اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۶۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
شهردار اهواز در جلسه شورای اداری:
جلسه شورای اداری شهرداری اهواز به ریاست منصور کتانباف و با حضور مدیران شهرداری برگزار شد.

در این جلسه منصورکتانباف ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه ی شهرداری اهواز و همه ی زحمتکشان که برای خدمت به مردم تلاش می کنند گفت: در آستانه ی دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و امیدواریم نقش موثر و قابل قبولی را در مسیر اهداف انقلاب ایفا و در رکاب مقام معظم رهبری سربازی کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم افزود:  باید تلاش کنیم در دهه ی چهارم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دهه ی عدالت و پیشرفت نامگذاری شده در این مسیرگام برداریم و مردم بتوانند از ظرفیت های خدادای نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران بهره مند شوند.

شهردار اهواز در ادامه این جلسه گفت: وظیفه ی ما مسئولین، دادن امید به مردم است. هر پروژه ای که بخواهد انجام شود ابتدا  نیازمند یک تجهیز کارگاهی است. در شرکتها و سازمانهایی که کارها به شکل حرفه ای انجام می شود، دوره کارگاهشان طولانی و دوره ی انجام پروژه کوتاهتر است.

وی با ذکر این مطلب که دردوره های گذشته شهرداری زیر فشار خدمت بوده و هیچوقت خودسازی نکرده است افزود: مدیران شهرداری باید به سمت درآمدزایی بروند و برنامه های سال آینده را قطعی کنیم. باید از بی باوری و بی انگیزگی خارج شویم. فعل خواستن و توانستن را صرف کنیم و کارها را بر اساس کیفیت انجام دهیم.

منصور کتانباف ادامه داد: من بخشی نگر نیستم بلکه باید فراتر از بخش نگاه کنیم.شهرداری اهواز باید به ابزار و نیروی انسانی متخصص تجهیز شود.

شهردار اهواز گفت: برای برنامه پنجساله 11 هزار میلیارد پول نیاز داریم و شهرداری اهواز منابعی برای تبدیل به ثروت ندارد که بر اساس آن خدمت کند.

وی با ذکر این نکته که وظیفه  ما  خدمت به مردم است افزود: بودجه  سال آینده شهرداری را  تقدیم شورا کردیم و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی باید برنامه ریزی لازم را جهت دعوت از اعضای شورای شهر با حضور مدیران شهرداری انجام دهد تا در این جلسه گزارشی از روند انجام و پیشرفت امور طی چهار ماه گذشته به آنان ارائه کنیم.

شهردار اهواز اظهار داشت: قراردادهایی که تاریخ سررسیدشان به پایان رسیده و یا نزدیک به اتمام هستند تعیین تکلیف شده و مورد ارزیابی و نظارت مطلوبی قرار گیرند. یکی از راههای توسعه شهر اهواز، حرکت به سمت ناحیه محوری است و باید همه امور در ناحیه انجام شود. موفقیت شهرداری تهران به دلیل اهمیت و توجه به موضوع ناحیه محوری است.

منصور کتانباف ادامه داد: باید مناطق و معاونین برنامه هایشان را منطبق کنند.حدود 600 میلیارد تومان وام و اوراق مشارکت  برای  شهرداری  اهواز در نظر گرفته شده است که نخستین قسط وام سیصد میلیاردی دیروز ابلاغ شد و تا قبل از نوروز فرصت جذب  آن را داریم. ما هدفگذاری کردیم بخشی از کارها به چه شکلی انجام شود.با این مبلغی که در اختیار شهرداری قرار می گیرد، سیصد میلیارد تومان مصوب شده از بانک شهر برای قطار شهری قطعی است.

وی افزود: در جلسه ای که با رییس سازمان زمین و مسکن داشتیم، معاون وزیر کشور، مسئولان سازمان برنامه و بودجه و غیره را نیز دعوت کردیم تا در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجلس شرکت کنند و وضعیت موجود اهواز را برای آنها شرح دهیم.

شهردار اهواز در ادامه سخنان خود خواستار اختصاص سرانه ده درصد راه و شهرسازی به شهرداری شد و تصریح کرد: عوارض پایدار، شیرین ترین عوارضی است که شهرداری باید از آن برخوردار باشد. ما برای اینکه زیرساخت لازم را برای فیش انبوه آماده کنیم صد روز وقت صرف کردیم تا خطا و اشتباهات را اصلاح کنیم. باید فیشها و درآمدها به سمت اجرا حرکت کند و مناطق در وظایف محوله کوتاهی نکنند.

منصور کتانباف ادامه داد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که سرمایه از بین نرود و مستهلک نشود. باید پروژه های مهم شهرداری را که جزو ضروریات هستند به صورت جدی دنبال کنیم. ساماندهی ورودی های شهر و ساحل سازی نیز جزو این پروژه هاست. معاونت حمل و نقل باید در مطالعات انجام شده طرح جامع ترافیک  بازنگری کند.

شهردار اهواز با ذکر این مطلب که باید به سمت شهر ایده آل حرکت کنیم اظهار داشت: علم ترافیک نسبت به سالهای گذشته تغییر کرده و باید برای این حوزه مشاور مجرب و باصلاحیت انتخاب و اطلاعات آن به روز رسانی شود. علاوه بر حوزه ترافیک، مشاور شهرسازی نیز باید به صورت منظم شهر را رصد کند. مشاور عمران و خدمات شهری نیز از دیگر ضروریات شهرداری اهواز است که در نهایت و بدور از حاشیه، همه باید شبانه روز برای توسعه شهر تلاش کنند.

وی تکمیل دوربین های کنترل ترافیک و تخلفات رانندگی را نیز حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: باید تجهیزات این بخش را نیز کامل کنیم .

منصور کتانباف همچنین از ورود 26 دستگاه اتوبوس و مینی بوس خریداری شده به ناوگان اتوبوسرانی شهر اهواز طی روزها آینده خبر داد و افزود: این اتوبوس ها در ایام دهه فجر رونمایی می شوند. باید ماشین هایی که خریداری می کنیم به بخش خصوصی واگذار شود و از خط اعتباری نیز برای خرید تجهیزات آتش نشانی استفاده شود.

شهردار اهواز تصریح کرد: باید ماشین های قدیمی که قابل تعمیر و دارای کارایی هستند مورد استفاده قرار گیرند گرچه باید در جهت تجهیز ناوگان حرکت کنیم.

وی با اشاره به شرایط نامناسب آب و هوایی شهر اهواز گفت: باید به پاکبانان و نیروهای خدماتی که در این شرایط بد جوی تلاش می کنند احترام بگذاریم و به پاس قدردانی از زحمات آنان در مراسمی که به مناسبت دهه فجر در سطح مناطق برپا می شود، برای این افراد و خانواده هایشان جشن هایی برگزار شود و مورد تکریم قرار گیرند.

شهردار اهواز همچنین خواستار برگزاری یادواره شهدای شهرداری و مدافع حرم شد و افزود: ما هر چه داریم از شهدا است.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
comment
0
0
comment تو کجا بودی وقتی به تصویب رسوندنش؟تو جمع کردی بیای اینجا بگی،چرا تومجلس ازمردم دفاع نکردی؟درتعجبم وقتی گفتن حذف شد گفتم پس نماینده هامون کجا بودن؟اگر یه استان دیگه بود محال بود حذف بشه،آی نماینده های ما کجا بودن0:):@
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
comment
0
0
comment تو کجا بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووودی؟؟؟!:@
comment
مدعی العموم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment ای مختار نباید قیام میکردی و جلوی تصویبشو می گرفتی. قبل از حذف باید هرچه فریاد داشتی میزدی و از حق 5میلیون خوزستانی دفاع میکردی و ایضا سایر نماینده های [...] استان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار