اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۳
اختتامیه بیست و سومین جشنواره ی ملی تئاتر لاله های سرخ / مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: جشنواره ی ملی تئاتر لاله های سرخ ظرفیت بین المللی شدن را دارد
مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور: برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از هنر و هنرمندان در جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر است.
شوشان: بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ امسال به صورت سراسری با حضور ٢٠ اثر راه یافته به بخش نهایی از ٦ آذرماه در اندیمشک آغاز و اختتامیه ی آن ۱۰ آذر برگزار شد.

آیین اختتامیه ی این جشنواره با توجه به جمعیت بالای مشتاقان هنر در تالار فرهنگ اندیمشک برگزار شد. در این مراسم مسئولین و هنرمندان به بیان و یادآوری اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو برای تئاتر پرداختند.


مدیر کل هنرهای نمایشی کشور در آیین اختتامیه این جشنواره در تالار فرهنگ اندیمشک با بیان اینکه ایران اسلامی از وجود هنرمندان و تلاشگران بی‌توقع زیادی در عرصه فرهنگ و هنر بهره‌مند است گفت: برنامه‌ ریزی برای استفاده بهینه از هنر و هنرمندان در جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر است.

مهدی شفیعی اظهار داشت: حماسه مقاومت مردم اندیمشک در چهارم آذر در دوران دفاع مقدس همواره خواهد درخشید و برای رساندن پیام چنین حماسه‌هایی، هنر می‌تواند اثرگذاری چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: جشنواره لاله های سرخ یادآور خاطرات شیرین برای همه ما و هنرمندان تلاشگر در این عرصه است که امروز به همت هنرمندان و هنردوستان به جایگاه خوبی رسیده است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم گفت: حال و احوال تئاتر استان خوزستان خوب است و این جشنواره به بهبود وضعیت هنر استان و نمایش خوزستان کمک شایان کرده است.

محمد جوروند افزود: ملی شدن این جشنواره ، حضور داوران توانمند و استقبال خوب از جشنواره امسال بر کیفیت این جشنواره افزوده است. 

وی بیان کرد: این جشنواره ظرفیت بین المللی شدن را دارد و برای دستیابی به اهداف بلند در این جشنواره تلاش خواهد شد.

علی بازگیر دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ نیز داوران بخش صحنه‌ای این جشنواره را حسین ‌مسافر آستانه، جلیل فرجاد و شهره لرستانی معرفی کرد و گفت: داوری بخش خیابانی را حمید ابراهیمی، علی علیزاده و علی بنائیان عهده‌دار بودند.

علی بازگیر افزود: از ١٥٥ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره ، ٢٠ اثر به مرحله نهایی راه یافت. ١١٠ اثر در بخش صحنه‌ای و ٤٥ اثر در بخش خیابانی از ٢٤ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ١٠ اثر به بخش نهایی صحنه‌ای، ٢ اثر بخش میهمان صحنه‌ای و هشت اثر به بخش خیابانی راه یافتند.

وی بیان کرد: داوری بازبین بیست و سومین جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ در بخش صحنه‌ای بر عهده اتابک نادری، آرش سهرابی و علی علیزاده و در بخش خیابانی سامان خلیلیان، سیروس همتی و علی بنائیان بود.

حمید آذرنگ و حسین مسافر آستانه ،دو  پیشکسوت عرصه تئاتر کشور نیز در سخنانی بر ضرورت ارج نهادن به هنر نمایش تاکید کردند.

آذرنگ با خاطرات نوزده سال زندگی خود در اندیمشک و یادآوری بمباران چهار آذر و روایت خود از آن روز، تحسین و تشویق حضار را در پی داشت.

آذرنگ از علاقه ی خود به شهرش گفت و با اشاره به مستندی که از اون پخش شد  افزود: هیچ چیز در دنیا برای من قشنگ تر از این جمله ی آخر مستند نبود که : "حمیدرضا آذرنگ فرزند اندیمشک است..."

حسین مسافر آستانه گفت: هم استقبال خوب مردم از نمایش های جشنواره نقطه عطف مهمی در برگزاری آن است و نشان می دهد اعتبار خوبی بین مردم دارد . دراین چند روز سالن های محل اجرا با ظریفت کامل روبه رو بودند و تعدادی هم نشسته نمایش را می دیدند و خیلی های دیگر چند ساعتی منتظر می مانند تا اجرای بعدی نمایش را ببینند.

در پایان این مراسم با اهدای جوایز از برندگان و مقام آوران این جشنواره تقدیر به عمل آمد.















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار