اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
عباس مدحجی

شوشان خرمشهر:از یک ماه پیش تمامی فضاهای رسانه ای تبدیل به بازوهای تبلیغاتی برای جشنواره ای شدند که نام خرید طلایی رابه یدک میکشید جشنواره ای که از همان ابتدا با اما و اگرهای فراوانی روبرو بود 
این روزها اگر سری به رسانه ها ی محلی بزنید قطعا تصویری غرق در شادی و نور و زیبایی و رفاه پیش چشمانتان گشوده میشود که قطعا از واقعیت فرسنگ ها فاصله دارد . جشنواره ای با میلیاردها تومان پشتیبانی مالی و دو میلیارد تومان هزینه ی تبلیغات دقیقا کدام اهداف مالی و اقتصادی را دنبال میکند ؟ 
از درز اولین اخبار پیرامون هزینه ی گزاف تبلیغات ، اختلاف بر چگونگی تقسیم آن بین خرمشهر و آبادان آغاز شد . این اختلافات در نهایت به یارکشی در بهرمندی و مدیریت خرج آن انجامید . راه اندازی کارناوالهای پرزرق وبرق و استفاده از اسب و ماشین و موتور و دلقک کفایت نکرد و کار به دیرین دیرین و اکبر اودود هم رسید . هرکس که میتوانست به نوعی چهره ی این جشنواره را مقبولتر کند بکار گرفته شد تا دورترین مسافران راهم با قطار رایگان به جشنواره بکشاند . مدیران حتی روادید را برای خارجی ها ملغی کردند و همزمان جشنواره ورزش ترتیب دادند تا چهره ی زشت فضای عمرانی شهرها را زیر نقاب تبلیغات پنهان کنند . 
اما کافی ست سری به بازارهای خارج از جشنواره بزنیدو پای درددلهای کاسبین کسب و کارهای کوچک بنشینید . یا لابلای کوچه ها و خیابانهای غیر اصلی و حتی اصلی شهر گردشی کنید . کودکان فقیر سر چهارراه ها را بشمارید . زیرساختهای فرسوده و فاضلابهای روان را رصد کنید . هیچکدام از این واقعیتها کوچکترین ربطی به رنگ طلایی ندارد . طلایی شاید رنگی ست که برخی خواص منتفع از جشنواره برای خودروهای پلاک اروندشان میپسندند .
بازارهای صفا ، روز و ته لنجی خرمشهر واضح ترین شاهد بر این ادعاست که بازهم قرار است جشنواره ای برای کسانی ایجاد شود که همیشه برنده بودند . تبلیغ رسانه ای عجیبی که با بکارگیری خواص درحال انجام است نیز نه در راستای تامین منافع شهر که در راستای برند کردن مدیران منطقه آزاد در سطح کشور است . شاید کمتر شهروند خرمشهری را ببینید که این جشنواره و امثال آن تاثیری در وضعیت اقتصادی اش داشته باشد و این چیزی نیست که رسانه های تبلیغات چی به آن بپردازند . 
نور طلایی این جشنواره هم  تمام خواهد شد و باز سیاهی وضعیت شهرهای آبادان و خرمشهر برای پدیدآورندگان این وضعیت خواهد ماند آنگاه است که باز هم پروپاگاندای رسانه ای بفکر جشنواره ای دیگر خواهد افتاد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار