اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
در جلسه شورای ساماندهی بازار مطرح شد؛
متاسفانه به دلیل بی توجهی هایی که در گذشته صورت گرفته، موضوع دستفروشی به روندی روزمره و همیشگی تبدیل شده و همگی به این بی نظمی بی تفاوت شده اند.
جلسه شورای ساماندهی بازار شوشتر با حضور فرماندار، شهردار، فرمانده راهور و برخی اعضای اتاق اصناف در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.


«اشاره: مباحث مختلفی در این جلسه مطرح شد که نیازهای بازار و کمبودهای موجود را نشان می داد. گفت و گوها و تبادل نظرها به خوبی کنکاش گردید و اعضای جلسه نیز آمادگی خود را برای جمع آوری دستفروشان، راه اندازی بازارچه های شب و زیباسازی بازار نشان دادند. اما اینکه این تصمیمات و گفت و گوها کی به نتیجه خواهد رسید و اجرایی می شود، سوالی است که باید منتظر ماند و دید. با توجه به اینکه در تاریخ شوشتر همیشه نقل شده که این شهر علاوه بر شهر مومنین بودن، شهر تجار و کسبه نیز بوده توجه به بازار و ساماندهی آن از اهمیت دوچندانی برخوردار است. امیدواریم نظم دهی به بازار و رونق آن با همکاری کسبه و ورود دستگاه های مرتبط سرعت بیشتری به خود گیرد و به سرانجام برسد.» در زیر بخش هایی از صحبت های فرماندار و شهردار شوشتر را در خصوص بازار می خوانید:

به گزارش پایگاه خبری شوشان، در این جلسه فرماندار شوشتر با انتقاد از عادی شدن موضوع دستفروشی در شوشتر گفت: متاسفانه به دلیل بی توجهی هایی که در گذشته صورت گرفته، موضوع دستفروشی به روندی روزمره و همیشگی تبدیل شده و همگی به این بی نظمی بی تفاوت شده اند.

حسین پنبه دانه پور اظهار کرد: اقدام شهرداری در اختصاص مکانی برای حضور دستفروشان و ساماندهی آن ها قابل تقدیر است اما کافی نیست. باید تمامی دستگاه های مرتبط نسبت به این موضوع هکاری کنند تا این بی نظمی ها در سطح شهر کنترل شود.

وی افزود: خیلی از مسائل نیازی به بودجه و... ندارد و کافی است با فرهنگسازی و آگاه کردن جامعه از رخدادن آن ها جلوگیری کرد. این موضوع در واقع یک بی نظمی سیار است که در تمام شهرهای ایران وجود دارد و بهترین راه کنترل آن ساماندهی و نظم دهی است.

فرماندار شوشتر با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی در برخورد با دستفروشان اذعان داشت: با زور و جبر نمی توان دستفروشان را جمع آوری کرد چرا که به هر حال آن ها هم نان آور خانواده شان هستند و بایستی از راهی امرار معاش کنند. بنابراین باید در برخورد با آن ها اخلاق و احترام را سرلوحه کار قرار داد و به نظم دهی آنها شتافت.

پنبه دانه پور همچنین زیباسازی بازار شوشتر را جزء موارد بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: به دلیل مشکلات اعتباری که دچار آن ها هستیم، شهرداری شوشتر می تواند با همکاری کسبه و هم افزایی ریالی نسبت به زیباسازی بازار در بخش های کف، دیواره و سقف اقدام کند و حداقل تا چندین سال از این حیث بازار را ساماندهی کند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت ظاهری امروز بازار شوشتر، در شان مردم خریدار و کسبه نیست چرا که در بخش های مختلف دچار نازیبایی هایی هستیم. ضمن اینکه زیباسازی بازار شوشتر بیش از اینکه پروژه ای عمرانی باشد، پروژه ای اجتماعی خواهد بود.

در بخش دیگری از این جلسه نیز شهردار شوشتر موضوع دستفروشی را بسیار پیچیده دانست و در این رابطه گفت: این پدیده مانند حاشیه نشینی در شهرها فعلاً راه حل قطعی ندارد و تمام شهرداری های کشور با آن درگیر هستند. 

مهراب فلسفی زاده اظهار داشت: اینکه ما نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کنیم راه حل خوبی است اما در بعد دیگر قضیه می تواند تهدیداتی نیز به وجود آورد. در صورت اقدام به ساماندهی، ممکن است برخی تشویق به دستفروشی شوند و بخواهند از این فرصت استفاده کنند که در این صورت با افزایش پدیده دستفروشی روبرو خواهیم بود. در این شرایط فرهنگسازی 

بهترین راه حل موجود برای این قضیه است.
وی با گلایه از عدم استقبال از طرح جابجایی بازار ماهی فروشان تصریح کرد: مقرر کرده بودیم بازار ماهی فروشان به محل بازارچه فرهنگ انتقال یابد که از لحاظ بهداشتی و همچنین رونق آن بازارچه کار مثبتی صورت گیرد اما متاسفانه به هر دلیل استقبالی از این موضوع نشد و فعلاً این جابجایی منتفی شده است.

وی در رابطه با راه اندازی بازارچه های شب نیز اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال بررسی اماکن مختلف برای جابجایی بازارچه شب از محل فعلی (خیابان شریعتی غربی) هستیم که بنده در این جلسه محدوده جنب بازارچه فرهنگ را پیشنهاد می کنم. با توجه به وجود امکانات مختلف در آن محدوده و فضای زیادی که برای راه اندازی غرفه های مختلف وجود دارد می توان از آن مکان به این عنوان استفاده کرد.

فلسفی زاده ضمن اعلام آمادگی برای زیباسازی بازار شوشتر نیز خاطرنشان کرد: انتظار ما از کسبه این است که با مشارکتی کردن این پروژه بتوانیم نسبت به دفع آب های سطحی و اصلاح شبکه فاضلاب، ساماندهی برق و زیباسازی محدوده اقدام کنیم و هرچه سریع تر وارد فاز اجرایی آن شویم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار