اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
رئیس فدراسیون شطرنج کشور گفت: مسابقات بین المللی شطرنج با حضور ۲۰ کشور خارجی و ۱۵ استاد بزرگ و بین المللی بهمن ماه در آمل برگزار می شود.
مهرداد پهلوان‌زاده بعدازظهر یک‌شنبه در اولین نشست خبری مسابقات شطرنج بین‌المللی دهه فجر مازندران که در آمل برگزار شد اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی شطرنج روزهای ۱۳ تا ۲۲ بهمن ۹۶ به میزبانی سیتی سنتر اکسین آمل برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون شطرنج کشور با اشاره به اینکه ۲۰ کشور خارجی در این مسابقات حضور خواهند داشت، افزود: با توجه به اهمیت این مسابقات انتظار داریم رسانه‌ها انعکاس خوبی برای این مسابقه داشته باشند.

پهلوان‌زاده بابیان اینکه ۶۰ شطرنج‌باز خارجی و بیش از ۳۰۰ شطرنج‌باز ایرانی در این مسابقات آمل حضور خواهند داشت، ادامه داد: ۱۵ استاد بزرگ و بین‌المللی حضور دارند و حضور شطرنج‌بازهای کشورهای آلمان، لوکزامبورگ، سوئیس، ایتالیا، روسیه، اوکراین، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، افغانستان و عراق قطعی شد.

پهلوان‌زاده افزود: با کشورهای رومانی، یونان، فرانسه، اسپانیا، هلند، بلژیک، اسلوانی، سوئد، اسلواکی، چک، هند، سری‌لانکا، مصر، لبنان، مونته‌نگرو، صربستان، کرواسی و بوسنی هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

پهلوان‌زاده بابیان اینکه استان مازندران در سطح کشور درزمینهه مختلف ازجمله ورزشی مقام‌های خوبی کسب کرد، ادامه داد: درزمینهه برگزاری مسابقات و تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی سابقه دیرینه‌ای دارد و به همین دلیل هیئت شطرنج مازندران که یکی از بهترین فدراسیون‌ها درزمینهه پرورش ورزشکاران و ملی پوشان است تلاش‌های زیادی انجام داده و تعداد زیادی از ملی پوشان شطرنج از استان مازندران هستند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات شطرنج از سال ۱۳۶۹ به‌صورت دوره‌ای در سطح کشور در حال برگزاری است، افزود: سال گذشته این مسابقات در شهرستان سرعین برگزار شد و با توجه به درخواست زیادی که داشتیم اما به دلیل آمادگی مجموعه بزرگ اکسین تصمیم گرفتیم که این مسابقات در این شهرستان و مجموعه اکسین انجام شود.

پهلوان‌زاده با بابیان اینکه استان مازندران و شهرستان آمل درزمینهه صنعت حرف اول را در سطح استان و کشور می‌زند، ادامه داد: در دو ماه آخر سال ۹۶ تقریباً ۵ مسابقه بین‌المللی داریم که باید برگزار شود.


وی با اشاره به اینکه این تورنمنت به حالت تور زمستانی انجام می‌شود، گفت: این کار بزرگ برگ برنده‌ای است که بتوانیم امکانات کشورمان را به فرهیختگان کشورهای دیگر به رخ بکشیم و در بعد بین‌المللی باعث انتشار آئین‌ها و سنت‌ها می‌شود.


/مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار