اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
ولادگر علیه من و منتقدانش نامه نگاری کرده است
پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران درباره اتفاقات انتخابات فدراسیون تکواندو واکنش تندی نشان داد.
انتخابات فدراسیون تکواندو در شرایطی روز گذشته برگزار شد که خیلی ها انتظار داشتند سیدمحمد پولادگر بعد از ۴ دوره ریاست ۴ ساله از سمتش کنار برود؛ به ویژه اینکه وزارت ورزش هم به او اعلام کرده بود گزینه اش مختار کلانتری است.

این اتفاق رخ نداد و پولادگر وقتی در مجمع انتخاباتی پشت تربیون رفت، از مقاومت خود در برابر فشارها سخن گفت و اعلام کرد که در انتخابات می ماند. این اظهارنظر آب سردی بر پیکر رقیب اصلی او یعنی مختار کلانتری بود که فکر می کرد می تواند با انصراف پولادگر ریاست را برعهده بگیرد.

هادی ساعی، پرافتخارترین تکواندوکار و ورزشکار ایران در تاریخ بازی های المپیک که به ۲ طلا و یک برنز دست یافته، یکی از حامیان اصلی مختار کلانتری بود. او بعد از اتفاقات روز گذشته فدراسیون تکواندو در گفت و گو با "ورزش سه" از برخی اتفاقات پرده برداشته است.

روسای فدراسیون ها تا ابد می توانند بمانند

روز گذشته دیدیم که پولادگر برای پنجمین دوره متوالی انتخاب شد. این نشان می دهد که روسای فدراسیون ها در تمام رشته ها تا زمانی که دلشان بخواهد، می توانند بمانند. حالا مهم نیست حتی وزیر بخواهد یا نخواهد. شرایط انتخابات فدراسیون ها طوری است که هر کسی تا ابد می تواند در سمتش باقی بماند و این مشکل باید رفع شود.


روحانی هم کاندیدا می شد، رای نمی آورد!

وقتی روسای هیات های استانی توسط پولادگر انتخاب شدند، هیچ وقت به فرد دیگری رای نمی دهند. اکثر این افراد هم غیرفنی هستند و هیچ جایگاهی قبل از این نداشتند و هر چه دارند، از همین رییس فدراسیون است. حتی از نظر من دیروز اگر آقای روحانی،‌ رییس جمهور ایران هم کاندیدا بود، مقابل پولادگر رای نمی آورد!


پولادگر جلوی وزیر هم ایستاد

من دقیقا نمی دانم که وزیر واقعا از ته دل قصد تغییرات در تکواندو را داشته یا خیر؛ اما در ظاهر که پولادگر مقابل وزیر هم ایستاد. قرار بود پولادگر قبل از انتخابات انصراف دهد و این را با وزیر ورزش هماهنگ کرده بود؛ اما حرف وزیر را هم گوش نکرد. فعلا ورزش کشور به این شکل است و خود وزیر هم قطعا متوجه این اتفاقات عجیب شده است.


شاید هم وزیر کلانتری را دور زد!

دیروز کلانتری می گفت که از داورزنی پرسیده و او گفته که نظرش عوض شده است. با این وضعیت سلطانی فر، کلانتری را دور زده است. مگر می شود نظرشان به یک باره تغییر کند؟ پس آبروی فردی مثل کلانتری که آدم کوچکی هم نیست، چه می شود؟ شاید وزیر ورزش با پولادگر هم هماهنگ بوده و اصلا ماجرا چیز دیگری بوده که ما نمی دانستیم.


پولادگر علیه ما نامه نگاری کرده است

دیروز شنیدم پولادگر گفته درهای فدراسیون به روی هادی ساعی باز است. آقای پولادگر چرا دروغ می گویی؟ تو مساله را به نهادهای دیگر کشاندی و علیه من و دیگر مخالفانت نامه نگاری می کنی! او برای لقمان کشاورز و جمشید سهرابی هم که رقبایش در انتخابات دیروز بودند، به دانشگاه و بانک نامه نگاری کرده تا آنها برکنار شوند. برای من هم نامه نوشته که دوتابعیتی هستم؛ اما اینطور نیست چون من گرین کارت دارم که تابعیت محسوب نمی شود.


موضوع را شخصی کرده اند

متاسفانه پولادگر اختلافات ورزشی را به زندگی شخصی کشانده است. این را بگویم که من اولین ورزشکاری بودم که برای شورای شهر تایید صلاحیت شدم و همه چیز من شفاف است. با برخی کارها می خواهند مرا تخریب کنند. ما انتقاد ورزشی انجام دادیم؛ اما این آقا موضوع را شخصی و حتی خانوادگی کرده است.


فکر نمی کنم دوام بیاورد

من بعید می دانم با این وضعیت پولادگر ۴ سال دیگر دوام بیاورد. دیروز خودش هم گفت که با وجود مخالفت های زیاد مقاومت می کند. در تکواندو ۳ مدال آور المپیکی داریم؛ آیا هر ۳ نفر هم بد هستند و فقط پولادگر خوب است؟ این همه پیشکسوت و مربی که انتقاد می کنند، بد هستند؟ مخالفان پولادگر در تکواندو تعدادشان بالاست و کار او سخت خواهد بود.


کمیسیون ورزشکاران فعلا گزینه ای ندارد

کمیسیون ورزشکاران در انتخابات کمیته ملی المپیک ۶ رای دارد؛ اما ما هنوز به کسی صحبت نکردیم. فعلا گزینه خاصی نداریم؛ اما قرار است به صورت جمعی رای بدهیم. در واقع هر ۱۵ نفری که در کمیسیون ورزشکاران هستند، روی یک لیست به توافق برسند و هر ۶ نفر نماینده در انتخابات به همان نفرات رای بدهند.


ورزشکاران هم کاندیدا می شوند

اعضای کمیسیون ورزشکاران هم می توانند کاندیدا باشند. من هنوز فکری درباره ثبت نام نکردم؛ اما احتمالا از کمیسیون ورزشکاران ۲، ۳ نفر کاندیدا داشته باشیم. به هر حال ما ۶ رای داریم که پتانسیل خوبی محسوب می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار