اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
علاوه بر گردشگری، شهرستان شوشتر نعمت هایی مثل کشت و صنعت کارون را دارد که 53 هزار هکتار زمین در تملک آن است که تنها 24 هزار هکتار آن زیرکشت رفته و استفاده می شود.
شوشان: نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در نشست کارگروه اشتغال شوشتر گفت: وقتی می گوییم شوشتر از لحاظ گردشگری در جهان کم نظیر است نه از این جهت که بنده نماینده این شهرم یا اینکه ما بچه این شهریم؛ بلکه این مسئله ای است که همه به آن اذعان دارند و ثابت شده است.


سهراب گیلانی اذعان داشت: در موضوع گردشگری چندین دستگاه مرتبط با موضوع هستند. میراث فرهنگی، شهرداری، جهاد کشاورزی، اداره اوقاف و سازمان آب و برق همگی دخیل در تصمیمات هستند. آقای نشان مدیرکل میراث فرهنگی استان که خودش را نشان داده و در این موضوع ظاهراً توانایی کمک به شوشتر را ندارد. 

وی افزود: چند ارگان دیگر هم به جهت هماهنگی و پیشبرد موضوع میراث فرهنگی و گردشگری به یک فرد جامع تر و ارگان ارشد تر نیاز دارند تا این هماهنگی به وجود بیاید. متاسفانه تا الان مصوبات در حوزه میراث فرهنگی به اجرا نرسیده و این جای تاسف است.

سهراب گیلانی اظهار کرد: علاوه بر گردشگری، شهرستان شوشتر نعمت هایی مثل کشت و صنعت کارون را دارد که 53 هزار هکتار زمین در تملک آن است که از سال 54 تاکنون تنها 24 هزار هکتار آن زیرکشت رفته و استفاده می شود.

وی با انتقاد از عدم استفاده از این زمین ها خاطرنشان کرد: اگر این مقدار زمین را به جوانان جویای کار واگذار کنیم و برای هر هکتار حداقل 2 نفر اشتغال زایی در نظر بگیریم، 12 هزار نفر مشغول کار می شوند و این آمار پایینی نیست. حرفی است که با حساب و کتاب و ریاضی قابل اثبات است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس افزود: در عملی کردن این موضوع هیچ پول و اعتباری هم نیاز نیست. بلکه زمین ها دست نخورده باقی مانده و تنها مقداری امور اداری و و اگذاری نیاز است. بنابراین هیچ فشاری از لحاظ اعتباری بر دولت نخواهد بود. من از مدیران استانی و مسئولان ذیربط در کشور انتظار دارم نسبت به این موضوع دقت نظر بیشتری داشته باشند و تفاهم نامه های لازم را به میان آورند.

گیلانی با اشاره به منتفی کردن مزایده کشت و صنعت کارون گفت: موضوع تحقیق و تفحص شرکت کشت و صنعت کارون در مجلس رای آورد و همچنین موضوع مزایده مشکوک این شرکت با پیگیری های بسیار منتفی گردید. مزایده نباید تنها روی کاغذ باشد و به صورت شفاف و مشخص جهت توسعه شرکت و نه تکرار ماجرای واگذاری ماهی کارون اتفاق بیفتد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش شوشتر را شهری علمی و دانشگاهی برشمرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر و دانشکده علوم پزشکی شوشتر در مسیر خوبی قرار دارند و باید به آن ها کمک کرد تا وجهه علمی و دانشگاهی شوشتر را مانند گذشته به اوج خود رساند. 

وی در رابطه با ایجاد اشتغال در روند توسعه دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیز اظهار داشت: در حوزه سلامت ۲۶۰ نفر در هجده ماه گذشته فرصت شغلی ایجاد شده و این آمار با افتتاح 55 پروژه ای که پیش بینی شده همچنان افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با تاکید بر تقویت حوزه کشاورزی گفت: در شهرستان شوشتر کشاورزی یکی از قطب های اصلی ایجاد اشتغال محسوب می شود و در برخی نقاط شهرستان مانند بخش شعیبیه 80 درصد معیشت مردم از کشاورزی تامین می شود.

وی در پایان افزود: تامین آب شرب کشاورزی، تامین نهاده های کشاورزی و بهبود کیفیت آب می تواند در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری موثر باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار