اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
در آبادان رونمایی شد
آبادان - شوشان ؛ آیین رونمایی‌ از کتاب «تیمار غریبان» و مراسم دومین شب خاطره در سینما آزادی آبادان برگزار شد.
شوشان آبادان ؛ آیین همایش دومین مراسم شب خاطره و رونمایی از کتاب تیمار غریبان خاطرات سکینه محمدی پرستار دوران دفاع مقدس با حضور مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، مدیر امور استان‌های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری، رییس حوزه هنری خوزستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند، مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان‌های سراسر کشور و تعدادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، شامگاه دوشنبه ( ۱۳ آذرماه ) در سالن سینما آزادی آبادان برگزار شد.

 کتاب تیمار غریبان شامل خاطرات سکینه محمدی روایتی از دوران هشت سال دفاع مقدس است که در 175 صفحه به قلم پروین کاشانی‌زاده نوشته شده و انتشارات سوره انتشار این اثر را برعهده داشت و در 2 هزار و 500 نسخه به چاپ رسیده است.

این کتاب دربرگیرنده خاطرات سکینه محمدی از دوران یک سال حصر آبادان در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی است.

در حاشیه آیین مراسم شب خاطره و رونمایی از کتاب تیمار غریبان تعدادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس  به بیان بخشی از خاطرات مقاومت رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و مقاومت یک ساله محاصره مردم آبادان پرداختند.

همچنین بهنام کاوه، هنرمند آبادانی تئاتر که دارنده عنوان برتر اجرای تئاتر خیابانی کشور است، روی صحنه رفت و نمایشی با مضمون شهادت شهدای غواص و رشادت و دلاورمردی ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را به اجرا گذاشتو باعث شد تا دقایقی اشک بر چشمان حاضران این همایش جاری شود.

گفتنی است ، هفتمین نشست سالانه مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان های کشور در استان خوزستان به میزبانی شهرستان آبادان از ۱۲ الی ۱۴ آذرماه بندت ۳ روز با حضور مدیران و مسئولان حوزه هنری کشور در حال برگزاری است.

تولدی دوباره برای حوزه هنری آبادان رقم می‌خورد

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی در حاشیه برپایی مراسم دومین شب خاطره و آئین رونمایی از کتاب "تیمار غریبان" (خاطرات سکینه محمدی پرستار آبادانی در دوران دفاع مقدس) به قلم پروین کاشانی‌زاده اظهارکرد: همایش شب خاطره در پایتخت مقاومت کشور، شهر مقاوم و همیشه در صحنه آبادان، به مناسبت یک سال محاصره این شهر برگزار شد.

وی افزود: با همت و تلاش حوزه هنری استان خوزستان به خصوص حوزه آبادان این همایش در سالن سینما آزادی برگزار شد که جا دارد از کسانی که ما را در برگزاری این همایش یاری کردند تقدیر و تشکر شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان ادامه داد: ما مدیون دفاع مقدس هستیم و وظیفه داریم تا ابعاد مختلف فرهنگی، هنری، تربیتی، اخلاقی، اجتماعی، اعتقادی و سیاسی در حوزه هنر را به مردم تقدیم و ترویج کنیم.

طباطبایی با بیان اینکه اقدامات اندکی در حوزه هنر انجام شده گفت: کارهای بسیار زیادی باید انجام شود زیرا بار بسیار سنگینی بر دوش‌مان است و امیدواریم بتوانیم با همدلی، همراهی و مساعدت همه مدیران در استان و با دعای خیر خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان و سرداران در این مسیر موفق باشیم تا شرمنده امام و شهدا نشویم و لبخند را بر لبان مقام معظم رهبری مشاهده کنیم.

وی افزود: همچنین امیدوارم بتوانیم ارتباط بسیار تنگاتنگی بین نسل های جامعه به خصوص جوانانمان با دوران دفاع مقدس ایجاد کرده و درس های خوبی را از آن روزگار برای آنان بیان کنیم.

رئیس حوزه هنری خوزستان سال آینده را برای حوزه هنری آبادان سالی پر رونق دانست و اظهار کرد: نوید این را می دهم سال آینده حوزه هنری آبادان یک سال پر رونق را خواهد گذراند و در حوزه عمرانی ، فرهنگی اعتبارات و طرح های بسیار خوبی پیش بینی شده است و اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی از تولدی دوباره برای حوزه هنری آبادان خبرداد و عنوان کرد: در دوران خدمت گذاریم به عنوان مدیر حوزه هنری استان شاهد تولدی دوباره در حوزه هنری آبادان خواهیم بود زیرا به پرسنل حوزه هنری آبادان بسیار اعتقاد و ایمان دارم.

طباطبایی افزود: این همه شکوه و عظمت را که در این همایش مشاهده کردیم مرهون تلاش های حوزه هنری آبادان است که باید به دست اندر کاران این حوزه خدا قوت گفت.

رئیس حوزه هنری خوزستان از برگزاری دو همایش این گونه در سال‌های آینده در آبادان خبر داد و تصریح کرد: برای اجرای برنامه های سال های آینده برنامه‌ریزی‌های بهتری خواهد شد و سعی خواهد شد تا سالانه حداقل دو برنامه این گونه و همتراز در آبادان برگزار کنیم.

برنامه استراتژیک حوزه هنری توجه ویژه به ادبیات پایداری است

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری ، در حاشیه  مراسم دومین شب خاطره و آئین رونمایی از کتاب "تیمار غریبان" (خاطرات سکینه محمدی پرستار آبادانی در دوران دفاع مقدس) به قلم پروین کاشانی‌زاده اظهارکرد: یکی از برنامه های اصلی و استراتژیک حوزه هنری توجه ویژه و توسعه ادبیات پایداری است و وقتی در این زمینه بحث و گفت و گو می شود منظور دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه صحبت از انقلاب فقط تغییر نظام نیست افزود: انقلاب اسلامی یک هویت، فنداسیون و برنامه ریزی جدیدی دارد که جدا از ساختارها و تغییرات دارای توسعه، پیشرفت، سبک زندگی و ایدئولوژی ویژه ای است زیرا ادبیات پایداری می تواند شامل همه این موضوعات باشد.

وی ادامه داد: حوزه هنری سال‌هاست مسئولیت توجه به موضوع دوران دفاع مقدس را با استفاده از ادبیات پایداری قبول کرده و طی هشت سال گذشته یکی از ماموریت های اصلی حوزه هنری، توسعه آن از تهران به سایر مراکز استان ها بوده که شاهد پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه بوده ایم.

مصلحی از تولید و چاپ 250 عنوان کتاب در مراکز استان ها در حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این تعداد کتاب طی هشت سال گذشته در این بخش تولید شده که با توجه به استراتژی حوزه هنری منابع مالی‌مان، به حمایت از این موضوع سوق پیدا کرده است.

وی برگزاری مراسم شب خاطره برای انتقال حوادث و وقایع دوران دفاع مقدس به نسل های آینده و جاری را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: امسال نیز این بخش را در مراکز استان ها توسعه دادیم به طوری که تاکنون 50 برنامه شب خاطره در استان ها برگزار شده و مسیر جدیدی در افق برنامه های مراکز استان ها نیز صورت گرفته است.

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حوزه هنری توجه به ادبیات پایداری از مزیت ها و اولویت اول به شمار می رود و بیشترین حمایت ها متوجه این بخش می شود اظهار کرد: حوزه ادبیات پایداری می تواند تغذیه کننده سایر بخش های هنری شود. همچنین حوزه هنرهای تصویری، نمایش، فیلم نامه، تولیدات تجسمی و موسیقی می تواند کمک کننده توسعه ادبیات پایداری باشند.

وی آبادان را در تاریخ دفاع مقدس کاملا شناخته شده و شهری مقاوم خواند و افزود: آبادان به دلیل آنکه این شهر در تاریخ دوران دفاع مقدس مقاومتش خاطره ساز شده است با موضوع ادبیات پایداری تناسب بسیار زیادی دارد.

مصلحی ادامه داد: حوزه هنری آبادان در نوشتن تاریخ مکتوب و رشته های مربوط در حوزه ادبیات پایداری نقش برجسته ای داشته است و برگزاری نشست ها در زمینه ادبیات پایداری و مراسم شب خاطره فرصتی برای بروز، ظهور و برجسته کردن فعالیت های این حوزه است.

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری هدف از تشکیل نشست سالانه مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی را برای هماهنگی، برجسته کردن و سیاست گذاری های سال آینده در حوزه ادبیات پایداری دانست و گفت: امسال محلی که برای برگزاری این نشست انتخاب شد نسبت بسیار زیاد و خوبی با این حوزه دارد که یادآور ایثار، شجاعت، شهامت، استقامت، مقاومت و شهادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.


انتهای پیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار