اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
مشاور استاندار در امور هنری در گفتگو با شوشان:
کیانی: شایسته است که هنرمندان عزیز خوزستانی با موضوعاتی نظیر پیشگیری از بروز بیماری ، مقابله با بیماریها و آسیبهای بهداشتی و کمک به درمان بیماران آثاری تولید کنند.
شوشان: رضا کیانی مشاور استاندار خوزستان در امور هنری، در همایش حمایت هنرمندان از بیماران پروانه ای در گفتگو با خبرنگار شوشان بیان کرد: هنر ، ودیعه و هدیه ارزشمند از جانب خداوند برای بشر در مسیر کمال معنوی به شمار می رود و افتخار ایرانیان این است که هنر ، شعر ، شعور و ادبیات اصیل و ارزشمند ما همیشه با فرهیختگی ، اندیشه ورزی ، مردم دوستی همراه بوده و همیشه در طول ایام در بزنگاه های مختلف، هنرمندان بعنوان وجدان بیدار جامعه سلسله جنبان حرکات ارزشمند فکری و معنوی در سطح جامعه شده اند.

کیانی مسیر توسعه فرهنگی و هنری استان را نیازمند همکاری سازمانهای مردم نهاد و دولت بیان کرد و گفت: نباید تمام نگاه ها فقط معطوف به دولت باشد و دولت باید در امور، هدایت، حمایت و نظارت کند و مطبوعات هم با کنشگری ، اطلاع رسانی و نقد، فرصت رشد را در جامعه فراهم کنند.

کیانی در ادامه تصریح کرد: قطعا هنرمندان در جلب مشارکتهای مردمی در راستای التیام بخشیدن به دردهای مختلف جامعه نقش آفرینی خواهند کرد که این موضوع شرط لازم است اما کافی نیست و در صورتی میتوان به این حرکت ها امیدوار شد که علاوه بر مستمر بودن دارای برنامه علمی و مصداقی نیز باشد.

مشاور استاندار در امور هنری  در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان و متولیان این برنامه یادآور شد: باید از کلی گویی فاصله گرفته و راه های پیشگیری این بیماریها در جامعه متبلور شود و به دنبال آن شاهد کاهش بیماران پروانه ای در سطح کشور باشیم.

کیانی پس از سخنرانی در همایش در گفتگو با خبرنگار شوشان عنوان کرد: قطعا برگزاری چنین برنامه ها و همایش هایی شرط لازم در جهت به حداقل رساندن معضلات اجتماعی و درمان و همچنین جلب مشارکت های مردمی هستند اما کافی نیست و اینچنین برنامه ها باید استمرار داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر تشکیل کارگروه ها مبنی بر بیان مسائل بطور عینی ، مصداقی ، واقع نگر و در عین حال جامع نگر، گفت: نباید پس از ابتلای بیماران به فکر جلب مشارکت در جهت کمک به آن باشیم، بلکه باید قبل از ابتلا به بیماری و در جهت پیشگیری از آن نیز قدم هایی برداشته شود و این امر همکاری و همیاری متخصصان امور بهداشت ، هنرمندان ، اهالی رسانه و سازمان های مردم نهاد را می طلبد تا با تلاش گام مهم و مفیدی در جهت کمک به بیماران بردارند.

کیانی یادآور شد: جلب کمکهای مردمی توسط هنرمندان برای بیماران و نیازمندان بسیار نیکو و خداپسندانه است اما انتظار میرود که هنرمندان در عین حرکتهای اجتماعی ،  پیام خود را در غالب خلق اثر هنری به جامعه انتقال دهند که بی تردید تولیدات فاخر هنری تاثیر عمیق و ماندگاری بر اذهان جامعه خواهند گذاشت و شایسته است که هنرمندان عزیز خوزستانی با موضوعاتی نظیر پیشگیری از بروز بیماری ،  مقابله با بیماریها و آسیبهای بهداشتی و کمک به درمان بیماران آثاری تولید کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار