اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
مدیر اجرایی جهاد نصر گفت: 295 هزار هکتار از فاز اول طرح 550 هزار هکتاری که تعهد موسسه جهاد نصر بوده انجام شده و تا پایان سال جاری آماده افتتاح است.
فتح الله ابوعلی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مصوبات هیات دولت در استانداری خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری رو به پایان است و هر زمانی که به ما اعلام شود، آماده بهره برداری خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه در فاز دوم این طرح هرچند اقدامات موثری صورت گرفته اما هنوز بحث تخصیص آب نهایی نشده است.

مدیر حوزه کارون و دز طرح 550 هزار هکتاری ادامه داد: اکنون توافقات لازم میان جهادنصر و سازمان آب و برق در این خصوص صورت گرفته اما هنوز وارد سیستم موافقتنامه نشده و ابلاغ رسمی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: با این وجود بحث مجوز آب را مشکل اصلی نمی دانیم بلکه تامین بودجه در شرایط کنونی موضوع مهمتری است.

 20 هزار هکتارزمین استان نیازمند آب
احمد مطیعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: تاکنون تعداد 16 قرارداد برای مهار ریزگردها و بحث نهال کاری با پیمانکاران محلی بسته شده و اکنون 70 درصد سبزینگی نهال داریم. 
وی افزود : باتوجه به اعتبارات اختصاص داده شده در سال جاری حدود 20 هزار هکتار نهال کاری در استان انجام شده و حدود یک هزار و 900 هکتار نیز کشت صورت گرفته و امید است با توافق لازم با مردم محلی، سطح کار را به میزان مصوب برسانیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: در حال حاضر 252 نفر در بخش های مختلف مشغول کار هستند که بخشی از مشکلات بیکاری در مناطق مختلف را برطرف کرده است.

وی بیان کرد: پیش از این قرار بود آبیاری این اراضی از محل کانال جهاد نصر صورت گیرد اما هنوز آب کافی تامین نشده است.

مطیعی ادامه داد: تاکنون سازمان آب و برق همکاری خوبی با ما داشته اما برای آبیاری این 20 هزار هکتار باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بیان کرد: باتوجه به اختلاف نظراتی که بر سر آبیاری این ارضی وجود دارد، مشارکت دادن مردم نیازمند همکاری همه دستگاه های متولی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: در بحث تصویب شنهای روان حدود یک هزارمیلیارد ریال مصوب شده که تنها 420 میلیارد ریال آن اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: همچنین مصوبه ملی ما برای مهار کانون های ریزگرد 12 هزار هکتار بوده تاکنون پنج هزار و 600 هکتار مالچ پاشی صورت گرفته است.

ارتقاء رادار استان و نصب پنج تلویزیون شهری در اولویت کار 
همچنین کورش بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان در این جلسه گفت: پیگیری ارتقا رادار خوزستان و نصب چهار دستگاه تلویزیون شهری از جمله مصوبات دولت در استان بوده که اقدامات لازم در جهت اجرایی کردن آن در حال انجام است.

وی افزود: 80 میلیارد ریال اعتبار برای هواشناسی استان مصوب شده اما تاکنون 30 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر اقدامات لازم جهت تخصیص باقی مانده این اعتبار از طریق سازمان هواشناسی در حال انجام است.

وی بیان کرد: برای نصب پنج تلویزیون شهری نیز با چند شرکت وارد مذاکره شده ایم و به زودی این اقدام با نصب تلویزیون های با کیفیت بالا صورت می گیرد.

بهادری همچنین به بارندگی های روزهای آینده در سطح استان اشاره کرد و گفت: در روزهای آینده در نقاط مختلف استان بخصوص بخش های شمالی بارندگی های خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از روز سه شنبه شاهد افزایش باد تا 70 کیلومتر در ساعت خواهیم بود که همین امر باعث فعال شدن کانون های ریزگرد داخلی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اداه داد: بارش ها نیز از روز سه شنبه در برخی از نقاط استان و در اهواز از روز چهارشنبه آغاز و تا روز دوشنبه ادامه دارد که پیش بینی می شود در اهواز حدود 15 میلی متر بارش داشته باشیم.

وی گفت: هسته بارش روی منطقه لالی است و در ایذه، باغملک و صیدون نیز بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود.



/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار