اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
علی ربیعی وزیر کار در سفر به خوزستان: نیروهای بومی خوزستان در طرح ها استخدام شوند / مشکل ما فقدان مهارت و تخصص نیروهای بومی است / در سال 90 نرخ بیکاری استان 25.7 درصد بود اما اکنون به 14.3درصد رسیده است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مجموع اشتغال ایجاد شده در استان خوزستان در هشت ماهه امسال 27هزار نفر بوده است، گفت: ما اصرار داریم تا نیروهای بومی خوزستان در طرح ها استخدام شوند اما مشکل ما فقدان مهارت و تخصص نیروهای بومی است . 

علی ربیعی در سفر به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 51 درصد از سهام پتروشیمی مسجدسلیمان در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است و این بخش در مسجدسلیمان سرمایه گذاری کرده است. امیدواریم در این منطقه تا پایان امسال به دو هزار شغل دست پیدا کنیم و پیشرفت فیزیکی نیز از 16درصد به 60درصد رسیده است .

وی افزود: 4میلیارد دلار قرارداد اجرای این طرح منعقد شده که در فاز اول میزان قرارداد 2میلیارد دلار است و در نهایت در منطقه زیلایی مسجدسلیمان برای 5هزار نفر شغل مستقیم ایجاد خواهیم کرد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: علاوه بر جنبه ایجاد شغل برای مردم، تولیدات کارخانه پتروشیمی مسجدسلیمان می تواند به صادرات کشور نیز کمک کند. مسجدسلیمان پس از اکتشاف اولیه نفت در آن از رونق افتاده بود و این کارخانه می تواند رونق را مجددا به مسجدسلیمان بازگرداند .

ربیعی عنوان کرد: این سرمایه گذاری که توسط صندوق بازنشستگی کشوری صورت گرفته است از نظر اجتماعی، ایجاد اشتغال و صادرات یکی از پروژه هایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی است. خوشبختانه سرعت کار اجرای پروزه بالاست و حدود 85درصد از منابع این طرح به صورت فاینانس است و شرکت های خارجی نیز علاقه مند به سرمایه گذاری در این پروژه هستند .

وی ادامه داد: در ارتباط با اشتغال روستایی، کشاورزی و شهرهایی با جمعیت کمتر از 10هزار نفر، 480میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 4 و 6درصد برای استان اختصاص داده شده است که می تواند اشتغال روستایی و همچنین صنایع جانبی، باغداری، خدمات مولد، خدمات حوزه ICT و حمل و نقل را متحول کند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: 1237میلیارد تومان از محل منابع اشتغال فراگیر نیز برای استان خوزستان اختصاص یافته و همچنین حدود 42میلیارد تومان نیز صندوق کارآفرینی امید در استان سرمایه گذاری کرده است .

ربیعی اظهار کرد: مجموع اشتغال ایجاد شده در استان خوزستان در هشت ماهه امسال 27هزار نفر بوده است که دفترچه های تامین اجتماعی نیز این میزان شغل ایجاد شده را گواهی می دهند. همچنین نرخ مشارکت استان خوزستان نیز افزایش پیدا کرده هرچند نرخ بیکاری استان خوزستان هنوز بالا است .

وی ادامه داد: در سال 90 نرخ بیکاری استان 25.7 درصد بود اما اکنون به 14.3درصد رسیده است. این نرخ بیکاری برای ما قابل قبول نیست و امیدواریم با نرخ مشارکت 40.8 درصد استان و سرمایه گذاری هایی که صورت می گیرد، شاهد کاهش نرخ بیکاری خوزستان باشیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: معمولا سرمایه گذاری صورت میگیرد اما نیروهای بومی آن منطقه استخدام نمی شوند. ما اصرار داریم تا نیروهای بومی خوزستان در طرح ها استخدام شوند اما مشکل ما فقدان مهارت و تخصص نیروهای بومی است .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای متناسب با صنعتی که در استان در حال رشد است، موظف شده تا به آموزش نیروهای بومی بپردازد تا این نیروها به نیروهای متخصص برای حضور در طرح ها تبدیل شوند .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار