اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
داریوش فرهنگ گفت: مدیران تلویزیون برای ساخت «سلطان و شبان ۲» همکاری نکردند.
افسانه «سلطان و شبان» یکی از سریال‌های محبوب دههٔ ۶۰ تلویزیون ایران در ژانر کمدی است که تولید آن در سال ۱۳۶۲ توسط گروه فیلم و سریال تلویزیون آغاز و در سال ۱۳۶۳ از شبکه یک سیما پخش شد.

مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ به اتفاق یکدیگر فیلمنامهٔ این سریال را در قالب افسانه‌ای کهن نوشته‌اند.

داریوش فرهنگ که در برنامه من و شما حاضر شده بود، در بخشی از سخنان خود به عدم همکاری مدیران تلویزیون با او برای ساخت «سلطان و شبان ۲» اشاره کرد و گفت: ما با سلطان و شبان می‌خواستیم جریان‌سازی به راه بیاندازیم، اما به قولی مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق‌ آورد! سلطان و شبان دو را ما به اتفاق آقای اصغر عباسی عبداللهی نوشته بودیم و دوباره خود مهدی هاشمی آن را بازی می‌کرد، اما در نهایت مدیران همکاری نکردند.

وی درباره نیم‌قرن دوستی با مهدی هاشمی، یادآور شد: ما به یک بلوغ نسبی رسیدیم و اگر هفته‌ای یک بار همدیگر را نبینیم انگار چیزی کم است. ما اصلاً با هم قهر نمی‌کنیم و یکی دو بار از هم رنجیدیم و بیشترین قهر من با مهدی هاشمی دو ماه طول کشید. آقای رفیعی که دوست مشترکمان بود واسطه شد و ما رفتیم به اتفاق جایی شام بخوریم. هنوز او صحبت نکرده بود که من و مهدی آن تلخکامی را فراموش کردیم.

این بازیگر همچنین به بازگشت خود پس از سی سال به صحنه تئاتر اشاره کرد و افزود: وقتی با وحید رهبانی، کارگردان جوان، خوش سلیقه، باهوش و باسواد روبه‌رو شدم، به او گفتم من نه نیازمند نانم و و نه نام، گفتم متن نمایشنامه چیست؟ وقتی نمایشنامه را خواندم بهت‌زده شدم. یک نمایشنامه درجه یک از خانم یاسمینا رضابه نام "هنر" که من به اتفاق امید روحانی و محسن حسینی در آن إیفای نقش خواهیم کرد. یک کمدی مدرن و فارغ از لودگی که در سالن شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

امیرعلی دانایی: استایل من از بهرام رادان بهتر است

در بخش اول این برنامه هم امیر علی دانایی درباره نحوه ورود به سینما گفت: در کافی‌شاپ نشسته بودم که امیر شجاعی، خواهرزاده محمدرضا شریفی‌نیا سمتم آمد. در آن ملاقات امیر شماره تلفن خانم تینا پاکروان را به من داد. وقتی به ایشان زنگ زدم، همان شب ترتیب ملاقات با آقای شریفی‌نیا را در دفتر سریال «کلاه پهلوی» دادند. در صورتی که برای آن نقش، قراردادی از قبل بسته شده بود. آقای شریفی‌نیا من را دید و یک هفته بعد رضا درمشیان، دستیار آقای مهرجویی تماس گرفت و پیشنهاد فیلم سنتوری را داد که من در پاسخ گفتم مگر محمد سلوکی نمی‌خواهد بازی کند؟ گفت بله؛ من هم گفتم من نقش دو بازی نمی‌کنم! الان فکر می‌کنم که چه جمله‌ای گفتم! اما اگر باز هم به عقب برگردم بازهم می‌گویم که من نقش دو بازی نمی‌کنم.

دانایی در ادامه در پاسخ به این پرسش که اگر برای فروش یک کت چرم از تو و بهرام رادان به عنوان مدل تبلیغاتی استفاده شود، آیا آن کت به خاطر تو بیشتر می‌فروشد یا بهرام رادان گفت: پاسخ این سوال سخت است. شاید هر دو به یک اندازه. اما طبیعتا اگر به لحاظ تبلیغاتی بررسی کنیم شهرت بهرام رادان از من بیشتر است، ولی اگر به لحاظ کار مدلینگ بررسی کنیم من برای این کار مناسب‌تر هستم. چون این کار یک فیزیک متفاوت می‌خواهد و استایل من بهتر است. 

او همچین در مورد عدم بازپخش سریال «کلاه پهلوی»، گفت: فکر می‌کنم «کلاه پهلوی» توقیف است. این پروژه تنها کار الف ویژه‌ای است که یک جلسه‌ی تقدیر و تشکر ساده هم برای آن نگرفتند و دیگر بازپخش نشده است. من اسم این را می‌گذارم توقیف! مثلا سریال‌های «کیف انگلیسی»، «یوسف پیامبر» و «مختار» بارها بازپخش شده‌اند، اما برای این سریال این اتفاق نیفتاده است. 

گفتنی است برنامه‌ی " من و شما " به تهیه‌کنندگی هادی قندی، اجرای آرش ظلی‌پور و نویسندگی دنیا خمامی هر جمعه ساعت ١٤روی آنتن شبکه شما می‌رود.


/ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار