اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
فیلم کوتاه 'درخت زیتون سعد' به کارگردانی احمد زائری به هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات راه یافت.
کارگردان و نویسنده این فیلم اظهار کرد: فلیم نامه این فیلم کوتاه داستانی که مدت زمان آن 24دقیقه است، پیش از آغاز جنگ سوریه به نگارش درآمد.

وی افزود:ایده این فیلم از عکس کودک فلسطینی که به خاطر برخورد ترکش چشمانش را از دست داده بود به ذهنم رسید اما از آنجا که امکان رفتن به فلسطین میسر نبود آن را در سوریه ساختم.

زائری گفت: در این فیلم 2 شخصیت مادر و فرزند وجود دارد که رعنا شمیس یکی از بازیگران جهان عرب نقش مادر و عبدالرحیم حلبی از ستاره های مسابقه (the voice of kids) در این فیلم ایفای نقش کردند.

این کارگردان با بیان این که فیلم برداری این فیلم پارسال به پایان رسید اظهار کرد: این فیلم که از بین رفتن آرزوهای یک کودک را روایت می کند اعتراضی به جنگ است آن هم نه تنها جنگی که با توپ و تانک است بلکه هر جنگی که موجب شود کودکی آسیب ببیند؛ این جنگ می‌تواند جنگ درون یک خانواده باشد.

وی ادامه داد: ساخت فیلم در سوریه با توجه به شرایط خاص آن بسیار سخت بود برای همین فیلم برداری آن با وجود وقفه های طولانی 15 روز به طول انجامید.

زائری با بیان اینکه 'درخت زیتون سعد' تاکنون توانسته 6جایزه جهانی را به خود اختصاص دهد گفت: پس از اکران این فیلم در اروپا بازخوردهای خوبی از آن به من رسید و ذهنیت و نگاهی که آنها نسبت به جنگ داشتند تغییر پیدا کرد؛ در این فیلم سعی کردم بدون جانبداری، فیلمی کاملا انسانی بسازم.

 احمد زائری ساخت چهار فیلم داستانی و یک مستند را در کارنامه هنری دارد.

جشنوارهٔ فیلم کوتاه حسنات با محوریت گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری از سال 1389 هر سال به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان از 11 تا 14 اسفند همزمان با هفته احسان و نیکوکاری برگزار می‌شود.


/ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار