اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵
معاون اول رییس جمهور ، عنوان کرد ؛
معاون اول رییس جمهور گفت :پیش نیاز تولید و سرمایه گذاری امنیت سرمایه گذاری است و باید زمینه سازی شود تا هرکسی که میخواهد در کشور شغل ایجاد کند یا سرمایه گذاری کند بگوید که در ایران امنیت است
شوشان آبادان ؛ اسحاق جهانگیری، شنبه 20 آذر ماه در مراسم افتتاح فاز نخست کارخانه نورد شرکت فولاد کاوه اروند خرمشهر ، اظهار کرد: هدف دولت تدبیر و امید ایجاد 700 هزار فرصت شغلی در سال 97 است و اشتغال هیچ راهکاری جز افزایش تولید و افزایش سرمایه گذاری ندارد و کسانی که راه های دیگر را پیشنهاد می کنند به ایجاد اشتغال آشنا نیستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در آستانه چهلمین سال نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه‌ای برسیم که در ایران شخصی شب گرسنه سر به زمین نگذارد ، افزود: نهادهای تحت نظر رهبر انقلاب در این دولت نهایت هماهنگی و همکاری را با دولت داشته‌اند و بدون هیچ دغدغه‌ای با این نهاد ها کار می‌کنیم.

وی ادامه داد : اهداف اقتصاد مقاومتی به سمت و سویی است که اقتصاد کشور به نحوی اداره شود تا چالش های پیش رو و مشکلات مردم را حل کنیم و این مهم باید به گونه ای اتفاق افتد که فشارهای اقتصادی که از بیرون به اقتصاد کشور وارد می شود چرخه اقتصادی ما را دچار مشکل اساسی نکند.

جهانگیری تصریح کرد: همه ما یک مسیر داریم و این مسیر آن است تا به مردم خدمت کنیم و بتوانیم روز به روز به توفیقات نظام اضافه کرده و مردم را به نظام دلگرم کنیم.

وی عنوان کرد: مردم باید در ایران احساس کنند در این منطقه ای که قرار گرفته‌اند، نظامی حاکم است که بتواند مشکلات آن‌ها را حل و دغدغه‌های آن‌ها را بر طرف کند.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم کارآمدی نظام اسلامی را تعریف کنیم، باید گفت کارآمدی یک نظام در آن است که تا چه میزان می تواند از گره‌های مردم باز کند و یک قدم مردم را به سمت پیشرفت و تعالی نزدیکتر کند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی سمت و سوی آن این بوده است که بتوانیم اقتصاد کشور را به نحوی اداره بکنیم تا پاسخی به چالش‌های پیش روی کشور و حل مشکلات مردم باشد.

معاون اول رییس جمهور  با بیان اینکه باید اقتصاد مردم به درجه ای از استقامت و مقاومت برسد گفت: تکانه‌هایی که از بیرون علیه نظام انجام می‌گیرد، اقتصاد کشور دچار آسیب جدی نشود زیرا نمی‌توان گفت که اقتصاد اصلا آسیب نمی‌بیند.

وی افزود: اقتصادها به یکدیگر وابسته هستند و باهم کار می‌کنند و به درجه‌ای از استحکام در برابر تکانه‌های خارجی دست می‌یابند اما مهم این است که شالوده اقتصاد بهم نریزد و مردم احساس کنند که زندگی آن‌ها دچار مشکل جدی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در آستانه چهلمین سال نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه‌ای برسیم که در ایران شخصی شب گرسنه سر به زمین نگذارد.  

جهانگیری راهکار اشتغال را افزایش تولید وسرمایه گذاری خواند و عنوان کرد: کسانی که راه های دیگر تجویز می کنند به ایجاد اشتغال آشنا نیستند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: اینکه ظرف اشتغال کشور چه میزان می تواند شغل ایجاد کند مشخص است. گنجایش اقتصاد کشور مشخص و مهم است تا ظرفیت اقتصاد کشور را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: برای آنکه ظرف اقتصاد کشور را بزرگ کنیم باید پیش نیازهای بزرگ شدن اقتصاد کشور را فراهم کرد و هرکسی که دلسوز مردم است باید کمک کند تا این اتفاق بیوفتد.

جهانگیری استان خوزستان را مهمترین و راهبردی ترین استان کشور دانست و گفت:شرایط این استان از تمامی استان های کشور مهمتر است و نمی توان این مساله را نادیده گرفت زیرا این استان مرکز ثقل فعالیت های کشور است.

وی ادامه داد: بر روی هر رشته ای که انگشت بگذاریم خوزستان در آن زمینه اول و یا دوم است؛ خوزستان در زمینه کشاورزی و صنعت در کشور رتبه نخست را دارد و قادر است به تنهایی آذوقه کشور را تامین کند.

وی امنیت را پیش نیاز تولید و سرمایه گذاری در کشور دانست ، اظهار کرد: هرجا که به نوعی با اقتصاد کشور سروکار دارد باید احساس کند که حرف ستاد اقتصاد مقاومتی در آنجا برد دارد.

معاون اول رییس جمهور گفت: باید زمینه سازی شود تا هرکسی که میخواهد در کشور شغل ایجاد کند یا سرمایه گذاری کند بگوید که در ایران امنیت است.

وی افزود: باید به مدیران کشور احترام گذاشت و به آنها فرصت داد تا بتوانند کار کنند. اگر این کار انجام شد شاهد رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بر اساس آمار بیش از 600 هزار شغل در کشور ایجاد شده است ، عنوان کرد:  ظرفیت اقتصاد کشور در حدود همین میزان است و برای ایجاد اشتغال بیشتر باید کارهای نو و جدیدی انجام بگیرد.

وی افزود: در بودجه 97 کشور سعی شده است تا کارهای جدیدی انجام شود و برای تامین منابع کشور نیز کارهای دقیق تری صورت بگیرد.

معاون اول رییس جمهور،  اظهار کرد: امیدواریم در سال 97 به کمک همه ملت ایران بتوانیم تعداد قابل توجهی بیش از روال عادی که حدود 600هزار نفر اشتغالزایی است، شغل ایجاد کنیم.
 
وی با بیان اینکه بیش از 22هزار واحد صنعتی کوچک در کشور راه افتاد، گفت: امسال حدود 30هزار میلیارد تومان از منابع کشور به صنایع کوچک و متوسط کشور اختصاص پیدا کرده است تا بتوانند با ظرفیت بیشتری فعالیت کنند.

جهانگیری گفت: شرایط استان خوزستان از همه جای کشور بهتر و مهم تر است و هیچ کس نمی تواند این مساله را نادیده بگیرد زیرا خوزستان مرکز سقل فعالیت های کشور است.
 

انتهای پیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار