اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: بیش از ۷۵ درصد قراردادهای ساخت داخل این شرکت سال گذشته به تولیدکنندگان خوزستانی واگذار شده است.
سپهر سپهری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعت حفاری خوزستان در اهواز با اینکه این نمایشگاه یک رویداد بسیار مهم اقتصادی است که اثرات اجتماعی و فرهنگی بسیاری هم به دنبال دارد، اظهار کرد: خانواده ملی حفاری بالغ بر ۱۸ تا ۱۹ هزار نفر پرسنل دارد و با خانوار آنها بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر هستند؛ صنایع وابسته به ملی حفاری نیز نقش آن را بهتر نشان می دهد. 

وی با تاکید بر اینکه این استان ظرفیت برگزاری چنین نمایشگاه هایی را حتی چند بار در سال هم دارد، گفت: امیدوارم محوطه بسیار بزرگ تری را در اختیار نمایشگاه قرار دهند. نمایشگاه بستر مناسبی برای تبادل کالا و ارائه خدمات تخصصی با سایر کشورها، ایجاد اشتغال مولد، کیفیت گرایی، بازاریابی، توسعه منابع ساخت داخل و اجرای پیوند میان سازندگان داخلی شود.

سپهری افزود: مهمترین راهکار سیاست های اجرای اقتصاد مقاومتی اعتقاد و اعتماد به توانمندی های دخلی است که افق روشنی از خوداتکایی را به ما نشان می دهد. این شرکت در راستای اجرایی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه های بسیار گسترده ای در زمینه توسعه دانش فنی بومی، حمایت از مراکز دانش بنیان، حمایت از تولیدکنندگان، توجه به خلاقیت و نوآوری تدوین و اجرایی کرده یا در دست اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: حدود ۶۵ هزار مورد کالای مورد نیاز و قابل استفاده در صنعت حفاری در انبار داریم که بالغ بر ۲۳۳ میلیارد تومان ارزش دارد و از این مقدار کالا حدود چهار هزار قلم آن معادل ۶ درصد به ارزش ۴۴ میلیارد تومان ساخت داخلی شده است. از ۶۵ هزار کالای موجود اقلام پرمصرف آن که بیشترین کاربرد را دارد چهار هزار و ۳۰۰ قلم است و از این مقدار بیش از هزار قلم ساخت داخل شده یعنی ۲۵ درصد کالای پرمصرف است.

سپهری با اشاره به اینکه کالای پرمصرفی که امکان ساخت داخل شدن را دارد ولی توجیه فنی و اقتصادی ندارد، بومی نمی شود، یادآور شد: تنها یک هزار و ۵۷۳ قلم کالا باید ساخت داخل شود پرمصرف بوده و دارای توجیه فنی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۸ درصد عمده کالای ما که منطق ساخت و تولید دارد در کشور تولید می شود، گفت: سالی ۸۰ میلیارد تومان تزریق به صنعت داخلی داشتیم و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز کاهش هزینه و مانع خروج ارز از کشور شده ایم. سال ۹۴ بیش از یک هزار کالای طبقه بندی شده استاندارد به ارزش  ۳۷ میلیارد، سال گذشته ۴۷ میلیارد و در سال جاری تاکنون در ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

سپهری ادامه داد: در سال ۹۲ تعدا ۸۰ سازنده، سال ۹۳ تعداد ۱۵۰، سال ۹۴ تعداد ۲۰۰، سال گذشته ۲۴۰ و در سال جاری تاکنون ۳۰۰ شرکت سازنده داخلی داریم. خوشبختانه ۶۷ درصد از این تولیدکنندگان خوزستانی هستند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه ضمن نگاه به کل کشور نگاه ویژه ای به خوزستان داریم، گفت: بیش از هفت هزار و ۲۰۰ خانوار که ۷۰ درصد آنها خوزستانی هستند در شرکت های سازنده بیش از ۷۵ درصد قراردادهای ساخت داخل سال گذشته به تولیدکنندگان خوزستانی واگذار شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار