اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
سلحشوری:
عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی با انتقاد از پیشنهاد اخذ عوارض خروج از کشور در لایحه ۱۳۹۷، افزود: دولت به جای اخذ پول از مردم باید خود بودجه مناسبی از محل‌های درآمدی برای این بخش در نظر گیرد.
پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سیاست‌های گردشگری دولت در لایحه بودجه سال 1397، عنوان کرد: اخذ عوارض اجباری خروج از کشور از مردم یکی از محل‌های درآمدی بوده که دولت برنامه دارد با اخذ درآمد از جیب مردم از این محل در حوزه گردشگری هزینه کند که این اقدام از موارد نادر در لوایح بودجه است که احتمالاً مجلس به آن رأی مثبت نمی‌دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از پیشنهاد اخذ عوارض خروج از کشور به صورت اجباری در لایحه سال 1397، افزود: دولت به جای اخذ پول از مردم باید خود بودجه مناسبی از محل‌های درآمدی برای این بخش در نظر گیرد و با استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی این بخش را فعال کند.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری ایران ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد که این ظرفیت‌ها باید به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شود، اضافه کرد: چرا نباید با ایجاد مشوق‌هایی وضعیت را به گونه‌ای رقم زد که سرمایه از بیرون وارد این بخش شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگر بخش خصوصی در این عرصه به صورت درست و دقیق وارد شود نیاز به دولت احساس نمی‌شود، افزود: متأسفانه برخی در برابر ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری مقاومت می‌‎کنند.

وی به طرح تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی اشاره و اضافه کرد: با وزارتخانه شدن سازمان گردشگری و میراث فرهنگی نظارت‌ها و برنامه‌های دقیق‌تری برای این حوزه می‌توان در نظر گرفت و این حوزه را تبدیل به بخشی درآمدزا برای کشور بدل کرد.

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی اظهار امیدواری کرد که طرح کمیسیون متبوعش تا پایان سال در دستور کار مجلس قرار گیرد تا با وزارتخانه شدن حوزه گردشگری بتوان دولت را موظف به حضور بخش خصوصی در این حوزه کرد./

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار