اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
فیلمها در سه نوبت،ده صبح ویژه فیلم کودک و نوجوان و ساعت ۱۹و۲۲ فیلمهای مسابقه سینمای ایران به نمایش در می آیند.
نشست خبری با کارگردان و عوامل فیلم اتاق تاریک و افتتاحیه ی جشنواره فیلم فجر اروند روز شنبه ۱۴ بهمن ماه برگزار شد. اتاق تاریک پنجمین فیلم حجازی کارگردان جوان و خوش قریحه ی آبادانی است.
شوشان خرمشهر:نشست خبری با کارگردان و عوامل فیلم "اتاق تاریک"،روز شنبه ۱۴بهمن ماه،در محل سینما مهر آبادان با حضور خبرنگاران برگزار شد.

اتاق تاریک پنجمین فیلم کارگردان جوان و خوش قریحه ی آبادانی است که دومین نمایش آن،بعد از افتتاحیه ی جشنواره فجر،در جشنواره ی فیلم اروند خواهد بود.

این فیلم به یکی از موضوعات تابو در حیطه ی هنر یعنی موضوع کودک آزاری میپردازد.

از نکات مثبت فیلم بازی چشمگیر بازیگر خردسال فیلم -علیرضا میرسالاری- است.

ساعد سهیلی و ساره بیات بازیگران نقش های اصلی فیلم هستند که علیرغم قول های اولیه مبنی بر حضورشان بدلیل مشکلات شخصی،از غائبین نشست خبری امروز بودند.
طبق گفته ی حجازی،ساره بیات بدلیل سفر هلند برای زایمان خواهرش امکان حضور در این برنامه را پیدا نکرد،ساعد سهیلی نیز بخاطر مشکلات شخصی حتی نتوانسته بود در افتتاحیه ی جشنواره حاضر شود.

در ابتدای برنامه،حجازی در مورد سوابق هنری خود چنین گفت:
اتاق تاریک پنجمین فیلم بلند سینمایی بنده است،البته ۲۵فیلم تلویزیونی هم ساخته ام که اولین آنها آواز خاک نام داشت که تمام فیلم،در آبادان فیلمبرداری شد که در جشنواره ی فیلم کودک در سال ۸۵در همدان برنده ی سه جایزه از جمله جایزه ی بهترین کارگردانی شد.
اولین فیلم سینمایی من در میان ابرها در بیست و ششمین دوره ی جشنواره ی فیلم فجر در بخش مسابقه ی فیلمهای اول و دوم شرکت داشت که سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول را در آن سال به خود اختصاص داد.
بخشهایی از از این فیلم در آبادان فیلمبرداری شد و تهیه کننده هم سعید سعدی دوست و همشهری من بود.
بعد از در میان ابرها فیلمهای زندگی خصوصی آقا و خانم میم،که از جشنواره کنار گذاشته شد،زندگی مشترک آقای محمودی وبانو و مرگ ماهی را ساختم.

در ادامه روح الله حجازی در مورد امیررضا رنجبران و خانم کاشیان به خبرنگاران چنین گفت:
امیر رضا تا کنون دو فیلم تلویزیونی کار کرده که در فیلم اول با عنوان "نگاه" با همسر آقای تقوایی و بابک کریمی،همبازی بوده است که این فیلم در بیش از یکصد فستیوال تا کنون شرکت کرده است.
همچنین فیلم "ناپدید شدن"که در فستیوال فیلم ونیز شرکت داشته است.

کاشیان علاوه بر بازیگری کار طراحی صحنه و لباس را نیز انجام میدهد،در این فیلم هم علاوه بر اینکه بازیگر مکمل خانم است طراحی لباس را هم بر عهده داشته اند.
کاشیان قبلا نامزد بهترین بازیگر در جشنواره ی فیلم یاس بوده اند و در همان جشنواره برای طراحی صحنه و لباس جایزه گرفتند.

حجازی در پاسخ خبرنگار شوشان در خصوص فاکتورهای مدنظرشان برای انتخاب بازیگر چه بوده است گفت:
بعد از در میان ابرها،یکی از دغدغه ها و دلمشغولی های من چالشهای زندگی زوج ها بود که این مسئله در کلان شهر ها بیشتر به چشم میخورد .
در این فیلم با توجه به موضوع اصلی فیلم که مسئله ی کودک آزاری بود،اختلاف سنی دو بازیگر از مسائل اصلی در داستان بود،برای رعایت این موضوع از همان ابتدا ساره بیات و ساعد سهیلی را در نظر داشتم تا سن بیشتر شخصیت خانم فیلم به چشم بیاید.
بازیگر کودک فیلم هم از بین ۲۰۰ کودک در سه مرحله انتخاب شد.
تجربه ی کار با کودک را قبلا در فیلم هیهات نیز داشته ام.در فیلم هیهات دختر و پسر کوچک فیلم هر دو از مدارس آبادان و از نقاط محروم و حاشیه شهر انتخاب شده بودند اما بازی قابل توجهی داشتند.
بازی گرفتن یک مسئله ی روانشناختی است،کارگردان باید جدای از تکنیک با روانشناسی آشنا باشد و برای بازی گرفتن تمهیدات خاصی بیندیشد.
حجازی در پاسخ یکی از حاضرین در خصوص دلیل نامگذاری فیلم چنین گفت:
صحنه ای در فیلم وجود دارد که در آن به اتاق تاریک اشاره میشود،در واقع همان انبار یا مکانی که از دیرباز کودکان را از آن میترساندند و علاوه بر آن وجه تسمیه ای کلی تر از جهان است و در واقع به دنیای تاریک و روشن اشاره میکند،بخش تاریکی که جزء "مگوها"ست و باید روزی روشن شود.

حجازی در مورد مدت زمان حضور رنجبران و مروارید کاشیان در فیلم گفت:
بعضی کاراکترها شاید حضوری کوتاه در فیلم داشته باشند،اما در جای جای فیلم به انها اشاره میشود.
 بازی رؤیا نونهالی در فیلم خانه روی آب،مثالی بارز از این گونه بازیهاست،نونهالی در لحظه خروج از اتاق دکتر به سمت دوربین برمیگرددو برای زمان کوتاهی به دکتر خیره میشود که به اعتقاد بسیاری از اهل فن بازی نونهالی در این صحنه یکی از لحظات ماندگار سینمای ایران را ساخته است.

یکی از خبرنگاران در پایان از مروارید کاشیان و امیررضا رنجبران در مورد تجربه کارکردن با حجازی پرسید.
رنجبران گفت:این اولین تجربه ی من با اقای حجازی بود در این فیلم نقش کوتاهی داشتم به همین دلیل برای من بازی سختی نبود اما از نزدیک شاهد سختیهای کار و تلاش اقای حجازی و گروه در زمان ساخت فیلم بودم.

مروارید کاشیان نیز در پاسخ به این سوال گفت:من قبلا هم با اقای حجازی کار کرده ام(در مرگ ماهی).نکته جالب در مورد ایشان این است که ایشان در زمان کار خیلی جدی هستند اما برای تمام اعضای گروه همراه،مهربان و رفیق هستند.

در پایان نشست خبرنگاران با حجازی و رنجبران و کاشیان عکسهایی به یادگاری گرفتند و رفتار صمیمانه و خونگرم حجازی نشان از حفظ روحیه ی جنوبی بودن ایشان داشت...
بعد از ظهر نیز مراسم افتتاحیه ی جشنواره با حضور مدیر کل ارشاد منطقه،رئیس اداره ی ارشاد اسلامی خرمشهر،معاون استاندار و فرماندار ویژه،شهردار،مسئول اداره تبلیغات،اعضای شورای شهر،معاونت آموزش و پرورش و با حضور اصحاب رسانه،کارگردان و عوامل فیلم اتاق تاریک برگزار شد و اقایان حیاتی،قنواتی در خصوص ارزش هنر بخصوص سینما و نقش و جایگاه ویژه آن صحبت کردند.
آقای حجازی نیز ضمن اشاره و تاکید به اینکه متولد آبادان است و خود را از مردم این خطه جدا نمیداند به معرفی آثار خود پرداخت و در پایان نیز فیلم هایلایت به کارگردانی اصغر نعیمی برای عموم به نمایش درآمد.


گزارش و عکس:افشین خنجری ـ رویا اکبری






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار