اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: در مدت زمان پنج سال فعالیت این صندوق به 2 هزار و 230 شرکت تولیدی تسهیلات پرداخت شده است.
بهزاد سلطانی چهارشنبه در نشستی با موضوع سرمایه گذاری در صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور فعالان اقتصادی و صاحبان شرکت های تولیدی در سرسرای سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان بیان کرد: در صورتی که این تسهیلات پرداخت نمی شد شاید تعداد زیادی از کشور خارج و یا بیکار می شدند.

وی با بیان اینکه اعتبار این صندوق توسط دولت تامین می شود گفت: سرمایه اولیه این صندوق باید 30 هزار میلیارد ریال باشد که دولت 23 هزار میلیارد ریال را پرداخت کرد که از این میزان اعتبار صندوق 17 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.


سلطانی ادامه داد: این صندوق، وام با سود چهار درصد یک بار در مدت زمان یک پروژه و وام با سود11 درصد برای تولید پرداخت می کند؛ همچنین این صندوق برای بحث صادرات تسهیلات با سود 11 و 9 درصد، و در مناطق محروم تسهیلات با سود 9 درصد پرداخت می کند. 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور افزود: مشابه این صندوق در بسیاری کشورهای دیگر وجود دارد با این تفاوت که سرمایه این صندوق در کشورهای دیگر چند برابر ایران است به عنوان مثال، اعتبار این صندوق در فرانسه حتی چند برابر سرمایه بانک ملی ایران است.

وی از شرایط همکاری این صندوق با شرکت های تولیدی را دریافت مهر تایید دانش بنیان بودن این شرکت ها عنوان کرد.

سلطانی با اشاره به اینکه اهداف این صندوق پرداخت تسهیلات، لیزینگ، صدور ضمانت نامه و سرمایه گذاری خطر پذیر به فعالان اقتصادی و شرکت های تولیدی است افزود: در کل کشور 37 صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد و بیشتر این صندوق ها در استان تهران مستقر است که این نحوه توزیع صندوق ها در کشور مناسب نیست.

وی گفت: 16 استان در کشور از جمله خوزستان این صندوق را ندارند که از خوزستان به عنوان یک استان صنعتی انتظار می رود چندین صندوق نوآوری و شکوفایی داشته باشد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ادامه داد: این صندوق 20 درصد از منابع خود را به سرمایه گذاران و شرکت هایی که در این صندوق سرمایه گذاری کرده و سهامدار هستند پرداخت می کند.
وی افزود: تا پنج سال پیش، و قبل از تشکیل این صندوق، به شرکت های دانش بنیان تسهیلاتی به این روش پرداخت نمی شد اما با تشکیل این صندوق از این شرکت ها حمایت می شود.

سلطانی اظهار کرد: این صندوق با 11 بانک در تعامل است که با رایزنی انجام شده چندین بانک از منابع داخلی خود 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات و ضمانت به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در کشور پرداخت کردند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اینکه این صندوق با مشکلات هم روبه رو است افزود: متاسفانه ناظران زیادی بر فعالیت این صندوق نظارت دارند که این موضوع 50 درصد وقت فعالیت مسئولان این صندوق را گرفته و نظریات مختلفی برای فعالیت این صندوق داده می شود؛ همچنین دولت به این صندوق بدهی دارد که برای کمک بهتر به بخش تولید نیاز است این بدهی پرداخت شود.

وی صحبت هایی برای زیر مجموعه قرار گرفتن این صندوق توسط یک وزارتخانه شده گفت: این صندوق باید به صورت مستقل فعالیت کند و در صورتی که این صندوق زیر مجموعه وزارتخانه ای قرار بگیرد امکان استفاده از سرمایه این صندوق برای کسری اعتبارات آن وزارتخانه وجود دارد و می تواند به فعالیت و خدمات رسانی این صندوق لطمه وارد کند.

' بهزاد سلطانی' رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور امروز چهارشنبه به منظور شرکت در آیین تجلیل از پژوهشگران دانشگاه و دستگاه های اجرایی استان و حضور در نشستی با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی به اهواز سفر کرد. در این آیین یک شرکت تولیدی برای ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی در خوزستان اعلام آمادگی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار