اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان:
حاجی زاده با تاکید بر خالی بودن منابع آبی حوضه آبریز استان گفت: ورودی سدهای ما نسبت به سال گذشته 77 درصد کاهش پیدا کرده است.
کیامرث حاجی زاده روز شنبه در نشست بررسی اجرای همایش ایمن سازی در مقابل لغزش زمین اظهار کرد: با اینکه در اواخر دی ماه قرار داریم و باید تاکنون باید شاهد بارش برف و باران در نقاط مختلف استان باشیم متاسفانه هنوز هیچ بارشی نداشته ایم.

وی افزود: در حال حاضر در برخی شهرهای استان مثل هندیجان مشکل کمبود آب شرب همچنان پابرجاست و برخی شهرها مانند باوی، شعیبیه، شادگان، رامشیر و ... با مشکل کمبود آب کشاورزی رو به رو هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد : یکی از خلاءهای موجود در خوزستان عدم برخورد علمی با پدیده ها و بی توجهی به هشدارهای کارشناسان است.

وی با اشاره به این که خوزستان با معضل جدی کمبود آب کشاورزی و خشکسالی رو به رو است اظهار کرد: هواشناسی پیش‌بینی یک فصل کم بارش را برای پاییز امسال درمقایسه با سال گذشته داشته و سازمان آب و برق استان نیز از کاهش ورودی سدها و بی‌آبی خبر داده بود اما برخی اصرار بر صدور مجوز کشت داشتند. 

حاجی‌زاده یادآور شد: مجوز کشت تابستانه به اصرار جهاد کشاورزی استان و برخی نمایندگان صادر شد برای کشت پاییزه نیز با وجود همین هشدارها مجوز کشت دادند و امروز می بینیم که با این تصمیم غیرکارشناسی آنها هم کشت و هم منابع آبی برای کشاورزان از بین رفته است. 

خشکسالی در اثر مداخلات محیط زیستی

وی گفت: مدیران استان هشدارهای کارشناسی را باید جدی بگیرند زیرا توجه نداشتن به دیدگاههای کارشناسی و مداخلات محیط زیستی غیرکارشناسانه، امروز خوزستان را به سمت بحران خشکسالی برده است. 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به زمین لرزه های اخیر در استان به ویژه گوریه،بر لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش ابعاد خسارت این حادثه طبیعی تاکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه زمین لرزه و لغزش زمین در مناطق زاگرس‌نشین استان، لازم است به صورت علمی و آکادمیک روی این موضوعات متمرکز شویم.

وی بیان کرد: زلزله قابل پیش بینی نیست اما دامنه خسارات ناشی از آن قابل پیشگیری است و بسیاری از صدمه ها و آسیبها را می‌توان با اقدامات پیشگیرانه بسیار کمتر کرد.

حاجی‌زاده بااشاره به برگزاری سمینار علمی مقابله با زلزله و زمین لغزش گفت : جامعه هدف و برنامه‌ریزی این سمینار مدیران، متولیان و تصمیم گیرندگان مربوطه است تا شناخت اولیه نسبت به این موضوعات داشته باشند، زیرا یکی از بحث های مهم در زمین لرزه مدیریت روانی در هنگام بحران است و فضای روانی را کسانی می‌توانند مدیریت کنند که اطلاعات نسبی خوبی راجع به این مبحث داشته باشند.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار