اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶
شکر از جمله محصولات استراتژیک مطرح جهانی و از محصولاتی است که طیف وسیعی از مصرف کنندگان مختلف شامل مصارف خانگی،صنایع غذائی،صنایع داروسازی و...را در برمیگیرد که هر کدام نیازمند محصولی با استانداردهای ویژه خود هستند. شرکت توسعه ی نیشکر و صنایع جانبی جهت کسب رضایت مصرف کنندگان بخشی از هزینه های تحقیقات خود را صرف مطالعه در خصوص نیاز مصرف کنندگان و عرضه ی محصولات متنوع نموده است.
شوشان خرمشهر:در راستای سیاست های شرکت توسعه ی نیشکر و صنایع جانبی در خصوص توسعه و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی جهت ایجاد تنوع در تولیدات شرکت و همچنین تأمین شکر قهوه ای مورد مصرف کشور و ایجاد اشتغال و درآمدزائی برای مردم منطقه و شرکت،طرح احداث واحد تولید شکر قهوه ای در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان اجرا گردیده است.
ساخت کارخانه ای با این شاخص تولیدی به طور معمول حدود 50میلیارد تومان هزینه دارد اما خوشبختانه با توجه به زیرساخت های شرکت،این مرکز با هزینه کرد 20میلیارد تومان به چرخه ی صنعت کشور وارد شد و به مرحله ی تولید رسید.
  
در آئین افتتاح این کارخانه شکیبا،مدیر عامل شرکت وعالمی نیسی معاونت پشتیبانی استانداری توضیحاتی ارائه دادند که در این گزارش به آنها پرداخته میشود.

شکیبا صحبتهای خود را بصورت گزارشی در چند بخش به سمع حاضرین در جلسه رساند که اهم آنها به این شرح است:

-گزارش در خصوص ایجاد کارخانه:سرمایه گذاری در صنایع پائین دستی به منظور حفظ و ایجاد ارزش افزوده و درآمد زایی،ایحاد اشتغال و خروج از وابستگی به واردات در سال ۹۲ طی قراردادی با هندوستان(که در تولید شکر در دنیا پیشرو است.)کلید خورد.
سال ۹۳ طی فراخوانی از کشورهای مختلف دعوت شد تا در ساخت تجهیزات کمک کنند.
تا نیمه ی سال ۹۴کارهای ساختمانی و نصب تجهیزات به طول انجامید.
و در خال حاضر این کارخانه افتتاح تولید شد و شکر روانه ی بازار شد تا کام مردم ایران را شیرین کرده باشیم.

-مشخصات فنی:کارخانه ی تولید شکر قهوه ای که در زمینی به مساحت ۲۵۰۰متر مربع و با زیربنایی حدود ۲۱۰۰متر مربع در سه طبقه احداث گردیده از چهار بخش شامل سالن تولید،سالن بسته بندی تمام اتوماتیک،انبار،ساختمان برق MCC،کنترل DCS و آزمایشگاه کنترل کیفی تشکیل شده است.

-اشتغال زائی در کشت و صنعت میرزا کوچک خان:با آغاز به کار خط تولید شکر قهوه ای در این شرکت اشتغال ۳۰نفر بطور مستقیم و ۱۵نفر بصورت فصلی از نیروهای کار منطقه و شهرستان خرمشهر فراهم گردید.
در این پنج سال ۶۰۰نفر جذب کار شدند و آمار شرکت بطور کلی شامل ۱۰۲۵پرسنل شرکتی و ۱۱۴۵ نفر بصورت پیمانی میباشد که ۹۹/۹ آنها بومی هستند.

-ظرفیت، برنامه تولید و بخش صنعت کارخانه: با اصلاح زیرساختها میانگین تولید در ابتدا ۵۶تن در هکتار،در پایان برنامه ی پنج ساله ۹۰تن در هکتار و در حال حاضر به ۹۶تن در هکتار است که موفقیتی جهانی است.
ظرفیت اسمی در نظر گرفته شده برای تولید شکر قهوه ای معادل تولید ۷۰تن در روز میباشد که برای یک دوره ی صد روزه ی کاری مجموعا ۷۰۰۰تن در سال تولید خواهد شد که این میزان قابل توسعه میباشد.
راندمان کار در شروع طرح ۷۸درصد،سال گذشته ۹۲درصد و امسال به ۹۴درصد رسید.

گزارش وضع شرکت و طرح های دیگر:
شرکت دارای ۳۰۰۰ زه کش زیرزمینی و ۲۰ ایستگاه جمع آوری زه آب است.
از طرح های دیگر میتوان به کشت گندم،جو و کلزا در مزارع عادی،پرورش ماهی و کاشت نخیلات با استفاده از آب زه کش(پس از گذراندن مراحل تصفیه) اشاره کرد.

تولید کمپوست بخش دیگری از طرح های این کارخانه است.

لازم به ذکر است که در بخش انرژی این کارخانه داری نشان برتر در کاهش مصرف انرژی در کشور میباشد.

خواص شکر قهوه ای:درصد قند شکر قهوه ای بین ۹۱-۹۵درصد و میزان رطوبت آن ۲-۴درصد بوده و حاوی املاح مفید کلسیم،منیزیم،سدیم،پتاسیم و فسفر می باشد.هر صد گرم شکر قهوه ای دارای ۳۷۷کالری میباشد و در مقایسه با شکر سفید حاوی مواد مغذی خالص بیشتری است.مصرف شکر قهوه ای بعنوان لایه بردار برای پوست بسیار مناسب است و همچنین آنتی اکسیدان موجود با حفاظت از سیستم ایمنی بدن سبب حفاظت از ارگان های بدن و بهبود گردش خون،افزایش اشتها،افزایش گلبولهای قرمز،بهبود عملکرد هضم و سرعت بخشیدن متابولیسم بدن میگردد.

گزارش و عکس : رویا اکبری









نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار