اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
شهردار اهواز:
آیین کلنگ زنی پروژه احداث ده کیلومتر بار ساحلی حدفاصل پل نهم تا زرگان و رونمایی از 26 دستگاه اتوبوس و 9 دستگاه مینی بوس شهری با حضور شریعتی استاندار خوزستان، کتانباف شهردار اهواز و تنی چند از مدیران شهری و استانی برگزار شد.
 آیین کلنگ زنی پروژه احداث ده کیلومتر بار ساحلی  حدفاصل پل نهم تا زرگان و رونمایی از 26 دستگاه اتوبوس و 9 دستگاه مینی بوس شهری با حضور شریعتی استاندار خوزستان، کتانباف شهردار اهواز، خون میرزایی سرپرست فرمانداری اهواز، عالیپور مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب، فلسفی رئیس شورا و موسوی زاده، سنواتی، حیدری، قنوات، لطفعلی زاده، ایزدی. کعب عمیر.حجه الاسلام موسی پور، موسوی نژاد از اعضای شورای اسلامی شهر و تنی چند از مدیران شهری و استانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شهردار اهواز با ذکر این نکته که دهه ی فجر متعلق به همه ی مردم ایران است، گفت: دهه فجر ایام مبارکی است که در آن نهضت اسلامی در سال 57 به رهبری امام خمینی(ره) به ثمر نشست و امیدوارم در همه ی مراحل با هدایت مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی به صاحب اصلی آن امام زمان عج برسد.

منصور کتانباف ادامه داد: لازم می دانم از همه ی شهروندان قدردان شناس اهوازی تشکر کنم که هر چه برایشان خدمت کنیم کم کار کرده ایم و از مجموعه ی شهرداری اهواز که با زحمات شبانه روزی خود در تلاش برای خدمت به این مردم فهیم هستند، قدردانی می کنم.

 وی  سپس از همه ی اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران استانی، قضایی، انتظامی بویژه استاندار خوزستان و نماینده ی ولی فقیه در استان که کمال همکاری و راهگشایی را برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر و استان انجام دادند، تقدیر و تشکر کرد.

شهردار اهواز به پروژه ی احداث 10 کیلومتر بلوار ساحلی حدفاصل پل نهم تا زرگان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ی زمان بندی این پروژه حداکثر ظرف مدت دو سال به بهره برداری می رسد. این پروژه از ابتدای اهواز و از مسیر شیبان به جاده ی آبادان منتهی می شود.

وی به ضرورت ایجاد این مسیر اشاره کرد و گفت: تنها مسیر ورودی به اهواز از سمت شیبان، بلوار پاسداران است و احداث این مسیر موازی، ضروری است.

کتانباف جبهه های کاری این پروژه را تشریح کرد و گفت: پیمانکاران ما در سه جبهه مشغول هستند؛ جبهه ی اول از پارک شهروند تا کریدور نفت به طول  3800 متر که امیدوارم در شش ماهه ی نخست سال آینده بتوانیم این مسیر را به بهره برداری برسانیم. جبهه ی دوم از این محل( انتهای فاز سه) به سمت کریدور نفت به طول 5300 متر آغاز می شود و جبهه ی سوم نیز شامل 4200 مترطول تا شیبان و ساحل سازی شامل آسفالت و ایجاد پارک و فضای سبز به میزان 35 کیلومتر است. همه ی اینها باعث ایجاد یک مسیر موازی از ورودی شیبان با بلوار پاسداران خواهد شد.

وی تاکید کرد: بدون همکاری و مساعدت  مدیرعامل محترم شرکت مناطق نفتخیز جنوب انجام این پروژه مقدور نبود که جا دارد از جناب عالیپور و مجموعه صنعت نفت، به صورت ویژه سپاسگزاری کنم و امیدوارم باز هم بتوانیم از ظرفیت صنعت نفت برای بهبود کیفیت خدمات به شهروندان اهوازی استفاده کنیم. پیشنهاد می کنم این مسیر جدید به نام شهدای صنعت نفت مزین شود.

شهردار اهواز در بخش دیگری از صحبت های خود به رونمایی از اتوبوس ها و مینی بوس های شهری اشاره کرد و گفت: رویکرد غالب در دنیا، تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است. ولی در اهواز هنوز این زیرساخت مهم وجود ندارد، با توجه به جمعیت کلانشهر اهواز طبق استانداردها باید حداقل 1000 دستگاه اتوبوس داشته باشیم که متاسفانه اکنون کمتر از 200 دستگاه در اختیار داریم.

کتانباف افزود: با حمایت های دولت  و سازمان دهیاری ها و شهرداری ها وامی با بهره ی کم جهت خرید اتوبوس های شهری به شهرداری ها اختصاص یافت که اهواز آخرین شهری بود که توانست قرارداد خرید 52 دستگاه اتوبوس و 9 دستگاه مینی بوس را منعقد کند. اما با پیگیری های انجام شده اهواز جزء اولین شهرهایی است که این اتوبوس ها را تحویل گرفته است و امروز شاهد رونمایی از 26 دستگاه اتوبوس و 9 دستگاه مینی بوس هستیم و مابقی تا قبل از پایان سال به شهرداری تحویل داده می شوند.

وی از توافق با وزارت کشور جهت خرید 50 دستگاه اتوبوس دیگر خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در این دوره مدیریت شهری بتوانیم حداکثر بهره برداری را برای توسعه ی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهیم.






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار