اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
جلسه شورای فرعی فرهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری قلیان ها در اماکن عمومی و معتادان متجاهر در اماکن عمومی با حضور کتانباف شهردار اهواز، حیایی اهوازی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اهواز، نیروی انتظامی، نمایندگان بهداشت شرق و غرب و مدیران مناطق هشتگانه و استانی برگزار شد.

شهردار اهواز در این جلسه با تاکید بر لزوم هم افزایی بین ارگانها اظهار داشت: قطعاً اکثر مسئولین می خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند و از طرفی با کمبود امکانات مواجهند. پس عملا با اقدامات متعددی مواجه هستیم که به صورت جزیره ای اجرا شده اند و علیرغم اینکه همه ی این کارها با هدف مشترک خدمت به مردم، انجام می شود، بدلیل عدم انسجام و فراگیر نبودن، اقدامات انجام شده، به صورت صددرصد کارساز نیست.

وی جایگاه فرمانداری را مهم خواند و گفت: فرماندار در واقع رییس شهر است و همه ی نهادها باید تابع فرمانداری باشند و فرمانداری نیز از این ظرفیت می تواند برای هماهنگی دستگاهها در راستای حل مشکلات استفاده کند.

منصور کتانباف با تاکید بر لزوم ایجاد انضباط اجتماعی اذعان کرد: حاکم شدن نظم و قانون ارتباطی با بیکاری و مشکلات دیگر ندارد، در کشور ما کلانشهرها و شهرهایی را داریم که علیرغم بالا بودن نرخ بیکاری نسبت به اهواز، نظم اجتماعی بیشتری در آنجا حاکم است.

وی با تایید معضلات اجتماعی موجود در کلانشهر اهواز یادآور شد: در درجه ی اول باید بدانیم و باور کنیم که همه ی شهرها و کلانشهرها هم مشکلات مشابه ما را چه بسا به شکل سخت تر و پیچیده تری دارند، ولی هیچگاه اصالت شهر خود را زیر سوال نمی برند. اهواز به گواه صاحبنظران، کلانشهری مهم، با هویت است و باید در انتقادات خود، مواظب باشیم این سرمایه را کمرنگ جلوه ندهیم.

شهردار اهواز با بیان اینکه باید در مقابله با آسیب های اجتماعی در شهر، اولویت های مشترک را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: وقتی به جهت گردش به شهرهای مختلف داخلی و خارجی سفر می کنیم، اصلا متوجه نازیبایی های اجتماعی نمی شویم، به دلیل آنکه ما تنها در معابر و اماکن عمومی تردد داریم، لذا باید در درجه نخست ویترین اهواز را که شامل معابر اصلی و پارکها و اماکن عمومی است، پاکسازی کنیم.

کتانباف با ذکر مصادیقی از معضلات موجود در اهواز، از وضعیت قلیان فروش ها و معتادان متجاهر و عرضه نامناسب مواد غذایی ابراز نگرانی کرد و گفت: هرچه در مقابله با این قبیل مشکلات کار کنیم کم است. زیرا کم کاری ما، گسترش این مشکلات و هزینه ی ملی را در پی خواهد داشت و ناچار می شویم سرمایه های خود را به جای صرف کردن در توسعه و پیشرفت، صرف مقابله با تبعات این ناهنجاریها در ابعاد مختلف کنیم.

 وی با اشاره به لزوم اقدامات سلبی در کنار کارهای فرهنگی اظهار داشت: اثرگذاری اقدامات فرهنگی زمان بر است، لذا باید در هر دو حوزه ی ایجابی و سلبی همزمان کار کنیم.

شهردار اهواز آمادگی خود را برای مقابله با پدیده های ناهنجار شهری اعلام کرد و گفت: شهرداری همواره در صف مقدم حل این مشکل بوده و امیدوارم با هماهنگی بتوانیم معضلات اجتماعی را به حداقل برسانیم.

وی در پایان از همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان و اهواز تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه ی این جلسه نمایندگان دستگاههای اجرایی نیز گزارشی از عملکرد خود و برنامه های پیش رو ارائه کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار