اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان: مدارس خوزستان باید مقاوم‌سازی شود / جهاد کشاورزی خوزستان به یک نیروی محرک جوان نیاز دارد/ آنان که در بوق و کرنا می‌دمند که این دولت چه کرد خودشان بیایند و بگویند چه کاری کرده‌اند / همه دستگاه‌های اجرایی باید سالن مدیریت بحران داشته باشند
وی به حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: استان خوزستان جزو استان‌های برتر در زمینه کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه است.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مدارس باید مقاوم‌سازی شود گفت: خیرین و دولت در این زمینه کمک کنند.

 کیامرث حاجی زاده امروز در نشست خبری با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و با اشاره به برگزاری مانور زلزله اظهار داشت: فردا نوزدهمین مانور زلزله در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی به حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: استان خوزستان جزو استان‌های برتر در زمینه کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه خوزستان از مشکلات اقلیمی رنج می‌برد، بیان کرد: تعداد روزهای با دمای زیاد در استان افزایش یافته است. استان خوزستان شرایط خاص خود را دارد و از لحاظ وسعت و جغرافیا حتی می‌توان گفت یک کشور است.

حاجی زاده با بیان اینکه اگر چنین زلزله ای که در کرمانشاه رخ داد در خوزستان به وجود بیاید می‌خواهیم چکار کنیم تصریح کرد: باید دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان خوزستان در اندازه و شان این استان باشند و اقدام کنند.

همه دستگاه‌های اجرایی خوزستان باید سالن مدیریت بحران داشته باشند

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان باید سالن مدیریت بحران داشته باشند و به نصبت و تجهیز ناوگان امدادی اقدام کنند و برخی اقلام و تجهیزات را برای مواقع بحرانی نیز ذخیره کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: همه مدیران استانی برای جذب اعتبارات اقدام کنند و فقط به استاندار و استانداری تکیه نکنند.

وی به برخی مشکلات استان اشاره کرد و افزود: آنان که در بوق و کرنا می‌دمند که این دولت چه کرد خودشان بیایند و بگویند چه کاری کرده‌اند؛ ریزگردها موضوع 10 الی 13 سال پیش است که حاصل اقدامات غیر کارشناسی از جمله در زمینه هورالعظیم است. شناسایی کانون‌های ریزگرد در همین 3 سال اخیر انجام شده است.

استان خوزستان بر روی گسل زلزله است

وی با بیان اینکه خوزستان بر روی گسل زلزله است، گفت: چندی پیش نیز سالند دزفول با زلزله‌ای حدود 4 ریشتر لرزید بنابراین به آموزش در این زمینه به ویژه در مدارس اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مدارس باید مقاوم سازی شود تاکید کرد: خیرین و دولت در این زمینه کمک کنند.

تشخیص‌های بالا و پایین هواشناسی

وی درباره گرد و خاک اخیر در اهواز که البته برای آن روز بارش باران پیش‌بینی شده بود، گفت: ابزار سنجش ستاد مدیریت بحران سازمان محیط زیست و هواشناسی است هواشناسی باید پدیده‌ها را پیش‌بینی کند و اطلاع دهد که البته گاهی نیز بالا و پایین تشخیص می‌دهد. 6 میلیارد تومان برای خرید دستگاه هواشناسی اختصاص داده شده است.

حاجی‌زاده درباره رابطه مستقیم استخراج نفت و وقوع زلزله گفت: در مناطق زاگرس گسل زلزله وجود دارد و اکثر مناطق استخراج نفت نیز در این محدوده قرار دارند و با استخراج نفت و تغییرات درون زمینی وقوع زلزله نیز بیشتر می‌شود. در مسجد سلیمان به دلیل استخراج نفت و گاز چندین خانه تخریب شد.

جهاد کشاورزی خوزستان به یک نیروی محرک جوان نیاز دارد

وی به جهاد کشاورزی استان اشاره و بیان کرد: جهاد کشاورزی خوزستان به یک نیروی محرک جوان نیاز دارد و معتقدم باید در مدیریت این سازمان بازنگری شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه کمیته تامین ماسک تشکیل شده، عنوان کرد: شرکت‌ها را برای تامین تعدادی ماسک مکلف کرده‌ایم ولی برخی از شرکت‌ها متاسفانه تاکنون نسبت به انجام وظایف همکاری لازم را نداشته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد : آن هایی که بر این طبل می کوبند که تاکنون دولت تدبیر و امید چه اقداماتی را در استان صورت داده باید در ابتدا عملکرد خودشان را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: خوزستان بیش از 11 سال است که با پدیده ریزگردها مواجه است و این نشان می دهد که در دولت گذشته نیز اقدامات اساسی برای کنترل آن صورت نگرفته است.

حاجی زاده یادآور شد: ریزگردها علاوه بر مسائل زیست محیطی منطقه ای و اقلیم جغرافیایی، نتیجه برخی از اقدامات غیرکارشناسی است، 10 هزار هکتار از اراضی هورالعظیم به کانون گرد و غبار تبدیل شده که در دولت تدبیر و امید و با پیگیریهای استاندار سابق و استاندار کنونی خوزستان و تلاش شبانه روزی آن ها این کانون های ریزگرد آبگیری شدند.

وی تصریح کرد: برای زیر سوال بردن دولت ها باید اسناد و مدارک و آمار و ارقام صحیح و معتبر ارائه داد و شعار دادن کار چندان دشواری نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: متاسفانه خوزستان از این رویه های غلط ضربه خورده چرا که هر زمانی نیروی بومی در راس استان کار را به دست گرفته به جای این که روحیه مطالبه گری خود را مانند استان هایی اصفهان، کرمان و یزد بالا ببریم، تخریب را در دستور کار قرار داده ایم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
comment
0
0
comment در مدیریت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تعداد 38 مدیر باز نشسته وجود دارد که چندین سال است خارج از قانون قانون مشغول به کار آنها تمدید می شود . آقای حاجی زاده در ضمن و درحال حاضر مدیران اجرایی توانمندی در این سازمان وجود دارد که از آنها استفاده نمی شود . جهت اطلاع جنابعالی و مسولین استان خوزستان /بفکر تزریق مدیر خارج از سازمان به داخل آن نباشید که وضعیت کشاورزی استان را بحرانی خواهید کرد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار