اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان:
جبارحمادی: با وضعیتی که در خصوص عدم تامین آب در شادگان وجود دارد، نخل‌های شادگان از نظر کمی و کیفی ضربه دیده‌اند و در خطر تلف شدن قرار دارند. وضعیت نخلستان‌های این شهرستان خوب نیست
جبارحمادی اظهار کرد: نخیلات شهرستان شادگان از اوایل شهریورماه تاکنون هیچ آبی دریافت نکرده‌اند و این مساله باعث به خطر افتادن نخلستان‌ها در شادگان می‌شود. 
  
وی افزود: از نظر فنی نخلی که محصول آن برداشت می‌شود، باید پس از برداشت تقویت و آب و کود مورد نیاز آن تامین شود تا بتواند خود را بازیابی و در سال آینده نیز محصول با کیفیت تولید کند و به حیات خود ادامه دهد. 
  
مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: در شهرستان شادگان با توجه به عدم رهاسازی مناسب آب این کار برای نخیلات انجام نشد و نخیلات نتوانسته‌اند آنگونه که باید خود را بازیابی کنند. در این زمینه کشاورزان نیز به این امید که برای کشت پاییزه آب رهاسازی می‌شود، سکوت کردند اما برای این کشت نیز آب مناسبی رهاسازی نشد. 
  
حمادی با بیان این‌که وضعیت نخلستان‌های شادگان خوب نیست، گفت: حدود 3میلیون اصله نخل در شادگان وجود دارد و با وضعیتی که در خصوص عدم تامین آب در شادگان وجود دارد، نخل‌های شادگان از نظر کمی و کیفی ضربه دیده‌اند و در خطر تلف شدن قرار دارند. 
  
وی خاطرنشان کرد: اگر آب مورد نیاز نخلستان‌های شادگان تامین نشود، محصول خرمای شهرستان دیگر کیفیت گذشته را نخواهد داشت. همچنین ممکن است نخلستان‌های بیشتری در شادگان تلف شوند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار