اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
آبادان - شوشان ؛ جشنواره خرید طلایی تلاش می‌کند تا مزایای منطقه آزاد اروند را از پشت ویترین‌ها به سر سفره مردم بیاورد و حلقه مفقوده فرهنگ و اقتصاد در خرمشهر و آبادان باشد.
شوشان آبادان ؛ به نقل از ستاد خبری جشنواره خرید طلایی اروند، ایجاد یک تحول مثبت نیازمند زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

پیشرفت و توسعه کسب ‌وکارها در منطقه آزاد اروند نیز امری ناممکن نبوده و با انجام اقداماتی اقتصادی و فرهنگی قابل‌دستیابی است.

هر چند اعلام آبادان و خرمشهر به ‌عنوان محدوده منطقه آزاد اروند خبری خوش برای مردم منطقه بود اما این رخداد تأثیر مثبت و قابل ‌مشاهده‌ای بر کسب‌ وکارها نگذاشت و مردم از مزایای یک منطقه آزاد برخوردار نشدند چراکه برخورداری از مزایای واقعی یک منطقه آزاد نیازمند محصور بودن سرزمین و کنترل گمرک بر مبادی ورودی منطقه بود.

سرانجام و پس از تکمیل حصار منطقه آزاد اروند محدوده آبادان و خرمشهر از سرزمین اصلی مجزا شد و در نهایت گمرک در مبادی ورودی منطقه استقرار یافت.

این موضوع به معنی آزادتر شدن بازار، ارزانی اجناس و سهولت خرید و فروش در خرمشهر و آبادان است اما آن اتفاق تحول گرایانه همچنان در بازار و بتن شهر احساس نشد.

کالبدی بی‌جان
حذف قوانین دست ‌و پا گیر، حذف تعرفه‌های گمرکی، ایجاد تسهیلات بیشتر برای تجارت و حتی حذف روادید برای اتباع خارجی تنها بخش سخت‌افزاری مسیر توسعه و رونق بودند و این مسیر بدون کار فرهنگی و اقدام نرم‌افزاری، همچون کالبدی بی‌جان مسیری بی‌هدف را طی می‌کرد.

در نهایت تصمیم بر این شد تا یک کار فرهنگی بزرگ در منطقه آزاد اروند انجام شود. این کار برای ایفای نقش مؤثر باید چند ویژگی را داشته باشد.

اول اینکه در عین ‌حال که کاری فرهنگی است باید با کسب ‌وکار و تجارت مرتبط باشد. دوم اینکه باید به ‌نوعی مشارکت و نقش مردم را در کسب ‌و کار پررنگ‌تر کند و شور و اشتیاقی ایجاد کند که ضمن افزایش امنیت اجتماعی، شادی و نشاط را در چهارچوب دین و شرع در خرمشهر و آبادان بگستراند.

حلقه مفقوده اقتصاد و فرهنگ

جشنواره خرید طلایی اروند نیز دقیقاً با همین نگاه و ویژگی‌ها برنامه‌ریزی شد و با هدف قرار دادن رونق کسب‌ و کار و افزایش توان اقتصادی کسبه و بازار در منطقه آزاد اروند تلاش کرد تا مزایای منطقه آزاد اروند را از پشت ویترین‌ها به سر سفره مردم بیاورد.

این جشنواره شامل دو بخش خرید و عرضه و همچنین فرهنگی و هنری است و نقش حلقه مفقوده فرهنگ و اقتصاد را در خرمشهر و آبادان ایفا می‌کند.

هر فرد باکمی قدم زدن در سطح شهرهای خرمشهر و آبادان و مقایسه وضعیت بازار، سطح خرید و رفت ‌و آمد گردشگران نسبت به سال گذشته متوجه اختلاف زیاد و افزایش رونق و جمعیت در بازارها می‌شود.

برنامه‌های موسیقی بندری جشنواره خرید طلایی با ارائه فرهنگ غنی‌ آبادان و خرمشهر در حوزه موسیقی، جوش ‌و خروشی باورنکردنی بین جوانان منطقه ایجاد کرده است.

خیابان‌های منطقه آزاد اروند مملو از خودروهایی است که از مردم آدرس بازارها و اماکن دیدنی شهر را می‌پرسند و می‌کوشند تا در سَفرشان به خرمشهر و آبادان چیزی خریده و به دیار خود ببرند.

توسعه کمی و کیفی بازار یعنی رونق، و رونق درگِرو ورود پول و سرمایه و گردش آن در شهر است. در جشنواره خرید طلایی اروند این اتفاق رخ ‌داده است و کسب ‌و کار در خرمشهر و آبادان به بهترین روزهای خود در 30 سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام /.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار