اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
سلحشوری در گفت‌وگوی تفصیلی با خانه ملت:
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ممکن است از گزینه‌ای غیر اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری آینده حمایت کنیم.
خبرگزاری خانه ملت، احمد خزایی ؛ پروانه سلحشوری متولد ۱۳۴۳ در مسجد سلیمان و مدرس دانشگاه آزاد تهران است. در انتخابات 7 اسفندماه سال 1394 با کسب یک میلیون و 198 هزار و 760 رای در رتبه یازدهم قرار گرفت و به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد. سلحشوری دارای دکترای جامعه‌شناسی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی و عضو دفتر سیاسی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی است که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی رئیس فراکسیون زنان نیز می‌باشد.

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نحوه فعالیت احزاب در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در مورد احزاب باید گفت در ایران نه حزب به معنای واقعی داریم نه بی حزب هستیم، تعداد بالایی از احزاب در ایران تاسیس شده‌اند که این مورد را در هیچ جای از دنیا مشاهده نمی‌کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمام کشورهای توسعه یافته معمولا چند حزب اصلی وقدرتمند با پایه‌های فکری و کار تشکیلاتی مشخص وجود دارند، بیان کرد: در ایران هر روز یک حزب جدید تاسیس می شود، به جای اینکه به سمت همگرایی پیش برویم به سمت واگرایی می‌رویم.

هنوز این موضوع را درک نکرده‌ام که مستقل چه مفهومی دارد

وی با بیان اینکه در کشور 2 جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی داریم و اخیرا نیز زمزمه هایی درباره ظهور گروهی که مستقل هستند شنیده می‌شود، افزود: البته این گروه را نمی‌توان جریان سیاسی به حساب آورد، زیرا حزب سیاسی باید رویکرد داشته باشد، مستقل یعنی، موضوعات مختلف تفاوتی برای من ندارد؛ من هنوز این موضوع را درک نکرده‌ام که مستقل چه مفهومی دارد، البته شاید ایراد از من باشد.

سلحشوری با بیان اینکه مستقلین اگر می‌خواهند در دایره احزاب قرار گیرند و معنا دار شوند، باید گفتمانی را برای خود تعریف کنند، متذکر شد: به نظر من هر حزبی یک پشتوانه گفتمانی و تئوریک می‌خواهد و علاوه بر پشتوانه تئوریک به یک کار تشکیلاتی منسجم نیز نیاز دارد.

اجازه فعالیت به احزاب قوام یافته نمی‌دهند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه سابقه تاریخی در ایران نشان داده با احزاب هنگامی که قوام می گیرند، مبارزه می‌شود، ادامه داد: این یعنی در زمانی که حزبی قوام می‌یابد و گسترده می‌شود، اجازه کار به احزاب داده نمی‌شود به همین دلیل هنوز تشکل‌های کوچکی داریم؛ من به یاد دارم که در یک دوره می‌گفتند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به اندازه یک اتوبوس یا مینی‌بوس هستند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نیز احزاب زیادی داریم که تعداد اعضای آن بسیار کم هستند، گفت:در عین حال، افرادی که تاکید بر کار منسجم تشکیلاتی داشته باشند و بخواهند جذب عضو کنند و بر این کار اصرار داشته باشند نیز نداریم.

عضو حزب مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی هستم

سلحشوری با بیان اینکه یکی از پایه‌های توسعه سیاسی در هر کشوری احزاب هستند و در کنار رسانه‌ها احزاب نقشی کلیدی در توسعه سیاسی کشور برعهده دارند، اظهار داشت: اگر در یک جامعه حزب نتواند قوام بگیرد، یعنی در آن کشور آنگونه که لازم است توسعه سیاسی محقق نشده است. برای مثال در ایران، "منِ سلحشوری" به حمایت از جریان اصلاح طلبی، نه یک حزب خاص به مجلس آمده‌ام، این جریان اصلاح طلبی حداقل متشکل از 23 حزب است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من عضو حزب مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی هستم که احتمالا کمتر کسی اسم آن را شنیده ولی این حزب بسیار قدیمی است، بیان کرد: در سال 76 قبل از اینکه که بحث گفتمان اصلاح طلبی مطرح شود این حزب تشکیل شد و فعالیت‌های اصلاح طلبی را انجام می‌داد و جزء احزاب هجده گانه اصلاح طلبی بودیم.

وی افزود: هم اکنون اگر از همین مجلس نیز بپرسید نمی‌دانند حزبی به نام مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی وجود دارد که اغلب نخبگان هستند و شاید چون بدنه‌ای از نخبگان دارد کمتر از افراد عادی عضو گرفته و اغلب اساتید دانشگاه و پژوهشگران عضو این حزب هستند با این وجود اعضای این حزب کم نیستند.

وقتی به مجلس آمدم هیچ حزبی به من برنامه نداد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی که من به مجلس شورای اسلامی راه یافتم طرح‌های آماده‌ای برای ارائه نداشتیم، در حالیکه در سیستم هایی که پارلمانی هستند، طرح ها توسط احزاب تهیه می شوند.

سلحشوری با بیان اینکه معتقدم جریان اصولگرایی در این رابطه منسجم‌تر از اصلاح طلبان عمل می‌کند و در این مسائل همگرایی بیشتری دارند، متذکر شد: یکی از کاردکردهای واقعی حزب این است که نماینده را به پارلمان می‌فرستد و در موراد دیگر حتی دولت تشکیل می‌دهد، دولت و نمایندگان مجلسی که از حزب برخاسته‌اند، باید سیاست‌های حزب را دنبال کنند و در عین حال هم باید وابسته به کارهای تشکیلاتی باشند؛ یعنی رای دادن مخالف یا موافق را بر اساس دیدگاه حزب انجام دهد، نه اینکه وقتی به مجلس یا دولت رسید فراموش کند چه کسی از او حمایت کرده است که البته این اصل رجوع به وجدان است.

احزاب اصولگرا حمایت بهتری از نمایندگان تشکیلاتی می‌کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احزاب اصولگرا از نمایندگان اصولگرایی که کار حزبی می کنند، بهتر حمایت می‌کنند ولی وضعیت نمایندگان اصلاح طلب اینگونه نیست، گفت: برای نمونه منِ سلحشوری که یک سال و نیم است در مجلس حضور دارم، حتی یک از احزاب اصلاح طلب نیز طرحی را به من نداده است تا انجام دهم!.

عضو حزب مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی با بیان اینکه التزام افراد به احزاب سبب می‌شود تا حزب قوام یابد که متاسفانه این وضعیت را در کشور نمی‌بینیم، ادامه داد: به دلایل امنیتی مانند اینکه اگر فردی حزبی و سیاسی باشد، کمتر دیده می‌شود و تبعاتی برای وی دارد، افراد به همین جهت از کار حزبی دوری می‌کنند تا هزینه‌ای ندهند ولی اگر هزینه‌ای هم هست باید بپذیریم تا حزب قوام پیدا کند.

وی با بیان اینکه اکنون چه اصلاح طلبان چه اصولگرایان تشکیلاتی مانند آقای باهنر بر اقدامات حزبی تاکید دارند، ادامه داد: افرادی که کار سیاسی کرده اند می‌دانند که قدرتمند بودن احزاب ضرورت دارد؛ تعداد زیادی حزب اصلاح طلب و اصولگرا داریم و معتقدم این احزاب باید بنیان‌های فکری مشخصی را برای خود تعریف کنند و از هر جریان یک حزب واحد تشکیل دهند تا در جریان اصولگرایی یا اصلاح طلبی هر کسی ساز خود را نزند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم‌‎های فوتبال پرسپولیس یا استقلال هرکدام 30 میلیون طرفدار دارد ولی حزب کارگزاران مگر چقد طرفدار دارد، باید یک انسجام درونی را ایجاد کنیم که کار بسیار سختی است، گفت: نیاز به یک ادراک فردی برای کارهای حزبی هم داریم تا فرد به معرفت شناختی برسد که توسعه، الزام می‌کند که اقدامات فرد تشکیلاتی باشد، احزاب نباید فرد را به مجلس بفرستند سپس از آن نماینده حمایت نکنند.

فیلترهای موجود احزاب را لت و پار کرده‌اند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقش دادن به احزاب در نظام انتخابات امری لازم است، اظهار داشت: فیلترهای موجود احزاب را لت و پار کرده‌اند و این فیلترها سبب شده تا برای تشکیل لیست امید، منِ سلحشوری را از یک جا بیاورند و بعضی از افرادی که در لیست قرار می‌دهند شناخت دقیقی نسبت به آن‌ها نداشته باشند.

اگر فیلترینگ نبود، قطعا من به مجلس راه پیدا نمی‌کردم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان فیلترینگی که در ایران وجود دارد به کل کشور آسیب می‌زند، بیان کرد: این فیلترینگ‌ها سبب شده تا من بتوانم به مجلس راه پیدا کنم و این حقیقت است؛ اگر فیلترینگ نبود، قطعا من به مجلس راه پیدا نمی‌کردم، بلکه افراد دیگری را در لیست می‌گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد که با حمایت یک جریان به مجلس راه پیدا می‌کنند، بر اساس احتمالات می‌توان دریافت که عملکرد خوبی خواهند داشت یا نه؟ افزود: احزاب یا جریانات براساس شناختی که نسبت به افراد دارند از آن‌ها حمایت نمی‌کنند تا بدانند چه عملکردی خواهند داشت، زیرا ما در گذشته کار حزبی نکرده بودیم.

لیست امید تهران تا 29 بهمن ماه بلاتکلیف بود/ منتظر تایید صلاحیت اصلاح طلبان شاخص بودیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای انتخابات دهمین دوره مجلس تا 29 بهمن ماه سال 94 تکمیل لیست بلاتکلیف مانده بودند و مشخص نبود که سرانجامِ این لیست چه خواهد شد، اظهار داشت: در آن مقطع پیشنهاد دادم که لیست را تکمیل و من به شخصه اگر افراد سرشناس اصلاح طلب تایید صلاحیت شدند، انصراف دهم زیرا این کار وظیفه من بود.

سلحشوری با بیان اینکه در آن زمان تا دقیقه 90 به بعد هم منتظر نتیجه بررسی صلاحیت افراد سرشناس اصلاح طلب بودند، افزود: در نهایت هیچکدام از افراد رد شده تایید نشدند، اما به شخصه خودم را ملزم می دانستم که اگر افراد شاخص اصلاح طلب ردصلاحیت شده، تایید شوند من از حضور در لیست انصراف دهم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی نداریم که خود را وقف کارهای حزبی کنند، بیان کرد: کار حزبی هزینه بسیار زیادی دارد، متاسفانه احزاب و افرادی که کار تشکیلاتی می‌کنند، طرح و برنامه‌ای ندارند تا به یاری هم بیایند.

منافع آنی را به منافع آتی ترجیح می‌دهیم

وی افزود: وقتی من اصلاح طلبم نباید فرقی بین مجمع نخبگان، اتحاد ملت یا کارگزاران وجود داشته باشد یعنی همه باید کمک کنند تا شایسته‌ترین فرد انتخاب و بهترین برنامه ارائه شود و سهم خواهی نکنند که حتما از حزب ما یک نفر باید در لیست باشد که با این گونه مشکلات همیشه مواجه بوده‌‎ایم و همگرایی جریانی براساس تئوری های توسعه باید وجود داشته باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تئوری‌های توسعه راجرز بحث خرده فرهنگ دهقانی را که مطرح می کند که منافع آنی را به منافع آتی ترجیح می‌دهیم؛ یعنی اینکه من رفقای خودم را انتخاب می‌کنم و فرد شایسته تر را کنار می‌گذارم، گفت: باید فرد شایسته‌تر را انتخاب کنیم تا برای کشور و حتی جهان موثر و مفید باشد زیرا برخی اقدامات ما اثر جهانی می‌تواند داشته باشد، منافع فردی را به منافع ملی ترجیح می‌دهیم، احزاب باید توجه داشته باشند که اقداماتشان براساس منافع ملی باشد.

فراکسیون زنان مجلس نامه‌ای را در خصوص رجل سیاسی به شورای نگهبان ارسال می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان برای تفسیر مفهوم رجل سیاسی فراخوانی داده بود ولی بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یک نفر از اعضای شورای نگهبان اعلام کردند که اصلا زنان جزء رجل محسوب نشوند، بیان کرد: سپس یکی دیگر از اعضای شورای نگهبان در مصاحبه‌ای بیان کرد که هنوز به تفسیر قطعی در خصوص مصادیق رجل سیاسی نرسیده‌ایم و این همه تعلل در تفسیر این مفهوم قابل درک نیست.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعنوان رئیس فراکسیون زنان مجلس نامه‌ای را به شورای نگهبان ارسال خواهیم کرد تا این شورا تفسیر خود را از رجل سیاسی بیان کند، ادامه داد: همچنین درخواست برگزاری دیداری را با اعضای شورای نگهبان می‌دهم تا در خصوص این موضوعات جلسه‌ای برگزار شود.

جامعه آمریکا پس از 250 سال حکومت تن به رئیس جمهور شدن زنان نداده است

وی با بیان اینکه جامعه آمریکا بهترین دموکراسی را ندارد ولی یکی از دموکراتیک ترین کشورهای جهان است که هنوز پس از گذشت 250 سال از حکومت در این کشور، جامعه تن به این امر نداده که یک زن رئیس جمهور شود، افزود: این نوع نگاه تنها در ایران وجود ندارد و در آمریکایی که به اصطلاح مهد دموکراسی جهان است نیز این نوع نگاه را شاهد هستیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای شورای نگهبان باید توجه داشته باشند که اگر به زنان این فرصت داده شود، بلافاصله رای آوردن یک زن در انتخابات ریاست جمهوری را الزام نخواهیم داشت زیرا تحقق این امر زمان می برد ولی در آن صورت دیگر نگاه مرد سالارانه و جهت دار را شاهد نخواهیم بود، گفت: برای بعضی‌ها این تصور سخت است که یک زن رئیس جمهور باشد ولی مطمئنم به مرور زمان این موضوعات حل می‌شود ولی هر چه زودتر این مسائل حل شود، همگرایی در جامعه بیشتر می‌شود.

خودم را رجل سیاسی می دانم

سلحشوری با بیان اینکه خودم را رجل سیاسی می دانم، متذکر شد: همه نمایندگان زن که در مجلس شورای اسلامی حضور دارند یا زنانی که در کابینه هستند، رجل سیاسی محسوب می‌شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای با بیان اینکه دولت دوازدهم در به کارگیری زنان درمعاونت‌های وزارتخانه‌ها خوب عمل کرده ولی به همین حد راضی نیستیم و تلاش می‌کنیم تا حضور زنان بیشتر باشد، گفت: توسعه کشور هدف همه ما است و دوست ندارم جوانان کشورم مهاجرت کنند و قائل به این هستم که زنان توانمندی این را دارند که حتی رئیس جمهور کشور باشند، من تمام تلاش خود را می‌کنم تا حتی یک گام به جلو برداریم.

کشور 40 سال است که مردانه اداره می‌شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نزدیک به40 سال است که بعد از انقلاب کشور مردانه اداره شده است، ادامه داد: سوال ما این است که آیا کشوری که در این 40 سال اداره شده، ایده‌آل است؟ اجازه دهیم زنان نیز در این عرصه وارد شوند، روزانه می‌شنوم که از عملکرد خانم ابتکار و احمدی پور تمجید می‌شود ولی در زمانی که مسئولیت داشتند بسیار از آن‌ها انتقاد می‌شد.

وی با بیان اینکه نقش خانم دستجردی در دولت آقای احمدی نژاد نیز خوب بود و بسیاری تاکید دارند که وزیر بهداشت دولت دهم عملکرد خوبی داشته است، افزود: در حوزه زنان نگاه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی ندارم.

نگاه سیاسی به زنان ندارم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از نظر جامعه شناختی زنان هیچ گاه نتوانسته‌اند مانند کارگران تبدیل به طبقه شوند به این دلیل که در منافع متضاد با یکدیگر قرار می‌گرفتند و منافع همسانی ندارند، بیان کرد: برای مثال زن اصولگرا با زن اصلاح طلب از نظر گفتمانی با یکدیگر متفاوت هستند ولی زمانی که آسیب ببنیم با همدیگر آسیب می‌‎بینیم. وجود زن را به عنوان انسان فارغ از سیاست می‌بینم و نگاه من به زن سیاسی نیست.

وقتی احمدی نژاد رفت، بی ثباتی هم رفت

وی با بیان اینکه دولت روحانی در دور اول عملکرد قابل تقدیری داشت، افزود: وقتی احمدی نژاد رفت، بی ثباتی نیز رفت و با روی کار آمدن دولت یازدهم حداقل این دستاوردی که به دست آمد این بود که ثبات بر کشور حاکم شد که بسیار مهم بود. پیش از آن شب می‌خوابیدیم و صبح قیمت‌ها تغییر می‌کرد و رئیس جمهور حرف‌های عجیبی را مطرح می‌کرد که در شان رئیس جمهور نبود و نظم و انضباط کشور نیز از بین می‌رفت.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در 4 سال اول دولت روحانی نظم و انضباط بر کشور حاکم شد، بیان کرد: اگرچه این نظم با قبول چیزهایی بود که اکنون به صورت یک مرتبه نتایج آن را مشاهده می کنیم؛ دولت می‌توانست سالی 100 تومان بنزین را گران کند نه اینکه اکنون پیشنهاد بنزین 1500 تومانی را مطرح کند، شاید برای ثبات و حاکم شدن نظم کارهایی که باید می‌کرده را دولت انجام نداده است.

سلحشوری با بیان اینکه برجام تصویب شد با آمدن برجام خیلی بر علیه ایران مقاومت کرد، اکنون برجام به امضا رسیده ولی از برکات آن گونه که باید برخوردار نشده‌ایم. آمریکا و کسانی که باید در داخل کشور حامی برجام باشند، کارشکنی‌هایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای تنها مربوط به آقای روحانی نیست بلکه برای کل کشور است و نقض و شکست برجام به نفع ملت ایران نیست، افزود: همه ما باید برای حفظ توافقنامه هسته‌ای که بین ایران و 1+5 منعقد شده همه ما باید تلاش کنیم، مخالف داخلی با برجامی که توسط جمهوری اسلامی ایران منعقد شده، همراه با فشارهای خارجی سبب ایجاد همگامی بین دشمنان و برخی طیف‌های داخلی می‌شود.

اجازه ورود به سرمایه‌گذار خارجی و داخلی نمی‌دهند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل عمده‌ای که ما داریم این است که باید سیاستگذاری‌های کشور به سمتی برود تا رویکرد واحدی را اتخاذ کنیم، اگر به این سمت برویم کشور پیشرفت می‌کند، گفت: در برنامه ششم توسعه فضا را برای فعالیت بخش خصوصی باز کرده‌ایم تا ورود کند اما مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و اجازه نمی دهیم سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی وارد شود.

در مقابل مردم احساس گناه می‌کنم

سلحشوری با اشاره به اینکه 92 درصد بودجه کل کشور مربوط به حقوق کارمندان است که آن‌ها را نیز راضی نگه نمی‌دارد، اظهار داشت: واقعا بعنوان نماینده مجلس در مقابل مردم احساس گناه می کنم که چرا معلم‌ها با تحمل زحمات فراوان و کارمندان وزارت ارشاد و ورزش ماهیانه حقوق‌هایی کمتر از 3 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

دولت می‌خواهد در همه امور دخالت کند

وی علت به وجود آمدن این شرایط را عدم توجه به بخش خصوصی دانست و اعتقاد دارد که اگر اجازه فعالیت و حمایت از بخش خصوصی صورت گیرد، وضعیت بهبود می‌یابد، افزود: دولت می‌خواهد در همه امور دخالت کند در حالیکه باید بخش خصوصی آزاد باشد و تجارت آزاد را در کشور راه‌اندازی کند.

اصلاح طلبان با حمایت از روحانی منافع حزبی را فدای منافع ملی کردند/ اگر روحانی اصلاح طلب بود انتظار ما نیز بیشتر بود

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح طلبان با حمایت از روحانی منافع حزبی را فدای منافع ملی کردند، گفت: اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری از یک اصلاح طلب حمایت نکردند بلکه از آقای حسن روحانی حمایت کردند که یک فرد معتدل بود، اگر روحانی اصلاح طلب بود انتظار ما نیز در حد اصلاح طلبی بود ولی زمانی که می‌دانیم ایشان از سوی اصولگرایان و اصلاح طلبان مورد حمایت قرار گرفته، انتظارات خود را تعدیل کردیم.

رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای تحقق منافع ملی، منافع فردی و حزبی را فدا کنیم، زیرا منافع ملی برای ما ارجحیت دارد و به همین دلیل از آقای روحانی حمایت کردیم، بیان کرد: انتظار ما این است که حسن روحانی به گونه‌ای رفتار کند تا در پایان دوره ریاست جمهوری‌اش، مردم از اصلاح طلبان و ریاست جمهوری ایشان راضی باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل انتظار ما این است که جریان فعلی حاکم بر دولت را حفظ کنیم تا همین گفتمان ادامه پیدا کند، متذکر شد: جریان‌هایی که بتوانند به گونه‌ای عمل کنند که کشور در سراشیبی قرار نگیرد مورد حمایت ما هستند.

ممکن است از گزینه‌ای غیر اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری آینده حمایت کنیم

سلحشوری با بیان اینکه به دلیل وجود فیلترها ممکن است از گزینه‌ای غیر اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری آینده حمایت کنیم و نگران این موضوع نیستیم که فردی غیر اصلاح طلب رئیس جمهور شود، متذکر شد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که گزینه‌ای اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی داشته باشیم و اگر تلاش ما به نتیجه نرسید قطعا تلاش می کنیم تا گزینه‌ای انتخاب شود که کشور را در سراشیبی قرار ندهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائلی مانند مبارزه با فساد عزمی جدی را می‌طلبد، گفت: اگر روزی سیاستمداران ما و کسانی که در عرصه اجرا قدرت دارند، مبارزه با فساد را برای منافع کشور در دستور کار قرار دادند و با شفافیت عمل کردند در آن زمان بسیاری از مشکلات حل می‌شود.


/خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار