اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
رئیس دانشگاه امیرکبیر:
رئیس دانشگاه امیرکبیر مطالبه‌گری و انتقاد در چارچوب مقررات نظام را حق هر دانشجو دانست و گفت: اگر تمامی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی قوانین نظام را رعایت کنند، این حق را دارند مطالبات، خواسته‌ها و انتقادات خود از مسئولان را ابراز نمایند و خوشبختانه تاکنون نیز هیچ مشکل امنیتی برای دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به دلیل ابراز نظرات سیاسی ایجاد نشده است.
دکتر سید احمد معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی از سال 93 که ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر را عهده‌دار شدم، روز به روز گسترده تر شده است. اگر چه در ابتدای ورود به دانشگاه تشکل‌هایی با تفکرهای مختلف فعالیت می کردند اما به مراتب تعداد تشکل‌های صنفی، فرهنگی و سیاسی افزایش پیدا کرده و در حال حاضر طیف وسیعی از تفکرات تند اصلاح‌طلبی تا تفکرات تند اصولگرایی و حتی کسانی که معتدل‌تر هستند، در دانشگاه فعالیت دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: مانعی برای فعالیت تمامی تشکل‌های دانشجویی که به صورت قانونی مجوز فعالیت دریافت نموده‌اند و در چارچوب قوانین و مقررات نیز فعالیت داشته باشند در دانشگاه امیرکبیر وجود ندارد همچنانکه این تشکل‌ها در هفته گرامیداشت مقام دانشجو و در روز 16 آذر توانستند برنامه‌های مختلفی را برگزار کنند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی با تفکرات مختلف مواضع مختلفی به مجموعه فعالیت های دولت، وزارت علوم، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها مطرح می کنند و البته خواسته‌های آنها اگرچه تاحدودی آرمان‌گرایانه بوده  و امکان اجرایی کردن آنها مشکل است اما این خواسته‌ها عمدتا خواسته‌های به حقی هستند.

دکتر معتمدی خاطر نشان کرد: مسئولان در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید پاسخگوی خواسته‌های به حق دانشجویان باشند و باید بپذیریم دانشجویان در سنین جوانی و آرمان‌گرایانه هستند و خواسته‌های آنها نیز از مسئولان خواسته‌های به حقی است. بنابراین تاحدی که می توان باید پاسخگوی این مطالبات شد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر مطالبات دانشجویی در جامعه دانشگاهی را مطالباتی مفید و به حق ارزیابی کرد و افزود: ما نباید انتظار داشته باشیم که دانشجویان مطابق نظر ما حرکت کنند. دانشجویان این حق را دارند در چارچوب مقررات نظام خواسته‌ها و انتقادات خود را مطرح نمایند.

دکتر معتمدی تاکید کرد: خوشبختانه در دانشگاه امیرکبیر هیچ مشکل امنیتی برای دانشجویانی که مسائل و مطالبات خود را مطرح می کنند، ایجاد نشده و اگرهم مشکلی برای آنها به وجود آمده بلافاصله این مشکل رفع شده است و اینگونه نبوده تعدادی دانشجو به دلیل فعالیتهای سیاسی در زندان باشند.

دکتر معتمدی در پایان برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را یکی از اولویت‌های اصلی در دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد و گفت: براساس آن هر تشکل دانشجویی که درخواست مجوز برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی داشته است، صادر شده و دانشجویان محدودیتی در این زمینه ندارند.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار