اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
مشاور امور هنری استاندار خوزستان:
کیانی: پایه و اساس زیربنای بخش توسعه، توجه به نیروی انسانی است و باید بستر مشارکت در امر پژوهش را برای لایه‌های مختلف استان فراهم کرد.
شوشان: رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار خوزستان در حاشیه اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش در جمع خبرنگاران بیان داشت: استان خوزستان بنا به ظرفیت های عظیمی که بخصوص در حوزه صنعت و عمران و اقتصاد کشور دارد به تبع از ظرفیت های پژوهشی بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: این نکته را باید در نظر گرفت که پژوهش منتسب به حوزه علوم طبیعی و مسائل سخت افزاری و پشتیبانی نباشد و در حوزه علوم انسانی و هنر ظرفیت های فراوانی در استان وجود دارد و بایستی فعالیت های پژوهشی را به این سمت هم سوق داد و از پژوهش در علوم انسانی غافل نشویم، همچنین به موازات پژوهش در حوزه های تکنولوژی، حوزه های فرهنگ، هنر و علوم ارتباطات را هم مورد توجه قرار دهیم.


کیانی تصریح کرد: توصیه من به دوستان و نهادهای دولتی که متولی حوزه هنر هستند این است، به موازات تولید، بحث پژوهش را در نظر بگیرند و در اولویت قرار دهند، که امیدواریم در قانون و آیین نامه‌ها هم ظرفیت های بیشتری برای پژوهش در نظر گرفته شود.

مشاور امور هنری استاندارخوزستان: تنها به بحث آموزش توجه نکنیم زیرا ممکن است که نگاه ما به آموزش یک نگاه غیر کارآمد و کلیشه ای باشد اما پژوهش ما را با یک افق تازه و سرزندگی و یک پویایی مواجه میکند و باعث میشود که انفعال و رخوت کنار گذاشته بشود چرا که بسیاری از موانع عدم توسعه یافتگی ما در استان خوزستان، رخوت و روزمرگی می باشد.

کیانی در ادامه توجه به بخش بهره وری را لازم دانست و گفت: پایه و اساس زیربنای موضوع توسعه، توجه به نیروی انسانی است و باید بستر مشارکت در امر پژوهش را برای لایه‌های مختلف استان فراهم کرد و در واقع منتسب به یک عده و صنف خاص نباشد، همچنین گروه‌های مختلف را ترغیب به بخش پژوهش کنیم و یافته های پژوهشی را در معرض عموم قرار دهیم.

وی گام بعدی توسعه را بحث نقد و بررسی و تحلیل دانست و اظهار کرد: با نقد و بررسی و تحلیل می توانیم از برون‌داد خودمان آگاه شده و عیار و ارزش کار خودمان را مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: همه نیروهای دانشگاهی، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها باید پای کار باشند و انتظاری از دولت نداشته باشند، زیرا کار دولت، هدایت و حمایت و نظارت است.

کیانی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای کارآفرینی خصوصی در بخش پژوهش دارند یا خیر گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی راه توسعه کشور در گرو همکاری سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی است که متاسفانه نیروهای متخصص ارزش‌های فکری، علمی و پژوهشی خودشان را بصورت سازمان یافته ارائه نمی‌دهند.

مشاور امور هنری استاندارخوزستان: ارج نهادن به بخش سازمان های مردم نهاد و تشکل های علمی پژوهشی را بسیار ضروری میدانم و متاسفانه نگاه پژوهشگران ما تنها معطوف به دولت و نهاد دانشگاه‌ها است که باید بصورت خودجوش تشکل‌هایی را تشکیل داده و سازمان یافته عمل کنند و رسانه ها را در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بکار بگیرند.

کیانی به جایگاه استان خوزستان در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: وجهه استان خوزستان وجهه صنعتی و اقتصادی آن است که میطلبد ارتباط صنعت و دانشگاه را بطور علمی، پربار و روزآمد بکنیم و تنها یک عنوان نباشد.

مشاور امور هنری استاندار خوزستان به تعامل بیشتر حوزه هنر و رسانه اشاره کرد و گفت: به تمام دوستانی که پروژه‌های نمایشی در دست گرفتند توصیه کرده ام که یک مشاور رسانه ای به کار بگیرند زیرا این مشاور میتواند خبرسازی کند و ارتباطات رسانه‌ای را سامان دهد که به هر حال اشتغال‌زایی هم محسوب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار