اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان:
خداپناه: در یک سال گذشته با وجود آنکه در بحث جذب دانشجو در برخی از دانشگاه‌ها با کاهش روبرو بودیم، دانشگاه علمی کاربردی در مهرماه رتبه یک کشوری را کسب کرده است.
شوشان: مسعود خداپناه رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در حاشیه اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش در جمع خبرنگاران بیان داشت: دانشگاه علمی و کاربردی با ۳۳ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در پنج زیرگروه آموزشی کشاورزی، صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و همچنین علوم پایه‌ای فعالیت می کند.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد دانشجویان ما در مقطع کاردانی و ۴۰درصد در مقطع کارشناسی هستند که در ۳۳مرکز و در بین پنج گروه آموزشی فعالیت دارند. در این ۳۳مرکز، حدود ۳۸۰ کد رشته محل داریم که خیلی از این رشته ها عناوین و رشته‌هایشان در هیچ دانشگاه دیگری نیست، زیرا دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی و کاربردی است.

خداپناه به تفاوت بین دانشگاه های دیگر پرداخت و افزود: در ترکیب دانشجویی ما آقایان بیشتر از خانم‌ها هستند به همین دلیل در صنعت و کشاورزی آقایان فعالیت بیشتری دارند و این سبب شده ترکیب دانشجویان ما با دانشجویان دانشگاه چمران و برخی از دانشگاه‌ها که عمدتاً نظری هستند فرق داشته باشد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان ادامه داد: در یک سال گذشته با وجود اینکه در بحث جذب دانشجو در برخی از دانشگاه‌ها با کاهش رو برو بودیم، دانشگاه علمی کاربردی در مهرماه رتبه یک کشوری را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: بیست و پنجمین سالگرد دانشگاه علمی کاربردی در مردادماه و در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد که ۳۱ استان حضور داشتند. مراکزی مانند ایران‌خودرو مراکز علمی کاربردی دارند و فعالیت بسیار خوبی از نظر پژوهشی و دست‌آوردها ارائه دادند، و استان خوزستان هم در این نمایشگاه بسیار خوب درخشید به طوریکه از ۱۰مرکز برتری که در نمایشگاه تهران جایزه گرفتند دو مرکز متعلق به استان خوزستان و یکی از این جوایز به دانشگاه علمی کاربردی حفاری و دیگری به دانشگاه علمی کاربردی آذین شوشتر اهدا شد و این نشان دهنده فعالیت خوب دانشگاه علمی کاربردی در سطح استان خوزستان می باشد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان به برنامه های آینده این دانشگاه اشاره کرد و گفت: مراکزی که کارهای اجرایی و اولیه آن را انجام داده ایم یکی مرکز مخابرات است و با توجه به همسایگی با کشور عراق قرار است در آنجا فعالیت های خدماتی و مخابراتی انجام شود که نیاز به آموزش نیروی انسانی است و دیگری مرکز علمی کاربردی پتروشیمی در صنایع ماهشهر است و در حدود ۱۰ الی ۱۵ پتروشیمی درحال فعالیت هستند و متاسفانه مرکز علمی کاربردی ندارند که به زودی افتتاح خواهیم کرد. همچنین پیگیر مرکز علمی کاربردی راه آهن جنوب هستیم و با توجه به اینکه بعد از تهران بزرگ ترین راه آهن کشور از نظر زیرساخت و پرسنل راه آهن جنوب است، نیازمند مرکز آموزشی و تعلیم نیرو خواهیم بود.

خداپناه در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای ارائه مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی داریر یا نه اظهار کرد: این امکان وجود دارد دانشگاه علمی کاربردی مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی هم داشته باشد اما مستلزم آن است که  رشته های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های دیگر ارائه نشود و کاملا مهارتی، تخصصی و کاربردی باشد، البته ما در ۲ الی ۳ سال گذشته در مرکز سازمان آب و برق در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیلانی داشته ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار