اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر ، خبرداد ؛
آبادان - شوشان ؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر از تاسیس کارخانه NGL2300 در منطقه مارون، استان خوزستان خبرداد.
شوشان آبادان ؛ سید جواد سلیمانی ، امروز با اعلام این خبر اظهار کرد : قرارداد این واحد با حمایت شرکت ملی نفت ایران و همکاری شرکت مناطق نفت خیر جنوب در سال جاری به امضا خواهد رسید و عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط تامین خوراک پتروشیمی امیرکبیر ، عنوان کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته مهمترين دغدغه مديران اين مجموعه تامين خوراک برای رسيدن به ظرفيت اسمی توليد بوده است ، این کارخانه با هدف تامین خوراک این شرکت در منطقه مارون ایجاد می شود.

وی افزود : اين موضوع نیز با توجه به عدم پايبندی طرف‌های متعهد هميشه با مشكلات فراوان روبرو بوده كه باعث شده توليد واحدOL و واحدهای ديگر شركت برای رسيدن توليد به ظرفيت اسمی با مشکل روبرو باشند و از طرفی اين موضوع که  استفاده از خوراک مايع در واحد الفين به نسبت خوراک گازی صرفه اقتصادی كمتری دارد، مزيد بر علت شده تا به لحاظ اقتصادی نتوانيم حداكثر بازدهی ممكن را كسب كنيم.

سلیمانی تصریح کرد: در این راستا از سال‌های قبل تلاش بسيار جدی برای گرفتن امتياز ايجاد يک واحد NGL از سوی مديريت انجام شد كه در نهايت امتياز ايجاد واحد NGL2300 با انعقاد قرارداد نهايی در سال جاری با شركت ملی نفت ايران و همكاری شركت مناطق نفت خيز جنوب، نقطه عطف اين تلاش‌ها بود و اين كارخانه در استان خوزستان و منطقه مارون تاسيس خواهد شد.

وی تاسيس اين واحد تامين خوراک را برای شركت پتروشيمی اميركبير و زنجيره توليد ملی دارای چند ارزش بسيارمهم دانست و گفت : این نیز نخستینتولید این کارخانه برای تبديل خوراک مايع واحد الفين به خوراک گازی است كه در نهايت ارزش اقتصادی اين واحد را افزايش خواهد داد.

وی دومین ارزش آن را فراهم شدن شرايط برای رسيدن توليد شركت به ظرفيت اسمی خواند و افزود : با توجه به مشكلات بوجود آمده در طول ده سال گذشته این اقدام تحولی مهم و اساسی به حساب می‌آيد و میتواند توليد را از 60 درصد ظرفيت اسمی تا 100 درصد ارتقاء دهد.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر ادامه داد:  در كنار اين مسائل ،مهمترين موضوع كمكی  است كه به منظور تكميل زنجيره توليد در صنعت پتروشيمی با اين كار به انجام می‌رسد و در نتيجه آن ، چندين شركت كه در این زمینه وابستگی به اميركبير دارند به طوركامل بهره‌مند می‌شوند.

سلیمانی افزود: همچنين برخلاف بعضی شركت‌ها اتيلن و پروپيلن و ديگر توليدات واحد الفين اميركبير خام فروشی نخواهد شد، بلكه در مجموعه داخلی شركت به مصرف واحدهای برای توليد می‌رسد و مكمل زنجيره توليد چندين شركت پتروشيمی ديگر خواهد بود كه اين موضوع نیز اهميت بسيار زيادی دارد.

وی در خصوص موفقيت انعقاد قرار داد و آغاز به كار طرح NGL2300 گفت: نكته مهم ديگر اين است كه خوراک اين واحد از محل گازهايی تامين می شود كه در مارون 3 و مارون 5 به صورت گازهای ترش و شيرين در حال حاضر سوزانده می‌شود. 265 ميليون فوت مكعب كه 65 ميليون تن آن از لايه آسماری و 200 ميليون تن آن از لايه خامی است. اين موضوع نيز موفقيتی بزرگ برای استفاده از ظرفيت منابع داخلی و افزايش بهره ‌ملی است.

وی ادامه داد: در اين خصوص نگاه مثبت مديران عالی وزارت نفت  باعث شد تا بتوانیم مراحل اخذ اين امتياز را طی كنيم و در يک دوره زمانی چهارساله اين پروژه مهم را برای نخستين بار به طور كامل توسط شركت پتروشيمی اميركبير به انجام برسانیم.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر درباره تامین مالی این پروژه گفت: مذاكرات بسيار خوبي براي اخذ فاينانس پروژه مزبور در قالب اجراي طرح به صورت EPCF  انجام شده است، همچنين امكان سنجي طرح جامع و اخذ مجوز تاسيس اين كارخانه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان و انجام مهندسي پايه طرح از ديگر اقدامات صورت گرفته است.

وی برآورد ميزان سرمايه‌گذاري اين كارخانه را معادل755 ميليون دلار اعلام کرد و افزود : 15 درصد اين سرمايه از محل آورده سهام‌داران و 85 درصد از محل فاينانس تامين مي‌شود.

وی ادامه داد: خروجي نهايي اين طرح شامل توليد سالانه 290 هزار تن اتان و 537 هزار تن برش C+ است كه به عنوان خوراك واحد الفين استفاده خواهد شد.

 سلیمانی اضافه كرد: طرح اين كارخانه شامل واحدهاي متراكم‌سازي، شيرين‌سازي و استحصال NGL جداسازي و تبريد، يوتيليتي و ساير تاسيسات است.همچنین  كشيدن خط لوله انتقال C2+ از محل كارخانه NGL  در اهواز به محل پتروشيمي اميركبير و تاسيس واحد CFU  از ديگر برنامه‌هاي كاري اين مجموعه است.

سليماني درباره وضعيت فعلي توليد در شركت پتروشيمي اميركبير با اشاره به اینکه واحدهاي توليدي اين شركت اغلب با مشكل تامين خوراك مواجه هستند و همين موضوع اجازه رسيدن به ظرفيت توليد اسمي را نمي‌دهد، گفت:متخصصين و مديران شركت با توجه به دانش و توانمندي‌هايي كه دارند جزء كارآمدترين مجموعه‌ها در سطح صنعت هستند.

وی تصریح کرد:شرکت در 8 ماهه نخست امسال به نسبت 6 سال گذشته با همه مشكلات ركورد بيشترين توليد را به دست آورد.

سليماني همچنين در خصوص استراتژي‌هاي فروش و بازاريابي در اين شركت صنعتي گفت: ما اعتقاد به سيستمي داريم كه در آن مشتري مداري اصل اول است، نگاه مجموعه مديريتي شركت در بحث ورود به بازارهاي جديد خارجي نيز نگاهي توسعه‌اي است.

وی حضور شركت پتروشيمي اميركبير در همه نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي مهم حوزه صنعت پتروشيمي و مذاكرات در سطوح مختلف مديريتي را نشان اين امر دانست واظهار کرد: آن بخش از فروش كه توسط مجموعه شركت انجام مي‌شود با نهايت دقت در حفظ سلامت بازار، مبتني بر رقابت و كارگشايي بازارهاي تازه است.

وی افزود : به همين دليل بوده است كه در اين حوزه ما همواره از رقباي جدي خود در كشور به خصوص در مقاطع حساس پيشتر بوده‌ايم و مشتريان وفادارتري براي محصولات خود در بازار داريم.

وي به کسب گواهينامه‌هاي كيفيت و استانداردهاي بين‌المللي  اشاره کرد و گفت : تلاش براي كسب گواهينامه‌هاي كيفيت و استانداردهاي بين‌المللي  در صنايع نفت و گاز و پتروشيمي نيز با همين رويكرد انجام شده است.

سلیمانی ادامه داد : كسب سيستم مديريت كيفيت مبتني بر استاندار ISO9001، سيستم مديريت كيفيت ميتني بر استاندار صنايع نفت و گاز و پتروشيمي، سيستم مديريت زيست محيطي و ايمني و بهداشت حرفه‌اي، سيستم مديريت انرژي، تائيديه شركت Pira  از كشور انگلستان در زمينه food grade براي محصولات HDPE و LLDPE  به منظور استفاده در صنايع غذايي و گواهينامه PE100 جهت محصولات پلي‌اتيلن سنگين واحد HDPE از گروه Bodycote جز مجموعه گواهينامه‌هاي كيفي كسب شده توسط شركت پتروشيمي اميركبير است.

مديرعامل شركت پتروشيمي اميركبير در خصوص نگاه اين مجموعه به مسئوليت اجتماعي و شرايط نيروي انساني، گفت: با اشاره به تلاش‌هاي انجام شده براي برقراری عدالت ، پرداخت ميان نيروهاي كار در سطح اين شركت از اين لحاظ مي‌توان اميركبير را پيشگام در سطح شركت‌هاي واگذاري صنعت پتروشيمي دانست.

وی با اشاره به تلاشهای اين شركت در خصوص مسائل زيست محيطي همچنين مشاركت در ساخت مدرسه و تجهيز و كمك به نهادهاي عمومي و ساخت مسكن براي كاركنان گفت: ما اعتقاد جدي به موضوع مشاركت در مسائل اجتماعي داريم در اين خصوص برنامه‌ها و كارهاي مختلفي را در مناطق محروم و در مناسبت‌هاي مختلف به انجام رسانده‌ايم، همچنين در بحث مسكن كاركنان و ارائه خدمات رفاهي به ايشان نيز تلاش‌هاي جدي در دست انجام است.


انتهای پیام /.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار