اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹
شوشان خرمشهر:گفت و گو « کوروش کوزاد» نماینده اصناف استان خوزستان
نماینده اصناف استان خوزستان و قائم مقام اتاق اصناف خرمشهر جشنواره خرید طلایی اروند را فرصتی برای خرید زیر قیمت استان و کشور و زمینه ساز رونق بازار کسب و کار در منطقه آزاد اروند دانست.
جشنواره خرید طلایی از چهاردهم این ماه کار خود را در حالی آغاز می کند که برگزارکنندگان آن از فراهم سازی زمینه خرید زیر قیمت استان و کشور در طی برگزاری این جشنواره خبر می دهند.
وعده ای که به اعتقاد خیلی ها می تواند نقطه عطفی برای تبدیل شدن بازارهای آبادان و خرمشهر به مهمترین مراکز خرید جنوب غربی کشور باشد.
با همین بهانه به سراغ «کورش کوزاد» نماینده اصناف استان خوزستان و قائم مقام اتاق اصناف خرمشهر می رویم و او در گفت و گویش از اختلاف قیمت خرید از بازارهای خرمشهر و آبادان و تفاوت قیمت تمام شده خرید در مقایسه با استان و کشور می گوید.
با تخفیف های اعمال شده قیمت های تمام شده برای اجناس در جشنواره خرید طلایی با سایر مناطق چه میزان اختلاف خواهد داشت و چطور؟
کوهزاد: تخفیف های اعمال شده در واقع با این عنوان مطرح می شود که منطقه آزاد اروند مجوز واردات 700 میلیون دلار کالا را دارد که سهم عمده آن متعلق به کسبه و تجار بومی است و با توجه با حذف مالیات و میزان کم عوارض پرداختی قیمت تمام شده برای کاسب در منطقه آزاد اروند پایین تر از سایر مناطق است. طبق برآورد های انجام شده با اعمال  تخفیف ها قیمت های کالا ها در این منطقه طی جشنواره خرید طلایی اروند نسبت به کشور 40 تا 45 درصد و نسبت به استان 30 تا 35 درصد، پایین تر است.که این مورد به حدود 24 تا 25 کالای اصلی و کالاهای متفرقه دارای مصرف عمومی اعمال می شود و تمام بازارهای خرمشهر و آبادان تعلق دارد.
*کیفیت کالاها با توجه به قیمت تمام شده به چه صورت است؟
کوهزاد: نوع واردات به منطقه آزاد اروند مشخص است و مرکز آزمایشی مجهز و پیشرفته ای نیز برای سنجش کیفیت ها افتتاح شده است که می توان ادعا کرد تمام کالاهای وارد شده به منطقه آزاد اروند بازرسی شده و کیفیت و استاندارهای لازم در آن صد در صد رعایت شده است.
*آیا در اعمال تخفیف های اعلام شده محدودیت های خاصی وجود دارد ؟
کوهزاد: جشنواره خرید طلایی و خدمات فرهنگی آن در سطح بازارهای خرمشهر و آبادان ارائه خواهد و اگر در تبلیغات رسانه ای از مراکز تجاری خاصی نام برده می شود صرفا برای معرفی این اماکن و تسهیل در کار است.درصورتیکه برخی شرایط از جمله تخفیف های پنج درصدی رستوران را همه رستوران سطح شهر می توانند اعمال کنند. اما برخی مراسم های فرهنگی همچون نورافشانی که به فضای مشخصی احتیاج دارد قاعدتا در برخی اماکن خاص قابل اجراست.
*به نظر شما این جشنواره چگونه تاثیری بر بازار خرمشهر خواهد داشت؟
کوهزاد: بازار خرمشهر و آبادان در حالت عادی به میزان مشتریان ثابت خود به خرید و فروش روزانه، هفتگی و ماهیانه خود می پردازد و در صورتیکه در آمد مشخص و ثابت باشد قدرت برای جذب نیرو در بازار کسب و کار هم پایین می آید. از جمله مزیت های جشنواره خرید طلایی می توان به ترغیب تجار به وارادات بیشتر کالا اشاره کرد که علاوه بر افزایش مرغوبیت و تنوع کالاها برای مردم بومی با جذب توریسم می تواند عاملی در افزایش تقاضا و در نتیجه نیاز به جذب نیرو کار برای توسعه کسب و کار باشد که نتایج این امر ظرف دو تا سه ما مشخص شود.

سیده فاطمه هلالات.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار