اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
رییس مرکز مطالعات وزارت ورزش:
رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به توسعه بی‌رویه باشگاه‌های زیرزمینی و مصرف مواد نیروزا، غیراستاندارد و غیربهداشتی، گفت: این خطر باعث شد که در این زمینه به فکر برگزاری کارگاه و سمینارها باشیم.
محمدرضا فضلی در نشست با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که دیروز (شنبه) در اداره کل ورزش استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال 95 موفق شدیم اولین همایش یافته‌های پژوهشی استان‌ها را برگزار کنیم و در صدد هستیم که سال آینده نیز دومین همایش را در حوزه ورزش و جوانان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: منتخبی از طرح‌های پژوهشی کاربردی در حوزه ورزش و جوانان استان‌ها برای ارائه در این همایش مطرح و داوری می‌شوند. انتظار داریم مجریانی که این طرح‌ها را ارائه می‌دهند، بتوانند یافته‌های پژوهشی‌شان را در اختیار مدیران اجرایی، تصمیم‌گیران و کارشناسان خبره شاغل در حوزه ورزش و جوانان قرار دهند تا کاربرد داشته باشد و این رویکرد ما است.

رییس مرکز مطالعات راهبردی وزارت ورزش خاطرنشان کرد: طی صحبتی که مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان داشتیم، این اداره کل تفاهم‌نامه‌ای با حوزه دانشگاه منعقد کرده است که این مهم، خواست ما است. همچنین  فضای شورای پژوهشی با توجه به اثرمحور بودن و کاربردی بودن آن، باید برای استفاده از ظرفیت تمام استان گسترش پیدا کند.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های پژوهشی در قالب طرح‌های پژوهشی و حمایت از پایان‌نامه‌ها و همچنین برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل برنامه‌ریزی هستند. همچنین در مراکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان، ظرفیتی برای انعکاس یافته‌های پژوهشی و مقالات علمی وجود دارد.

فضلی با اشاره به نیازهای پژوهشی در حوزه ورزش و جوانان نیز گفت: حدود 50 درصد جمعیت ما بالای 29 سال هستند که رفته رفته در سال‌های آینده، یک کشور پیر خواهیم داشت که در این راستا انتظار می‌رود هزینه بیشتری برای بحث ناتوانی‌های ناشی از افزایش سن و کهولت اختصاص دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه ورزش با توسعه بی‌رویه باشگاه‌های زیرزمینی و مصرف مواد نیروزا، غیراستاندارد و غیربهداشتی مواجه هستیم و این خطر باعث شده که به این فکر بیفتیم که کارگاه و سمینار برگزار کنیم؛ آن هم به این دلیل که شیوع مصرف مکمل‌ها و داروهای نیروزا به سلامت جسمی و روانی افراد ضربه می‌زند.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از ویژگی‌های یک سازمان سالم، هویت آن است که از طریق ارتقا علمی و دانش می‌توانیم سازمانی با هویت رو به تکامل داشته باشیم؛ در این زمینه پژوهش کمک می‌کند که مدیران عالی با مخاطبین خود ارتباط بهتری برقرار کنند، زیرا پژوهش باعث منعکس شدن این نیازها می‌شود. همچنین پژوهش به نگاه و بینش مدیران وابسته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سهم پژوهش در وزارت ورزش بسیار کم است که در این زمینه نگاه وزیر از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه ما وزیری داریم که نگاهش به پژوهش مثبت است. همچنین در سال‌های گذشته وقتی به استان‌ها می‌رفتیم، کارشناسان کمتری داشتند ولی اکنون تعداد کارشناسان بسیار بیشتر شده است.

اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، امروز (یکشنبه) نیز میزبان همایش ارائه یافته‌های پژوهشی استان‌های منطقه 6 کشور است. 


/ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار