزار و 750 سبد کالای معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد. راه‌ اندازی یک هزار و 500 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، اعزام 59 هزار نیرو در قالب دو هزار و 850 گروه جهادی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و محلات برای محرومیت‌‌زدایی و اعزام 18 گروه پزشکی 60 نفره به مناطق محروم از دیگر اقدامات انجام شده است.

امسال احیای یک هزار و 600 هکتار زمین توسط سپاه ولی عصر استان صورت گرفت

معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در خصوص بیابان زدایی 2 هزار و 357 هکتار از اراضی استان گفت:  در بحث بیابان‌زدایی در سال 96 نزدیک به یک هزار و 600 هکتار زمین احیا و بالغ بر 400 هزار نهال کاشته شد.

 وی ادامه داد: نزدیک 800 هکتار زمین در دهنوی هندیجان زیر کشت رفت که نتیجه آن 95 درصد سبزینگی بوده که در نوع خود بی نظیر بوده است.

حاجتی احیای صندوق ‌های قرض‌ الحسنه در مساجد را یکی از اهداف بیسج خواند و گفت: این صندوق ها امسال به صورت آزمایشی در برخی شهرها و نیز بعضی نقاط شهر اهواز برپا می شوند و در هر شهر یک مسجد برای صندوق ‌های قرض ‌الحسنه در نظر گرفته می شود.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان درخصوص اردوهای رایان نور عنوان کرد: در سال گذشته 68 هزار دانش ‌آموز خوزستانی از طریق اردوهای راهیان نور به نقاط مختلف استان اعزام شدند ولی امسال  45 تا 47 هزار دانش آموز اعزام می شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار