اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
استاندار خوزستان:
آیین کلنگ زنی پروژه های تقاطع غیرهمسطح مسیر پل ششم و خیابان امام(ره) و طرح ملی بازآفرینی شهری با حضور شریعتی استاندار خوزستان، کتانباف شهردار اهواز، فلسفی رییس شورای اسلامی، باباپور نایب رئیس شورا و کعب عمیر، حیدری، موسوی زاده، حاجتی، قنوات از اعضای شورای اسلامی شهر، پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی و درویش زاده مدیر راه آهن جنوب برگزار شد.
استاندار خوزستان در این مراسم با اشاره به اهتمام دولت دوازدهم به موضوع سکونت گاههای پرخطر و غیر استاندارد گفت: از ابتدای دولت دوازدهم، رییس جمهور محترم بنا به اهمیت موضوع، دستور تشکیل ستادی را داده اند و این ستاد پس از چند ماه کار مطالعاتی، از امروز عملیاتی شدن طرح ملی باز آفرینی شهری را  در دستور کار قرار داد.

غلامرضا شریعتی افزود: این طرح عدالت محورانه و اشتغال زا است و ضریب جینی را کاهش می دهد و اجرای آن در راستای فراهم کردن حداقل استانداردهای زندگی جامعه شهری و بهبود شرایط زندگی محرومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه ای امن و آرام، جامعه باید به صورت متوازن رشد کند افزود: برنامه های توسعه ای کشور باید به صورت متوازن باعث پیشرفت جامعه شود که طرح بازآفرینی شهری از جمله این طرح ها است.

استاندار خوزستان گفت: در خوزستان ستاد پیگیری این طرح تشکیل شده و اوایل اسفند ماه جلسه دوم برگزار می شود و سپس ستاد ملی کار خود را آغاز می کند که باید زمان ویژه ای برای آن در نظر گرفت.

وی افزود: طرح به گونه ای طراحی شده که وابسته به اعتبارات دولتی نباشد که با کاهش درآمدهای دولت متوقف شود؛ دولت از محل دارایی های سرمایه ای خود یعنی زمین و ملک، سهم خود را می دهد و حق الزحمه سرمایه گذار را پرداخت می کند بنابراین باید سرمایه گذاران قوی را به کار بگیریم.

شریعتی در تبیین ضرورت اجرای طرح ملی باز آفرینی شهری اذعان کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که مستعد بروز بلایای طبیعی است و باید برای مقابله با زلزله، سیل و...آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت جدی ارگانها در اجرای این طرح گفت: انتظار است شهرداری و اداره راه و شهرسازی به عنوان متولیان اصلی، کار را با جدیت دنبال کنند و ما نیز با آنها همکاری می کنیم تا افراد ساکن در مناطق پرخطر به منازل با استانداردهای لازم انتقال داده شوند و از مناطق پرخطر نیز در جهت زیبایی فضای سبز متناسب با طرح جامع شهری بهره می گیریم.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود به پروژه تقاطع غیرهمسطح مسیر پل ششم در انتهای خیابان امام(ره) اشاره کرد و گفت: هدف از احداث پل ششم، صرفاً احداث پل بر روی رودخانه ی کارون نبود، زیرا با اندازه ی سرمایه گذاری انجام شده، بهره وری لازم را ندارد، لذا هدف از احداث این پروژه ایجاد رینگ جدید ترافیکی جهت اتصال جاده خرمشهر به جاده ی ماهشهر است اگرچه بر سر راه انجام این پروژه مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه با همکاری بین بخشی موانع برطرف شد.

غلامرضا شریعتی با تشکر از اقدامات زیرساختی شهرداری اهواز در حوزه ی حمل و نقل و ترافیک اظهار داشت: با تکمیل زیرساخت هایی از قبیل رینگ پل ششم، تکمیل ساحل سازی ها، تقاطع های غیرهمسطح و غیره، کلانشهر اهواز از نظر ترافیکی نفسی تازه می کشد و از خفگی نجات پیدا می کند.

وی با تاکید بر ضرورت عمل صنایع درون استان به مسئولیتهای اجتماعی خود افزود: برای عمران و توسعه ی شهرهای استان، صنایع به مسئولیتهای اجتماعی خود عمل کنند و این ضرورتی است که دولت بارها از بنده به عنوان نماینده ی دولت در خوزستان خواسته است. ضمن آنکه در کمتر شهری مثل اهواز وجود صنایع را در درون شهر مشاهده می کنید، لذا ضروری است که صنایع همکاری لازم را با شهرداری و شورای شهر داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: نمی شود در گوشه ای بنشینیم و از شهرداری و شورای شهر بابت کاستی ها انتقاد کنیم، با بهانه جویی مشکلی برطرف نمی شود. اگر برای اجرای اقدامی برای منافع عموم، به هردلیلی مانع تراشی کنیم، قطعاً در خسارات بعدی ناشی از عدم اجرای کار شریک خواهیم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار