اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور در اهواز:
اعتبارات صندوق توسعه ملی فرصتی ارزشمند برای آبرسانی به روستاهای استان خوزستان است که در این میان اولویت با روستاهای فاقد شرب خواهد بود.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشست بررسی پروژه های آبرسانی روستایی که از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده اند گفت: تخصیص اعتبارات قابل توجه از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب و یا روستاهایی که با کمبود آب مواجه اند فرصتی مغتنم برای صنعت آبفا کشور در راستای ارایه خدمات مطلوب به روستاییان است.

مهندس علی اصغر قانع با اشاره به اختصاص بیش از 15 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به پروژه های آبرسانی روستایی خوزستان در سال 96 اظهار کرد: در سال جاری اعتباری افزون بر 840 میلیارد برای آبرسانی به روستاهای کشور اختصاص یافته که از این مبلغ 150 میلیارد تومان به پروژه های آبرسانی روستایی خوزستان تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرغ غدیر نیز تحولی در آبرسانی به شهرها و روستاهای استان خوزستان ایجاد خواهد کرد گفت: در این طرح نیز اعتباری افزون بر 180 میلیارد تومان مصوب شده تا تعداد قابل توجهی از روستاهای استان خوزستان از نعمت آب شرب تولید شده در این طرح برخودار شوند.

قانع افزود: همه تلاش و بررسی ها در راستای آبدار کردن روستاهای فاقد آب شرب است، برخوداری یک روستای فاقد آب به مراتب ارزشمندتر از بسیاری از پروژه های تعویض و کارگزاری خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب است.

وی از جلب رضایت اهالی شریف روستاها با آبرسانی به آنها خبر داد و گفت: سقایان آب در صنعت آب استان خوزستان برای آبرسانی به روستاها می بایست بالاترین سرعت و اثربخشی را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه 187 روستای فاقد آب شرب در استان خوزستان می بایست در اولویت قرار گیرند، بیان کرد: جذابیت کار بدون تردید در تامین آب شرب روستاهایی است که فاقد آب بوده اند و تا کنون با سختی و یا از طریق تانکر سیار آب مورد نیاز خود را تامین می کرده اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور برای بودجه ریزی شرایط سخت و تحت فشاری است، گفت: مسوولین استان خوزستان باید همه تلاش و توان خود را برای ثمربخشی بیشتر پروژه ها و تاثیر در زندگی و رضایتمندی مردم بکار گیرند.

در این جلسه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با ارایه گزارشی از عملکرد این شرکت در پروژه های آبرسانی روستایی تامین اعتبار شده از محل صندوق توسعه ملی گفت: با تامین اعتبار از این محل گام بلند و موثری در تامین آب شرب روستاهای استان خوزستان برداشته شد.

مهندس درویشعلی کریمی ادامه داد: در آذرماه سال جاری و با حضور دکتر جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور فاز اول 2 مجتمع آبرسانی به 111 روستای شهرستان اندیکا با جمعیتی بیس از 31 هزار نفر که بیشتر فاقد آب شرب بودند یا از کمبود شدید آب شرب رنج می بردند افتتاح شد.

کریمی با بیان اینکه طی 3 سال اخیر به میزان مطلوبی در آبفاروستایی خوزستان عملیات آبرسانی انجام شده و این عملکرد برگ درخشانی است در تاریخ این شرکت، بیان کرد: تا پایان سال مالی جاری نیز پروژه های خوب و اثرگزاری در سطح استان خوزستان بهره برداری می شوند که از جمله می توان به 10 روستای فاقد آب شرب حاشیه دز اشاره داشت.

تا کنون 26 مجتمع آبرسانی روستایی و 22 پروژه تک روستایی در استان خوزستان از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده اند.

همچنین قانع با حضور در روستای جنگیه ضمن بازدید از تصفیه خانه آب شرب شهدای شهرستان کارون روند آبرسانی به روستاهای این شهرستان را بررسی کرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار