اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
در ابتدای کنگره انجمن اسلامی ایران، فاطمه سعیدی نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی به مناسبت برگزاری کنگره فوق‌العاده این تشکل اصلاح‌طلب را قرائت کرد.
شوشان خرمشهر:متن پیام جناب سید محمد خاتمی:
بسم الله الرحمن الرحیم
انجمن اسلامی معلمان ایران یادگار معلمان شهید و مبارزان راه دین و آزادی و دارای نقش ممتاز نه تنها در ساخت آموزش و پرورش که در عرصه انقلاب و کشور بوده است و یکی از تشکلهای مهمی است که در کنار حزب ها و تشکل های دیگر از پایه های مردم سالاری است و افتخار انقلاب بزرگ اسلامی این است که نظام جانشین رژیم استبدادی و فاسد را جمهوری اسلامی معین کرده است.
  در جمهوری اسلامی مدار و محور نظام مردم هستند و حاکمان و حکومت برآمده از رای و رضایت مردم و مسئول در برابر آنان هستند و حرکت جامعه در چارچوب ارزشهای والای الهی و بخصوص برآمده از معارف والای اهل بیت علیهم السلام است.
  وقتی جمهوری، در اینجا به صفت اسلامی متصف می شود باید بدانیم که این اسلام همانگونه که میتوان از منابع اصیل و اصلی استنباط کرد، اسلامی است که به حق و حرمت مردم و نه تنها مسلمانان احترام می گذارد و مردمان را حاکم بر سرنوشت خود می داند و رای و نظر آنان را در استقرار نظام و تداوم آن معتبر می داند.
  در جهان آشفته کنونی که توطئه ها علیه انفلاب، کشور و مردم فراوان است و نارسایی ها و کمبودها و حتی کوتاهی ها در درون کم نیست باید کوشید تا:
   اولا از نارسائیها و ناروایی های درونی با برسمیت شناختن حق و رضایت مردم و با تدبیر کارشناسانه امور کاست.
  ثانیا همگان و بخصوص تشکلها و احزاب با حفظ اختلافهای طبیعی همدل و همسو نسبت به منافع ملی و سرنوشت انقلاب و کشور برای نگاهبانی از انقلاب و رفع توطئه ها و خطرات در کنار هم باشند و اگر اختلافی در درون هست با تفاهم و گفتگو مورد بحث قرار داد و حتی الامکان آنها را حل کرد و یاری خداوند در مقابل توطئه ها و بدخواهی ها که از بیرون ، کشور را تهدید می کند ایستاد و در درون لحظه به لحظه به سوی همدلی بیشتر و گذر از فضای بی اعتمادی و امنیتی به سوی فضای آزاد و سالم سیاسی حرکت کرد.
  برای انجمن اسلامی معلمان ایران و اعضای محترم آن سلامتی و موفقیت روز افزون آرزو می کنم و امیدوارم که نشست سراسری آنان برای انجمن و برای آموزش و پرورش و برای انقلاب و ایران آثار و برکات فراوان داشته باشد
  سید محمد خاتمی آذر 96


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار