اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
هم‌ زمان با برگزاری جشنواره خرید طلایی اروند؛
آبادان - شوشان ؛جشنواره خرید طلایی اروند با برگزاری بیش از 300 برنامه فرهنگی در سطح شهرهای آبادان و خرمشهر سبب افزایش سطح امنیت پایدار در منطقه آزاد اروند شده است.
به گزارش شوشان ، سرمایه‌گذاری عامل توسعه بوده و شرط اول ورود سرمایه نیز امنیت است.

امنیت زمانی حاصل می‌شود که اولاً زیر ساخت‌های آن محیا باشد و ثانیاً برای استفاده مناسب از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی مناسبی انجام ‌شده و جنبه عملی پیدا کند.

آبادان و خرمشهر با وجود مرزی بودن از دیرباز دارای امنیت مناسبی بوده‌اند که این امنیت می‌تواند بسیار بیشتر نیز بشود. اما جشنواره خرید طلایی اروند چه تأثیری و به چه میزان برافزایش امنیت داشته است؟

علی دریس یکی از کسبه خیابان یکم احمدآباد در آبادان است. وی که 43 سال سن دارد می‌گوید: پرسه زدن جوانانی که از حاشیه شهر به بازار می ایند و سعی می‌کنند وقت خود را در این بازار بگذرانند تبدیل به امری عادی و روزمره شده است اما ازآنجایی‌که سطح مالی این افراد پایین است و امکانات تفریحی خاصی در این بازار موجود نیست احتمال ایجاد مزاحمت و انجام اعمال غیرقانونی و غیراخلاقی بین این جوانان بالا است.

این فروشنده می‌افزاید: مدتی است که شب‌ها جشن‌ها و برنامه‌هایی در بازارهای شهر برگزار می‌شود که جمعیت زیادی را به بازار کشانده و اوقات خالی خانواده‌ها و جوانان را پرکرده است.

وی عنوان می‌کند: طی این مدت تعداد جوانانی که وقت خود را صرف پرسه زدن‌های بی‌هدف در بازار می‌کنند بسیار کاهش پیداکرده است و خیلی از این افراد با خانواده خود در این مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند.

دریس بیان می‌کند: امیدوارم این جشن‌ها همه‌روزه برگزار شود تا علاوه بر شلوغ‌تر کردن بازار وقت خالی جوانان با برنامه‌های فرهنگی مناسب پر شود و بازار را پررونق‌تر و خانواده‌ها را شادتر کند.

فضای مجازی فرهنگی‌تر شده است

یاسین محمدی یکی از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات در آبادان اظهار می‌کند: از طریق تبلیغات فضای مجازی اخبار برنامه‌های جشنواره خرید طلایی اروند را دنبال می‌کنم. قبلاً هم برنامه‌های فرهنگی در آبادان اجراشده بود اما هیچ‌کدام ربطی به بازار و کسب ‌وکار نداشت.

وی که معتقد است بخش زیادی از وقت جوانان در فضای مجازی بیهوده صرف می‌شود، می‌گوید: به نظر من باید از این فضا به ‌اندازه و به ‌موقع استفاده کرد و مابقی وقت را صرف پرداختن به دنیای واقعی و اجتماع کرد.

محمدی فضای مجازی را فضایی مفید اما نا امن می‌خواند و می‌افزاید: از وقتی برنامه‌های موسیقی و جشن‌های جشنواره خرید طلایی آغاز شده فضای مجازی آبادان و خرمشهر نیز آرام و خلوت‌تر شده است و اغلب مطالب در خصوص برنامه‌های فرهنگی شهر است و به عبارتی فضای مجازی شهر فرهنگی‌تر شده است.

وی ضمن ابراز رضایت از این اتفاق، توضیح داد: انتقادی که به این موضوع وارد است این است که چنین مراسم‌هایی همیشگی نیست و آبادان هنوز تشنه چنین برنامه‌های مفرح و شادی است که در این روزها شاهدیم.

این کارشناس فضای مجازی در پاسخ به این پرسش که تأثیر جشنواره بر سطح امنیت شهر را چگونه می‌بینید، عنوان می‌کند: به نظرم مثبت بوده و اگر ادامه داشته باشد می‌توان گفت تأثیر خوبی می‌گذارد اما اگر مقطعی باشد و در آینده ادامه پیدا نکند مسلماً تأثیر بلندمدتی نخواهد داشت.

یحیی عبیدی پور نیز که یک معلم و فعال فرهنگی است، اظهار می‌کند: به دلیل حساسیت زیادی که بر فرزندانم دارم تا چند هفته پیش بعد از ساعت 11 که بازار تعطیل می‌شد به فرزندم که دانشجو است اجازه گذراندن وقت بیرون از خانه را نمی‌دادم.

این معلم بیان می‌کند: اما در این مدتی که جشنواره‌ای برای بازار برگزار می‌شود و کسبه تا نیمه‌شب مغازه‌های خود را باز نگه می‌دارند احساس بهتری دارم و اجازه می‌دهم تا پسرم مدت ‌زمان بیشتری را خارج از خانه بگذراند.

عبیدی پور عنوان می‌کند: به نظر من  جشن‌ها، جنگ‌های شادی و مراسم هایی که این روزها فضای خرمشهر و آبادان را پرکرده فضای مناسب و امنی برای جوانان و نوجوانان است.

وی می‌گوید: عروسک‌ها و موسیقی‌های محلی که این روزها اجرا می‌شود هم برنامه مورد علاقه من است و برخی شب‌ها که فرصتی پیدا می‌کنم به همراه خانواده برای تماشا و شنیدن این اجرا به سطح شهر می‌رویم.

نشاط لازمه امنیت پایدار

امنیت پایدار و ماندگار بدون نشاط اجتماعی حاصل نمی‌شود و ایجاد این نشاط برنامه و اراده خاص خود را می‌طلبد.

جشنواره خرید طلایی اروند با برگزاری بیش از 300 برنامه فرهنگی در سطح شهرهای آبادان و خرمشهر نیز هدفی جز رونق کسب ‌وکار، ایجاد امنیت و رفاه بیشتر و افزایش کیفی و کمی سطح زندگی مردم منطقه آزاد اروند ندارد.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار