اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
یادداشتی بقلم منصور فاضلی
امروز خبری در فضای مجازی منتشر گردید با این مضمون که کارکنان آب و فاضلاب روستایی سه ماه است که حقوق خود دریافت نکرده و همراه با خانواده هایشان اعتراضات گسترده ای را ترتیب داده اند.

از طرفی دیگر کارکنان گروه ملی ، از طرفی دیگر بازنشتگان فولاد و از سویی دیگر پرسنل زحمت کش شهرداری و غیره.

آنچه دیگر بصورت عریان بر همگان آشکار شده است اوضاع اسف و در حال انفجار به واسطه بیکاری و خصوصا بی توجهی متولیان امر در استان است.

استانی که به واسطه نفت و گاز ثروتمندترین استان کشور است اما در بی پولی و بیکاری سرآمد استان های دیگر می باشد.

چه کسی مقصر این بی پولی و بیکاری است و چه کسی باعث رشد و بالندگی؟؟ آیا تاکنون کسی پیدا شده تا این سوال را ازخود بعنوان متولی امر بپرسد ؟؟

بی تردید باید دانست که استاندار بعنوان شخص اول اجرایی استان مسئول این اوضاع نابسامان است و دیگر نمی تواند آن را بر عهده کم کاری دستگاهای زیربط بگذارد ، زیرا تا زمانی که استان پولی برای ارائه به دستگاهها نداشته باشد نباید انتظار خدمت رسانی را نیز داشته باشیم .

در نگاهی فرا تر به نوبخت میر سیم کسی که آشکارا عنوان نمود ((آقا به حضرت عباس (ع) پول نداریم ))

این نوع بی پرده سخن گفتن دو محور داشت یکی اینکه نشان داد نوبخت ته یک ماجرا را دیده و دارد آلارم هشدار و زنگ خطر را برای آنانی که پول ها و بودجه ها را می بلعند بصدا در می آوردو در محور دوم شاکله و شیرازه وجودی کارکنان و کارمندان ادارت بی پول را از هم متلاشی کرد و به آنها فهماند منتظر پول نباشید که پولی در کار نیست .

در نگاهی دیگر صنایع کوچک تنها بخشی که می تواند اشتغال ایجاد کند و رونق اقتصادی را به جامعه باز گرداند در استان همچنان منتظر جلسه استاندار با نوبخت و ریاست بانک ملی هستند تا تکلیف تفاهم نامه فنی و اعتباری مشخص شود و با توجه به آخر سال بودن بعید به نظر میرسد امسال کسی بتواند از این تسهیلات استفاده نماید .

پس نباید شاهد اشتغال زایی و رونق اقتصادی بود و باید قید آن را نیز زد زیرا اصلا همتی برای حل موضوع و رفع موانع در استان دیده نمی شود و بیشتر جنبه شعار دارد تا عمل .

امور روستایی استانداری نیز در فرمایش متین عنوان نموده هر کس متولی تأمین خدمات به صنایع و تولید کنندگان تابعه خود است ما با توجه به متولی بودن در زمینه روستایی برای جذب سرمایه در جهت اعطای تسهیلات کم بهره به صنایع نواحی روستایی تلاش کرده ایم .

صنعت و معدن نیز خود باید برای جذب بودجه جهت اعطای تسهیلات کم بهره بدنبال اخذ بودجه برای صنایع کوچک و تابعه خویش باشد .

شاید با نگاهی به ساختار کلی استان در یک نگاه عدم پول و بودجه مناسب باعث شده تا مدیریت ها با پاس دادن ارباب رجوع سعی نموده اند تا بلکه خود را از پاسخگویی های بی نتیجه وا رهانند .

باعث تعجب است که در این وانفسای بی توجهی به صنایع کوچک و نابودی تدریجی آنها و بیکار شدن جمع کثیری از کارگران و پرسنل این صنایع و فزون گردیدن خیل کثیری از بیکاران در استان و نبود اثر بخشی بر ایجاد تسهیل و روان سازی به جهت اشتغال های نو ، پایدار و عدم هماهنگی بانک ها در استان و مقاومت در برابر پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک ، استاندار محترم بدنبال انتصاباتی است که خارج از قاعده شکل میپذیرد .

در انتصابات اخیر ایشان بحث برانگیز و جنجالی ترین آن عزل جناب آصفی و انتصاب آقای شهنی بر فرمانداری دزفول است.

حال استاندار محترم آخرین تیر خود را آماده پرتاب کرده است ، و آن این است که جناب عالمی نیسی را میخواهد در قامت فرماندار اهواز انتصاب نماید.

فارغ از مخالفت های ویژه نسبت به این انتصاب و بازنشته بودن و استفاده از تبصره ایثارگری و عدم معارفه جناب حمزه موسوی در فرمانداری ماهشهر که وی نیز بر این قاعده استوار بوده محل بحث نگارنده نیست.

این حقیر از منظر دیگر بر این وادی ورود می کنم ، جناب استاندار در یک مناظره بفرمایند شاخصه و ملاک انتخابشان در انتصابات چیست؟

بیلان کاری ، عملکردها ، سابقه اشخاص ، خوش فکری و تفکرات بهنگام ، تجربه و غیره آنچه در انتصابات اخیر ایشان دیده شده هیچکدام بر اساس شاخصه وشایستگی و توانمندی ها صورت نپذیرفته و بر این حقیر قاعده انتصابات ایشان پوشیده است.

اصولا بر اساس آنچه که مشهود است اصلا توجهی به شایسته سالاری نداشته و شایستگی برایشان معنای ندارند.

در این اوضاع اسف باری که استان دارد و مطمئنأ در ایام پیش رو و منتهی به پایان سال بیشتر و فزونی خواهد یافت ، تدبیر ایشان برای برون رفت چیست ؟؟

آیا به مانند ایام سپری گشته باز هم سعی بر عدم توجه به معضلات و مشکلات استان دارد ، یا با یک استراتژی بهنگام با برنامه ریزی دقیق و مناسب راه های برون رفت را با مشورت دلسوزان و ناصحان به سرعت پیاده سازی خواهند کرد.

العاقبه للمتقین اللهم و اجعلنا من المتقین 


انتهای پیام/.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
comment
0
1
comment شوشان مبارک است چه شده الحمدولله صدای مبارک در آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار