اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در گفتگو با شوشان:
محمدیان: در هر واحد صنعتی از همان روز اول که عقد قرارداد صورت می گیرد و کار طراحی ، نقشه کشی و احداث بنای کارگاه جهت رسیدن به خط تولید محصولات و ارائه خدمات ادامه می یابد، اشتغال زایی انجام می شود.
شوشان: اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در آیین کلنگ زنی احداث واحدهای کارگاهی ناحیه صنعتی دارخوین شادگان در گفتگو با خبرنگار شوشان اظهار کرد:  ۷۱ شهرک ناحیه صنعتی در سطح استان وجود دارد که با همکاری استاندار و ریاست سازمان برنامه ریزی و بودجه، مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان از محل منابع استان موافقت نامه امضا شده تا عقب ماندگی ها و کمبود ها در شهرک های صنعتی استان جبران شود.

 محمدیان با تاکید بر اینکه نقش و وجود شهرک های صنعتی در ایجاد اشتغال بیان کرد: در هر واحد صنعتی از همان روز اول که عقد قرارداد صورت می گیرد و کار طراحی ، نقشه کشی و احداث بنای کارگاه جهت رسیدن به خط تولید محصولات و ارائه خدمات ادامه می یابد، اشتغال زایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه به دنبال افزایش شهرک ها نیستیم، تصریح کرد: تعداد شهرک های صنعتی استان نسبت به استان های دیگر بسیار زیاد بوده که این تراکم شهرک ها باعث پراکندگی استقرار واحدهای صنعتی درون شهرک ها شده و همچنین تعداد زیاد شهرک ها باعث افزایش هزینه های احداث ، ایجاد و انتقال خطوط آب ، برق ، گاز ، مخابرات و جاده های دسترسی شده و بار مالی شهرک های صنعتی را بیشتر کرده است.

محمدیان با اشاره به اینکه هرچه تعداد شهرک ها کمتر باشد سطح کیفی خدمات دهی بهتر خواهد بود بیان کرد: سعی بر این بوده تا در جاهایی که نیاز اساسی به شهرک وجود دارد بصورت تخصصی دنبال شود و بعد از مدت ها شهرک تخصصی صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی بصورت اساسی در منطقه امیدیه مصوب شده و در حال حاضر به دنبال مطالعات دقیق در جهت ساخت شهرک صنعتی ایده آل و در مقیاس بسیار خوب در سطح استان هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد صنایع راکد به چرخه تولید برگشته است عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ واحد صنعتی طی چهار سال گذشته به چرخه تولید برگشته و تلاش می کنیم با ارائه راه‌کارهای صحیح و پیشنهادات لازم این واحدها را که مورد تملک بانک ها نیز قرار داشته اند را به چرخ تولید برگردانیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی علت اینکه برخی واحدهای صنعتی دچار رکود، مشکل و یا حتی تعطیل می شوند را کمبود بازار فروش و کمبود منابع نقدینگی دانست و اظهار کرد: شهرک های صنعتی تعطیل نمی شوند حتی اگر واحدی در آن وجود نداشته باشد زیرا ما وظیفه داریم زیرساخت های شهرک های صنعتی را تکمیل و ایجاد کنیم و در همین راستا تلاش کرده ایم تا شرایط برای بازگشت واحدهای دچار رکود شده به چرخه تولید فراهم شود.

محمدیان در ادامه تصریح کرد: هیچ واحد صنعتی در استان وجود ندارد که بخاطر کمبود امکانات ما دچار رکود شده باشد اما با اخذ منابع استانی و همچنین منابع داخلی شرکت، تلاش کرده ایم عملیات بهبود و کیفی سازی شهرک های صنعتی انجام شود.

وی با بیان اینکه تا یکی دو سال گذشته شهرک های صنعتی، خودرو و ایستگاه آتش‌نشانی فعال نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون ۸ شهرک صنعتی به ۸ خودرو آتش‌نشانی مجهز شده و ایستگاه های آتش‌نشانی، فعال و تمام شهرک ها از لحاظ روشنایی رفع مشکل شده اند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اضافه کرد: بسیاری از شهرک ها عملیات گازرسانی و آبرسانی انجام شده و همچنین در بعضی از شهرک ها امکانات را کامل کرده و پیشاپیش زیرساخت ها آماده شده است اما متقاضی جهت سرمایه گذاری ندارند.

وی در پایان عنوان کرد: شرکت های مدیریت صادرات، شرکت های بخش خصوصی بوده و رابط میان تولیدکننده ، صادرکننده و بازار مصرف هستند و کارهایی جهت افزایش تعداد شرکت های مدیریت صادرات شده است زیرا هرچه تعداد آنها در سطح استان بیشتر باشد بدون شک به صادرات محصولات تولیدی کمک بسیار زیادی می کنند.























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار