اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۰۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
شوشان: ‎بعد از ظهر روز هفتم آبان ماه بود که چاه شماره 741 میدان نفتی رگ سفید هنگام عملیات حفاری بهدلیل فوران گاز، منفجر شد، این انفجار آتشسوزی مهیبی را بر روی دکل حفاری 59 فتح شرکت ملی به وجود آورد. در همان ساعات ابتدایی خبر جان باختن دو تن از نیروهای شرکت ملی حفاری ایران که در دکل شماره 59 حاضر بودند، حادثه را دردناک تر کرد. 

در همين راستا و پس از گذشت پنجاه روز از آتش سوزی چاه 147 رگ سفید و طولانی شدن بی سابقه مهار این چاه، مهندس حاج حیدر بهمنی مدیر عامل سابق شرکت ملی حفاری ایران با ارسال نامه ای به وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران آمادگی خود را برای مهار این چاه از سطح اعلام کرد. 

بهمنی در دوره خدمت خود در صنعت نفت مدیریت مهار بیش از 30 حلقه چاه نفت و گاز را در داخل و خارج کشور بعهده داشت که همه آنها از سطح خاموش شدند. 

سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نخستین بار در همایش بزرگ سرداران سپاه بخاطر مهار موفق چاه 24 نفت شهر لوح تقدیری به وی تقدیم کرد. 
بهمنی همچنین از سه رئیس جمهور کشور لوح شجاعت دریافت کرد و در سال 1370 نیز بعنوان مهندس نمونه کشور معرفی شد. 

برخی نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس بخاطر طولانی شدن عملیات مهار چاه 147 رگ سفید و تضعیف جایگاه صنعت نفت کشور در جهان ابراز نگرانی کردند و در صدد پیگیری موضوع از طریق مجلس هستند. 

دکتر عاصمی پور مدیر عامل اسبق شرکت های ملی حفاری و مناطق نفت خیز و مشاور سابق وزیر نفت از زنگنه خواست مدیریت مهار چاه 147 رگ سفید را به حیدر بهمنی واگذار کند. 
تعلل در مهار این چاه میلیون ها دلار به اقتصاد کشور خسارت وارد می کند. 

‎چاه 741 رگ سفید هنوز می سوزد.  در همين راستا اميد است با پشتوانه علم، تخصص و به کار گیری متخصصین این حوزه مهم اقتصادی این چاه هرچه سریعتر مهار شود تا حماسهای دیگر از بزرگمردان ایرانی در تاریخ کشور رقم بخورد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
comment
0
0
comment نه دیگر این از ات حرفهاست زمان و برنامه خاموشی آن در حال اتمام است .حالا اعلام آمادگی کردن از آن فیلمهای خاص است.واقعا؟!
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
comment
0
0
comment درود بر بهمنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار