اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
آغاز عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی در شهر جدید رامین با حضور استاندار خوزستان / شریعتی: با اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری شاهد ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیل ارزش افزوده در استان خواهیم بود / ایجاد کشتارگاه تمام صنعتی در راستای مسایل زیست محیطی در خوزستان است / شرایط برای سکونت در شهر جدید رامین محقق شده است
شریعتی: شرایط برای سکونت در شهر جدید رامین محقق شده است تا مردم بتوانند در این شهر زندگی کنند. وظیفه داریم تا شرایط زندگی را برای مردم در شهر جدید رامین تسهیل کنیم و بهبود ببخشیم.
شوشان: غلامرضا شریعتی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پنج طرح بزرگ عمرانی در شهر جدید رامین اظهار کرد: باید تلاش شود تا در خوزستان با توجه به مسایل زیست محیطی که دارد تا آنجا که ممکن است کارهایی با آلایندگی کمتر انجام شود و بهره گیری از انرژی های نو و پاک در استان بیشتر شود.

وی افزود: ایجاد کشتارگاه تمام صنعتی یکی دیگر از کارهایی است که در راستای مسایل زیست محیطی در استان خوزستان انجام شد. این مساله عنوان شده که از این کشتارگاه هیچ ماده زائدی خارج نمی شود و حتی از فضولات دام ها نیز برای کود و حاصل خیز کردن زمین ها استفاده می شود.


استاندار خوزستان تصریح کرد: در برنامه است تا پس از این کشتارگاه، صنایع تبدیلی آن نیز با سرمایه گذاری که انجام میگیرد، احداث شود. در این زمینه، زمین مورد نیاز آن نیز مشخص شده است و با اجرای این طرح ها شاهد ایجاد اشتغال در استان و حفظ محیط زیست خواهیم بود.

شریعتی عنوان کرد: صنایع تبدیلی یکی از مسایل مورد نیاز استان است و خوزستان در بحث صنایع تبدیلی می لنگد، گفت: استان خوزستان با این همه تولید محصولات کشاورزی، آبزی پروری و دام پروری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیل کردن ارزش افزوده این صنایع از نقصان رنج می برد.

وی گفت: با اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، این مزیت در استان بیشتر می شود تا شاهد ایجاد کارخانه های تولید قند، کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیل ارزش افزوده محصولات تولید شده در استان باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: شرایط برای سکونت در شهر جدید رامین محقق شده است تا مردم بتوانند در این شهر زندگی کنند. وظیفه داریم تا شرایط زندگی را برای مردم در شهر جدید رامین تسهیل کنیم و بهبود ببخشیم.

شریعتی گفت: برق، آب و گاز خدمات عمومی هستند که باید از سوی مسولان تامین شوند، اما وقتی ما متولی ایجاد یک شهر شدیم، باید خدمات و سایر زیرساخت ها را نیز تامین کنیم. احداث مدارس، بازارچه و... همه خدمات درست و لازمی بوده که باید اجرایی می شد.

وی افزود: کار احداث پنج پروژه بزرگ در شهر جدید رامین با مدل مالی جدید و به صورت تهاتر کار ارزنده ای است که در شهر جدید رامین در حال انجام است و شرایط را برای زندگی در شهر، رفت و آمد به سمت آن و فضا و محیط سبز لازم را برای زندگی مهیا تر می کند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: انتظار داریم با توجه به این مدل مالی، پیمانکار با سرعت کار را انجام دهد و با پیگیری تمام باید هرچه سریعتر این کارها به سرانجام برسد. در این زمینه دولت مکلف است که از سرمایه ها و دارایی های خود نسبت به تامین هزینه های این کار بپردازد.

شریعتی تصریح کرد: دولت به دارایی ها و سرمایه های ثابت خود روی آورده و از آن جهت به دنبال اجرای برخی از پروژه های مد نظر خود است. دولت سرمایه ها و دارایی های ثابت بسیاری دارد که شاید ارزش آنها از منابع دولت نیز بیشتر است و این سرمایه ها باید به حرکت در آید.

وی ادامه داد: تا کی قرار است این دارایی ها و سرمایه های دولت ثابت بماند، بلکه اکنون باید این دارایی ها در جهت رشد و توسعه کشور به حرکت درآید و به موتور محرکه توسعه کشور تبدیل شود. 

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های این چنینی در شهر رامین رغبت را برای آمدن مردم به سمت این شهر بیشتر می کند و رامین حتی به یکی از محل های گردشگری مردم اهواز و استان خوزستان تبدیل خواهد شد. 


سامان اسدی مدیرعامل شهر جدید رامین در این مراسم بیان داشت: عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی با 400 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار روز پنجشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی در شهر جدید رامین آغاز شد.

وی افزود: احداث تقاطع غیرهم سطح با اعتبار 170 میلیارد ریال، احداث دریاچه مصنوعی با اعتبار 60 میلیارد ریال و اجرای شبکه آب خام شهر جدید رامین با اعتبار 60 میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

 همچنین تکمیل معابر ناحیه یک شهر جدید رامین با اعتبار 60میلیارد ریال و چهار بانده کردن جاده ورودی شهر جدید رامین با اعتبار 50 میلیارد ریال نیز از دیگر طرح هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

گفتنی است شهر رامین یکی از شهر‌های جدید و در حال ساخت از توابع شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان ایران است که در سال 1368 به منظور جذب و اسکان سرریز جمعیت منطقه‌ای شهر اهواز، در محدوده مکانی حدود هفت هزار هکتار و با محدوده استحفاظی 2 هزار و 400 هکتار و طرح جامع 600 هکتار برای جمعیتی معادل 63 هزار نفر تا سال 1395 مکان یابی و در سال 1383 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید. این شهر در فاصله 40 کیلومتری اهواز، حد فاصل بین اهواز، باوی، مسجدسلیمان و شوشتر در جوار جاده اهواز مسجد سلیمان واقع است.








نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار