اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
در نشست نقدوبررسی فیلم مطرح شد؛
سینما مهر آبادان که این روزها در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عهده‌دار اکران فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر است، شب گذشته (شنبه) پس از اکران فیلم "سرو زیر آب" میزبان کارگردان، عوامل این فیلم، خبرنگاران و تماشاگران این فیلم بود.
در این مراسم پس از اکران فیلم برای عموم، عوامل فیلم در جلسه پرسش و پاسخ به سوالات مخاطبان و خبرنگاران پیرامون فیلم پاسخ دادند. 

محمدعلی باشه آهنگر، کارگردان آبادانی این فیلم، ضمن دفاع از اثرش گفت که شش سال برای ساخت این فیلم زمان گذاشته است و سعی بر این داشته تا تصویری متفاوت از دفاع مقدس ارایه کند. 

همچنین سیدحامد حسینی، تهیه کننده و بازیگرها مهتاب نصیرپور و حسین باشه‌آهنگر در این نشست باشه‌آهنگر را همراهی می‌کردند. 

 
این کارگردان سینما با روایت خاطراتش ایده ساخت این فیلم و پرداختن به معراج شهدا را تجربه شخصی خود در دوران دفاع مقدس بیان کرد. 

او با اشاره به روند کند بودن ریتم فیلم توضیح داد: امروزه قصه‌های استاندارد در سینمای دنیا 2 ساعت به بالا است ولی در سینمای ایران عادت کرده‌ایم فیلم را در ۸۰ دقیقه روایت کنیم. 

باشه‌آهنگر افزود: آن جایی که فیلم کُند می‌شود قطعا برای بیان قصه لازم بوده است و قصد داشتم دانسته‌های مخاطب را ته‌نشین کنم و بعد در قصه پیش بروم. 

 

وی با اشاره به نقش‌های کوتاه مثل نقش ستاره اسکندری اظهار کرد‌: نقش‌های کوتاه اگر بازیگر کلیدی و توانمند نداشته باشند لابه‌لای بقیه نقش‌ها گم می‌شوند . 
کارگردان فیلم سرو زیر آب اوج این اثر را جمله گمنامی فیضه در پایان فیلم دانست و از تلاشش برای تالیف سناریو سخن گفت. 

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره دوگانگی بحث اهدای پیکر به خانواده‌های شهدا پرسیده بود اظهار کرد: در این قسمت دوگانگی نداریم و بحث نسبیت مطرح است. ممکن است هر دو پاسخ به موضوع به نسبت خود درست باشند. 

 

فیلم سرو زیر آب تاکنون هشت نامزدی سیمرغ را در جشنواره سی‌وششم برای خود به ثبت رسانده است . در این فیلم بازیگرانی همچون بابک حمیدیان، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مینا ساداتی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق‌نورد، شهرام حقیقت‌دوست، فرخ نعمتی، هادی قمیشی، سیاوش چراغی‌پور، حسن نجاریان، حسین فلاح، امیر دلفانی، حسین باشه‌آهنگر، دنیا مدنی، مالک سراج و ستاره اسکندری هنرنمایی و ایفا نقش می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار