اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲
منصور فاضلی ؛
در جوامع خودکفا و پویا که در تقابل با تحریم ها قد علم میکنند .مهمترین عامل ، <<اقتصاد مقاومتی >>است .
در دوران پسا جنگ در اروپا اقتصاد مقاومتی درون کشورهای در حال توسعه بشدت به جریان افتاد و همین موضوع باعث گردید پیشرفت چشمگیری در اقتصاد داشته باشند.
اقتصادی که با تکیه به  استعداد ها و باورهای درونی و بر اساس انچه استخراج از منابع و معادن و بر اساس توانایی و تفکر و اندیشه نخبگان به اجرا گذاشته میشود .فرایندی از اقتصاد درون زا که عملکرد ان باعث چرخیدن چرخه تولید و صنعت  که در نهایت اقتصاد مقاومتی راشکل میدهد .
در جوامعی که معمولا مورد تحریم قرار میگیرند و یا اینکه ذاتا تفکرشان بر اقتصاد مقاومتی است .هر ارگان یا اداره یا نهاد یا حتی نخبگان وظیفه ای برعهده دارند تا روندی که باعث شکل گیری اقتصادی مقاومتی می باشد را با حرکت اصولی خویش ریل گذاری و به حرکت در اورند و  کشور نیازمند واردات نباشد .بلکه مازاد انچه تولید میشود را نیز برای صادرات عرضه نماید .
رهبر معظم انقلاب چند سالی است که مصرأ بر اقتصاد مقاومتی پافشاری و اصرار میورزد و معمولا در جلسات مکرر ، مسئولین را به اجرا نمودن این الگو متذکر میشود و دستورات لازم را صادر میفرماید . رهبر معظم  با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی ، علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.
ایشان ارزومند است که موفقیت و رشد در زمینه تولید و صنعت را روزی در کشور شاهد باشیم و دست نیاز به خارج نداشته باشیم .اما....
اما متاسفانه عدم درک محور اقتصاد مقاومتی از شما عزیزان و عدم مطالبه ان از استاندار خوزستان باعث گردیده رخوت و سستی و در نهایت دلسردی تولید کننده و صنعت گر را شاهد باشیم .مع الاسف استاندار خوزستان فقط شعار میدهد و در عمل به عینه هیچ فعالیتی را شاهد نیستیم  البته بنده قصوری را متوجه ایشان نمیدانم بلکه این شماها هستید که امور کلان استان که همانا توجه ویڑه به رفع موانع تولید است را کنار گذاشته و پیگیر مسائل جزیی گشته اید و عمر نمایندگی خود را بدون هیچ نتیجه مثبتی سپری کرده اید .
شما نمایندگان خوزستان همسو با استاندار خوزستان باعث دلمردگی و ندامت سرمایه گذاران در استان گشته اید و با فرصت سوزی های بی شمار باعث فرار سرمایه گذار و مهاجرت این قشر از خوزستان شد گشته اید .
نمیدانم چرا حتی به عنوان الگو پذیری نگاهی به عملکرد استاندار اصفهان و نمایندگان ان خطه نمیاندازید .
که امروز با فریاد بر سر مدیران استان خویش انان را تهدید عزل به دلیل کم کاری در مقابل سرمایه گذار کرده و خواستار سرعت بیشتری در رفع موانع تولید  داشته است.
اما انچه به وضوح پیداست کم کاری.فشل بودن .بی توجهی در استان به سرمایه گذار و تولید کننده و صنعت گر و خصوصا صنایع کوچک باعث گردیده هیچگونه اشتغالی صورت نپذیرد و بیکاری بیش از بیش فزونی یابد .
وقتی شما به رفع موانع تولید توجهی ندارید به تبع ان استاندار هم عمده توجهش ان نخواهد بود و سپس
دستگاه ها و ادارت و خصوصا بانک ها با ایجاد موانع مختلف چوب لای چرخ صنایع کوچک میگذارند .و از هیچ قاعده و دستوری پیروی نمیکنند .بانک ها با ایجاد موانع بصورت کاملا عمدی در اعطای تسهیلات مقاومت کرده و اصل را بر پرداخت نکردن تسهیلات گذاشته و باعث فرصت سوزی .عقب گرد و واپسگرایی در استان گشته اند .نه شما نمایندگان و نه استاندار خوزستان تا کنون هیچ جلسه ای اضطراری برای حل این موضوع برگزار نکرده و هیچ راه حل مثمر الاثمری نیافته اید و متوجه این موضوع نیستید که با سهل انگاری و عدم توجه ، نابودی صنایع کوچک را رقم خواهید زد .شما در پیشگاه خدا مسئول هستید و این عملکرد ناصواب از دید عامه مردم پنهان نخواهد ماند و ان را در انتخابات اتی به شما ثابت خواهند کرد.
کارگروه اشتغال فقط تا دادن یک نامه به بانک و معرفی ان جهت اخذ تسهیلات 
سرمایه گذار را همراهی کرده و پس از ان بانک ها با مقاومت ها شدید و ایجاد دلسردی و یاس و ایجاد موانع بنا را بر ندادن تسهیلات گذاشته و سرمایه گذار را سرگرم بروکراسی اداری کرده و همین امر باعث تسلسل دور باطل و فقط به جهت فرصت سوزی میگردد
برای ایجاد بسترهای در زمینه تولید تعامل سرمایه گذار .مرکز صدور مجوز و بانک نیاز است .تا سرمایه گذار ضمن اوردن سرمایه خویش توسط مرکز صدور مجوز به بانک جهت اخذ تسهیلات معرفی شود تا پس دریافت تسهیلات ،  چرخه صنعت و تولید به گردش در اورده شود .
 تفاهم نامه  فنی و اعتباری نمونه ان است که بانک ملی هنوز زیر بار ان نرفته  و بانک اعلام میدارد اصلا ان تفاهم نامه وجاهت قانونی ندارد.
حال تولید کنند باید انچه را که در توان دارد را در طبق اخلاص بگذارد و پیچ و خم بروکراسی اداری و راهرو های ادارت و بانک ها بدنبال حل این معضل باشد جایی که استاندار میباید ورود کرده و ان را بصورت ضرب الاعجل مرتفع نماید علی الاظاهر تمایلی برای رفع ان در وی دیده نمیشود
 مطمئنا تولید کننده علاوه بر اینکه نتوانسته چرخه صنعت و تولیدش را به گردش در بیاورد..
سرخورده و افسرده از ناملایمات اداری ، نای ادامه حرکت هم نخواهد داشت و دیگر توانی برای بکار گیری انچه روزی اندیشه وی بوده ندارد و فعالیتش را نیمه کاره رها خواهد کرد .
و انچه که روزی ارزوی دشمنان این مرز بوم بوده و میباشد ، توسط همین ادارت و بانک ها رقم خورده و صنایع کوچک ورشکسته و ناموفق ، توسط همین اقایان باعث بدترین ضربه به کشور و نظام اسلامی است .
اینجا دیگر نمیشود نام ان را سهل انگاری نهاد با وضعیت موجود و جو اعتراضات گسترده  نسبت به بیکاری و عدم اشتغال .این عدم توجه ، به نوعی خیانت به نظام و خیانت به فرامین رهبری محسوب میشود و دفتر بازرسی بیت رهبری بی شک باید بررسی اوضاع را بدست گیرد .و اندسته از عواملی که باعث سنگ اندازی و مانع تراشی در روند توسعه و حرکت تولید و صنعت را  وجود اورده و میاورند را بشدت مجازات و برخورد کند و حکم به تعلیق آنها صادر نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار