اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
مدیر روابط عمومی توزیع برق خوزستان گفت: برق بیشتر مناطق خوزستان که از بامداد پنجشنبه به دلیل رطوبت بالا توام با گرد و غبار قطع شده بود، با اقدامات لازم از جمله شستشوی مقره ها در راستای پایداری شبکه، در وضعیت پایدار قرار گرفت.
کامران حدادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برق بیشتر نقاط خوزستان ظهر امروز وصل شده و تنها برخی نقاط بعضی شهرها با مشکل خاموشی برق روبه رو هستند.

وی گفت: برق شهرهای شوش، آبادان و خرمشهر (به جز یک نقطه) تا ظهر پنجشنبه وصل شده و برق شهر سوسنگرد نیز تا کمتر از یک ساعت دیگر وصل می شود.

مدیر روابط عمومی توزیع برق خوزستان ادامه داد: برق روستاهای غرب کارون در محدوده خرمشهر، روستاهای مسیر دارخوین به شادگان، روستاهای مسیر عبودی و خروسی شادگان، روستاهای زهیریه، خضر، الهایی، ساریه، ملکیه، جولانه و آلبو عفری در هویزه و پادگان نیروی دریایی قفاص چوبده هنوز وصل نشده و عملیات رفع خاموشی در این نقاط نیز به سرعت در حال انجام است.

حدادی با بیان اینکه اقدامات یک سال اخیر در راستای پایداری شبکه، آمادگی شبکه را افزایش داده، بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه از جمله شستشوی مرتب خطوط و اقدامات در راستای مقاوم سازی و تاب آوری شبکه باعث شد تا با وجود وقوع پدیده ای مشابه بهمن پارسال، کمترین میزان خاموشی برق در خوزستان اتفاق افتد.

پایداری پست های برق خوزستان 
مدیر روابط عمومی برق منطقه ای خوزستان با اشاره به بروز برخی مشکلات در برخی پست های فوق توزیع برق نیز گفت: وقوع هم زمان دو پدیده مه و گرد و غبار باعث شد تا پست های برق در برخی مناطق با اختلالاتی همراه باشد که به سرعت این اختلال برطرف و شبکه در وضعیت پایدار قرار گرفت.

تورج فتاحی گفت: صبح امروز پنجشنبه پست های ساحلی، اهواز جنوبی و پادادشهر اهواز به دلیل گردو غبار اخیر برای مدت کوتاهی دچار اختلال شد که با اقدامات صورت گرفته به وضعیت پایدار رسیده و هم اکنون هیچ مشکلی در پست های برق خوزستان به لحاظ تامین برق وجود ندارد.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه از جمله شستشوی شبکه و تغییر مقره ها از سرامیکی به سیلیکونی در یک سال اخیر باعث شد تا با وجود تشابه وضعیت امروز با توفان گرد و غبار بهمن پارسال که برق 12 شهرستان خوزستان را در خاموشی فرو برد، حادثه مهمی رخ ندهد.

برق همه مناطق اهواز وصل است
مدیر روابط عمومی توزیع برق اهواز نیز درخصوص آخرین وضعیت برق این شهرستان گفت: بامداد روز پنجشنبه برق نقاط جنوبی و جنوب غرب اهواز در مسیر ورودی آبادان و همچنین مسیر ورودی خرمشهر به دلیل وقوع پدیده مه و گرد و غبار دچار اتصال و قطعی شد که با اقداماتی از جمله شستشوی سریع مقره ها، این مشکل به سرعت بر طرف شد.

علیرضا شکرخدایی افزود: مناطق مسیر ایستگاه برق غرب اهواز شامل مناطقی مانند گلستان، مجاهد، فرهنگشهر، بوستان تا امانیه و در مسیر ایستگاه برق شرق اهواز مناطقی مانند کوت عمیر تا شهرستان کارون و مسیر جاده شیرین شهر نیز برای ساعتی با خاموشی برق روبه رو بودند.

وی یادآور شد: در یک سال اخیر تلاش کردیم تا شبکه را به وضعیتی برسانیم که با اقلیم جدید منطقه متناسب باشد به همین دلیل امروز با وجود بروز مه غلیظ صبحگاهی، مشکل عمده ای رخ نداد.

رطوبت بالا و رسوب گردو غبار بر روی تجهیزات برق رسانی دلایل عمده قطعی برق در مناطق شهری خوزستان است. 

رسوب گردوغبار بر روی ترانس ها و مقره ها و ترکیب آن با رطوبت، باعث ازبین رفتن حالت عایق مانندی روی تاسیسات برق و قطعی جریان برق می شود. 

از روز جمعه هفته گذشته تا امروز پنجشنبه پدیده گرد و غبار در خوزستان پایدار است که در این مدت بیش از یک هزار و 500 نفر به دلیل مشکلات تنفسی در خوزستان به بیمارستان مراجعه کردند. 

غلظت گرد و غبار در خوزستان در هفته جاری سبب تعطیلی مدارس 17شهرستان و ادارات 11 شهرستان شد. 

تراکم گرد و غبار در برخی نقاط خوزستان در چند روز گذشته تا بیش از 66 برابر حد مجاز رسیده بود. 

هشت بهمن پارسال در پی وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و درپی آن بارندگی خفیف، عایق مقره های پست های برق حالت نارسایی خود را از دست داد و باعث قطعی برق گسترده در اهواز و 12 شهرستان دیگر شد. 

پس از قطعی های گسترده خوزستان، به منظور شستشوی مقره ها و تعویض و عایق ‌بندی تجهیزات، 15 دستگاه مقره شور به خوزستان اعزام و حدود 35 درصد مقره‌ها تعویض و عایق‌بندی شد. 

در پی این قطعی برق، هیات وزیران در فروردین 96 بودجه ای 230 هزار میلیارد ریالی را برای مشکلات برق، آب و فاضلاب، گرد و غبار، علاج بخشی رودخانه کارون و اتمام طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان در نظر گرفت. 

اقداماتی از جمله احداث پست ها و خطوط برق فشار قوی، شستشو و تعویض مقره ها، زنجیرمقره ها در راستای ارتقای وضعیت شبکه انتقال برق خوزستان صورت می گیرد. 


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار