اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
شوشان: سومین جلسه تخصصی میز صادراتی فولاد خوزستان با حضور رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان و جمعی از فعالین و متخصصین این بخش در محل سالن جلسات سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان برگزار شد . 

سید نورالله حسن زاده رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان در این جلسه اظهار کرد : استان خوزستان از سوی سازمان توسعه تجارت ایران  به عنوان استان معین در زمینه سه موضوع تخصصی فولاد ، خرما و ماهیان گرمابی معرفی گردیده است که به صورت جداگانه میز های تخصصی این سه موضوع برگزار می شود .

 حسن زاده افزود : هر استان با توجه به پتانسیل ها و شرایط موجود به عنوان معین میزهای تخصصی صادراتی انتخاب شده است که در استان خوزستان با توجه به پتانسیل های که در این سه بخش وجود دارد میز های تخصصی با حضور متولیان و متخصصان این بخشها ، واحد های تولیدی و صادراتگرا و دستگاهها و سازمانهای مرتبط با امر صادرات از جمله گمرک ، امور مالیاتی ، استانداری ، حمل و نقل و بنادر و کشتیرانی برگزار می شود . 


وی در ادامه بر استمرار برگزاری جلسات تخصصی صادرات فولاد تاکید و عنوان کرد : اصرار و تاکیدات مسئولین کشوری همواره بر مسئله تولید و صادرات است که می طلبد پیشنهادات دراین میزهای تخصصی جمع آوری و مسائل و مشکلات بررسی تا موانع موجود در پیش روی صادرات و تولید مرتفع شود .

حسن زاده افزود : حمایت از تولید در سالی که به نام تولید و اشتغال نام گذاری شده جایگاه ویژه ایی دارد و با وجود مشکلات اخیر که نشات گرفته از مشکلات گرانی وبیکاری است می بایست با همت و تلاش بیشتر رصد شود چرا که مشکلات معیشتی مردم با حرف بر طرف نمی شود و باید عملاً به این قضایا ورود پیدا کرد .

وی در پایان خاطر نشان کرد : امیدواریم با پیشنهاداتی که در این کارگروه های تخصصی جمع آوری  می شود و پس از آن در کارگروه تخصصی ملی مطرح می شود مشکلات اساسی استان در زمینه صادرات برطرف شود.

در ادامه جلسه مهندس تجلی زاده مدیر فروش شرکت فولاد خوزستان نیز به تشریح مسائل و موانع توسعه صادراتی صنعت فولاد استان خوزستان پرداخت و یکی از موارد ، و موضوعات موثر در این بخش را برقراری امکان صدور ویزای ورود برای مشتریان خارجی در فرودگاه اهواز عنوان کرد و گفت : مشوقهای مالی و بانکی و معافیت ها برای کل صادرکنندگان و صادرکنندگان نمونه و ملی از دیگر مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

تجلی زاده با بیان اینکه حدف یا کاهش مالیات آلایندگی و فروش محصولات صادراتی از مسائلی است که می بایست در میز تخصصی کشوری بررسی شود ادامه داد: تسهیلات مالی در خرید و انتقال تکنولوژِی جدید فولاد سازی ، توسعه خطوط بانکی بین المللی با بانکهای اروپایی جهت افزایش معاملات یورویی ، بهبود وضعیت تعرفه واردات کالاهای فولادی ، درج قیمت واقعی فروش های صادراتی در پروانه های گمرکی ، افزایش امکانات و تجهیزات  و همچنین ارتقاء اسکله های اختصاصی را از دیگر مسائلی است که با بررسی و طرح آنها در میز تخصصی شاهد ارتقا و رفع موانع پیش روی توسعه صادرات کالاهای فولادی استان خواهیم بود.

وی افزود: اگر دولت امکانات و تجهیزات را دراسکله ها فراهم کند و همچنین اسکله های اختصاصی برای واحد های بزرگتر ایجادکند واحدهای کوچکتر نیز می توانند راحتر از اسکله های عمومی استفاده کنند.

تجلی مدیر فروش شرکت فولاد خوزستان در ادامه بر اختصاص زمین هایی در بنادر به منظور انجام صادرات به صادرکنندگان تاکید نمود و خواستار حذف هزینه حفاظت و پاکسازی در مناطق ویژه بندری از صادرکنندگان شد.

وی در این جلسه توسعه و بازسازی خطوط ریلی بندر امام، افزایش تعداد دیزل ها در راه آهن ، افزایش تعداد اسکله های بارانداز در بندرامام برای کالاهای عمومی و همچنین استرداد مالیات برارزش افزوده را از عوامل موثر در پیش روی توسعه صادرات فولاد استان مطرح نمود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار