اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳

شوشان خرمشهر:معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد گفت: فلسفه و اساس منطقه آزاد اروند تقویت تولید، تقویت توان صادراتی کشور و ورود سرمایه خارجی است تا این پول در اقتصاد منطقه گردش کرده و اقتصاد تقویت شود.

محمود عیدان ترک‌زاده در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره خرید طلایی اروند، اظهار کرد: بحث ورود گردشگر به منطقه آزاد اروند از دو بعد قابل‌بررسی است. بعد اول آن گردشگری است، وقتی گردشگر پول به منطقه می‌آورد، سودی که عاید منطقه می‌شود شبیه سودی است که از صادرات به دست میاید. 
وی افزود: تفاوت آن‌هم با صادرات این است که در صادرات، کالا صادر می‌شود و به ازای آن پول وارد کشور می‌شود اما زمان ورود گردشگر خارجی به ازای ورود پول از خارج کشور خدمات به گردشگران فروخته می‌شود. به این معنی که خدمات اقامتی، حمل‌ونقل و دیگر حوزه‌ها ارائه می‌شود.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در بعد سرمایه‌گذاری هم به این شکل است که علاوه بر ورود سرمایه، دانش فنی به کشور وارد می‌شود و این دانش در به گردش درآوردن چرخ اقتصاد کمک‌کننده است. 
وی بیان کرد: دلیل این‌که اقتصاد کشوری مانند ترکیه پیشرفت کرد نیز همین است چراکه برنامه‌ریزی در این کشور بر اساس جذب گردشگر بود. درنتیجه ورود گردشگر پول به کشور واردشده، خرید کالا صورت گرفته و بازار تقویت شد و اقتصاد این کشور را دچار تحول کرد.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد افزود: البته درگذشته هم ورود گردشگر به منطقه آزاد اروند صورت می‌گرفت اما اتباع خارجه باید برای ورود، سیکل طولانی طی می‌کردند که این سیکل در حال حاضر بسیار کوتاه و ساده‌شده است. 
ترک‌زاده عنوان کرد: بین اماراتی که برای ورود نیاز به ویزا دارد با ترکیه‌ای که نیاز به ویزا ندارد تفاوت‌های زیادی است و قطعاً در ورود سرمایه به این کشورها تأثیر به سزایی گذاشته است.
.ی اظهار داشت: هدف بعدی ما پیگیری برای ورود اتباع خارجی با خودرو به منطقه است به شکلی که بتوانند با خودروی خودشان به منطقه آزاد اروند سفر کنند. باید زمینه‌های بیشتری را بری ورود سرمایه‌گذار به منطقه فراهم کنیم. برای همین منظور نیز باید قسمت‌های مختلف اعم از سیستم حمل‌ونقل و خدماتی منطقه تقویت شود.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد گفت: فلسفه و اساس منطقه آزاد اروند تقویت تولید، تقویت توان صادراتی کشور و ورود سرمایه خارجی است تا این پول در اقتصاد منطقه گردش کرده و اقتصاد تقویت شود چراکه معتقدم یک دلار خارجی باارزش‌تر از یک‌میلیون تومان داخلی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار