اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد در خوزستان:
قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخد گفت: نباید هیچ آماری را در زمینه مواد مخدر و اعتیاد در کشور از مردم مخفی کرد.
 قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر شفاف سازی آمار و ارقام معتادان گفت: نباید هیچ آماری را در زمینه مواد مخدر و اعتیاد در کشور از مردم مخفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر از اهواز، علی مویدی خرم‌ آبادی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه یکی از رویکردهای نظام و دولت در سالهای اخیر، توجه به امر پیشگیری و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بوده است، اظهارکرد: در زمینه پیشگیری نه حاکمیت و نه دولت به تنهایی نمی توانند جوابگوی نیازهای جامعه باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا باید از توانایی و ظرفیت های موجود در بدنه های دیگر جامعه نیز استفاده کافی برده شود و در مسیر مبارزه و پیشگیری گام های جدی تر برداشته شود.

قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری به  فرمایشات مقام معظم رهبری و نیز رویکرد رئیس جمهور مبنی بر اینکه ۵۰ درصد از توان مادی و معنوی ستاد مبارزه با مواد مخدر باید به سمت پیشگیری باشد، تصریح کرد: بنابراین از این به بعد ۵۰ درصد از برنامه های میان مدت، بلند مدت و کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر با رویکرد پیشگیری همراه خواهد بود.

مویدی همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه هیچ آماری را در زمینه اعتیاد و مواد مخدر نباید از مردم پنهان کرد، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی از دستاوردهای خود طی سالهای اخیر را شفافیت در ارائه آمار معتادان به مواد می داند.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در گذشته ارائه این آمار مخفی و یا کتمان می شد اما در حال حاضر اطلاعات و آمارها در اختیار رسانه ها قرار می گیرد تا از این طریق هشدارهای لازم به مردم داده شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه تعداد معتاد در کشور وجود دارد، بیان کرد: بر اساس شیوع شناسی که در سال ۹۴ انجام شد، این تعداد افراد دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام شده اند.

مویدی تصریح کرد: این آمار در سال ۹۴ اعلام شد و به اطلاع مردم رسید و این امر در حالی انجام شد که اطلاع رسانی در خصوص شیوع شناسی قبلی به دلایلی بیان نشد و اطلاعات آن در اختیار مردم قرار نگرفت.

قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با اشاره به کاهش آمار افراد معتاد کشور در سال ۹۴ و نسبت به سال ۹۰، عنوان کرد: شیوع شناسی سال ۹۰ نشان می دهد بیش از سه میلیون نفر در کشور به عنوان مصرف کننده مواد مخدر شناسایی شده بودند و این تعداد در سال ۹۴ در زمینه مصرف، کاهش چشم گیری داشته است.

وی در خصوص اولویت ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر را محیط های کاری عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته هیچ محیط کاری صنعتی، اداری و نظامی از نگاه حمایتی ما پنهان نخواهد بود و با اقداماتی که انجام خواهد شد، تلاش می شود تا این فضاها در شرایط مناسب اجتماعی به امورات خود بپردازند.

مویدی همچنین با تاکید بر اینکه در منطقه صنعتی عسلویه، دبیرخانه خاص مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده است، اظهار کرد: همچنین در استان خوزستان، محیط های صنعتی بیش از پیش مورد توجه هستند و توجه برنامه ها در این زمینه بیشتر خواهد بود.

قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در ادامه به وضعیت مبارزه با قاچاق مواد در کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه خلاء هایی وجود دارد و ضروری است که هرچه زودتر این خلاء ها پر شوند و باید در مرزهای خشکی در شرق کشور بر اساس ضوابط و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای مبارزه با قاچاق اقدام شود.

وی تصریح کرد: اقدامات قابل توجه ای در مرزهای شرقی صورت گرفته و همین امر باعث شد تا بخش عظیمی از مواد به وسیله دریا قاچاق شود و استان خوزستان هم به خاطر ساحلی بودنش امکان دارد مورد سوء استفاده سوداگران مرگ قرار بگیرد.

مویدی با تاکید بر اینکه نمی توان تائید کرد که خوزستان به کریدور مواد مخدر تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر این استان به واسطه همجواری با دریا در مسیر ترانزیت مواد مخدر بین غرب و شرق قرار دارد اما اینکه به یک کریدور مواد مخدر تبدیل شده باشد، قابل تائید نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار