اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
طی 9 ماهه امسال،
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان 13196 مگاوات ساعت است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی 8169 مگاوات و در بخش حرارتی 5027 مگاوات است که با توجه به نیاز شبکه سراسری و همچنین برنامه تعمیرات واحدهای تولیدی، کل تولید برق استان در 9 ماهه امسال 29431 گیگاوات ساعت بوده است.
مهرداد بلادی موسوی اظهار کرد: سهم نیروگاه‌های برق‌آبی از ابتدای سال تا پایان 9 ماه 96 برابر 9918 گیگاوات ساعت معادل 33 درصد و سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی  19513 گیگاوات ساعت معادل 67 درصد کل انرژی تولیدی بوده  است. 
  
وی افزود: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، ماهشهر و فجر هستند که در سال جاری 19513 گیگاوات ساعت تولید داشته‌اند که از این میزان 51 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 49 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل شده است. 
  
بلادی تصریح کرد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 70 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند. 
  
وی عنوان کرد: پیک آذرماه سال جاری 3288 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود 8.4 درصد افزایش داشته است. 
  
وی ادامه داد: ضمناً انرژی مصرفی در 9 ماهه سالِ جاری 32111 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود 6.8 درصد رشد مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است. 
  
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تقدیر از مردم شهید پرور خوزستان بابت همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی طی سالیان اخیر گفت: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکان و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمامی اقشار جامعه به طور جدی مَد نظر قرار گیرد. 
  
 وی افزود: گرچه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان در تمامی فصول سال فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود ضرورت مدیریت مصرف برق و جابه‌جایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت(20 الی 23) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار